obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
draadloze modemrouter
ArentAlbert
Hoi,

Ik blijf met een paar vragen zitten mbt mijn netwerk, ik heb in de huiskamer mijn AOP (abonee overname punt) waar mijn combi modemrouter (Cisco EPC3925 EuroDocsis) van Ziggo geplaats is, nu is het bereik door huis onvoldoende en heb dit opgelost door een draadloze router (Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X4) te plaatsen op een betere plek in huis.
Om de wifi signalen te niet storen heb ik het wifi-deel van de cisco modemrouter uitgeschakeld.
Mijn draadloze verbindingen werken nu probleemloos, ik kom echter op diverse forums de meest uiteenlopende oplossingen tegen zoals: "router achter router" waarbij de 2e router geen adressen uitdeelt en ook 1e router in bridge mode, eigenlijk weet ik het niet meer wie kan mij helpen voor de meest elegante en veilige oplossing.
mvrg,
sjefke59
 
briolet
Ten eerste is het niet strikt noodzakelijk de Cisco WiFi uit te zetten. Als je hem maar minimaal 4 kanalen hoger of lager instelt dan je andere router storen ze elkaar niet. Kan soms handig zijn er een tweede accesspoint bij te hebben als je veel draadloze apparatuur hebt. Als beide dezelfde naam en wachtwoord hebben, ziet je apparatuur het als één netwerk.

Twee routers achter elkaar wordt pas ingewikkeld als je van buiten wilt inloggen op een lokaal apparaat. Of van een apparaat dat achter de Cisco hangt naar een apparaat dat achter de tweede router zit. Ga je alleen maar het internet op, dan zou ik het gewoon zo laten als het nu werkt.
 
Black Tiger

Quote

eigenlijk weet ik het niet meer wie kan mij helpen voor de meest elegante en veilige oplossing.

Een handige oplossing is voor een router achter router waarbij de tweede geen ip adressen uitdeelt en dhcp uit heeft staan, dan werkt de tweede router dus feitelijk als een soort switch.

Dan heb je ook geen problemen met forwards etc. en aangezien de eerste router nog altijd als router werkt is het even veilig.

Het modem in bridge mode laten zetten is het makkelijst en is net zo veilig, dan handelt je router alles af. Nadeel is dan wel dat je geen gebruik meer kunt maken van de andere LAN poorten van je modem.
Als je die toch niet gebruikt, lijkt me bridge mode een betere oplossing, dan is op de Cisco de wifi ook daadwerkelijk uitgeschakeld en hoef je geen aparte instellingen meer te maken op de Netgear. Verder gebruik je dan de WAN poort van de Netgear en dus heb je een LAN poort extra vrij.

Beiden zijn dus goede keuzes, de enige minder goede keuze is om twee routers achter elkaar te hangen met beiden in router mode. Dus router 1 aangesloten op de WAN poort van router 2. Dat is lastiger configureren en kan ook problemen meebrengen met eventueel benodigde forwards.

Ik heb helaas thuis een andere ervaring dan Briolet met het aan laten staan van 2 wifi netwerken met dezelfde naam en wachtwoord. Dat is dan wel met een Fritzbox en een Linksys AP, ook met verschillende kanalen. Maar de telefoon van m'n dochter krijgt dan toch kuren als ze van boven naar beneden gaat of omgekeerd. Kan er echter ook aan liggen dat die apparatuur minder goed met elkaar samenwerkt dan bijv. een Ubee en een router.
Je kunt dus die mogelijkheid wat Briolet beschrijft v.w.b. de wifi gerust proberen.

Maar als je het zo goed werkend hebt met goede dekking, zou ik het persoonlijk zo laten. Wil je dan ooit eens iets wijzigen zoals een wachtwoord, dan hoef je dat ook maar op 1 plek te doen.
Greetings, Black Tiger
 
ArsLP

Quote

sjefke59 schreef:

Hoi,

Ik blijf met een paar vragen zitten mbt mijn netwerk, ik heb in de huiskamer mijn AOP (abonee overname punt) waar mijn combi modemrouter (Cisco EPC3925 EuroDocsis) van Ziggo geplaats is, nu is het bereik door huis onvoldoende en heb dit opgelost door een draadloze router (Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X4) te plaatsen op een betere plek in huis.
Om de wifi signalen te niet storen heb ik het wifi-deel van de cisco modemrouter uitgeschakeld.
Mijn draadloze verbindingen werken nu probleemloos, ik kom echter op diverse forums de meest uiteenlopende oplossingen tegen zoals: "router achter router" waarbij de 2e router geen adressen uitdeelt en ook 1e router in bridge mode, eigenlijk weet ik het niet meer wie kan mij helpen voor de meest elegante en veilige oplossing.
mvrg,
sjefke59

Je zou ook een externe antenne kunnen monteren op je Cisco, dat heb ik ook gedaan en het signaal is direct stukken beter. Het is een kwestie van een kabeltje bestellen.
t-88340
Eventueel een antenne bestellen, tenzij je er nog eentje hebt van een andere wifi router.
Alles bij elkaar 5 minuten werk....
Modem: Cisco EPC3925
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloze modemrouter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Laptop kan geen draadloze verbinding maken met Ubee EVW321B Algemeen : 10 08-08-2013
Extra router achter modemrouter: DMZ of eigen DHCP? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 24 18-06-2013
Draadloze PCI kaart / USB advies gevraagd WiFi, draadloos netwerk : 11 01-11-2012
tips om draadloze verbinding te verbeteren WiFi, draadloos netwerk : 2 04-11-2011
Welke (draadloze) router voor Ziggo Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 16 20-09-2011
Advertentie