obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Werkt de Ziggo Portal (itv) ook met andere internetaanbieders?
bcool
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik neem alleen TV standaard af van Ziggo en ik heb op dit moment een Cisco 8455 pvr in gebruik met itv functionaliteit. Omdat deze pvr regelmatig vast loopt zit ik te kijken naar andere decoders. Ik kom dan uit bij de Humax iRHD ontvangers. Deze ontvangers zijn ook geschikt voor itv maar inplaats van via de kabel verbindt je deze via internet met de Ziggo Portal. Nu is mijn vraag: Werkt dit alleen als je ook daadwerkelijk een internetverbinding van Ziggo hebt of kan dit ook werken via mijn Telfort adsl verbinding? Ik kom hier nergens informatie over tegen en voordat ik een iRHD ontvanger van Humax aanschaf zou ik graag hier duidelijkheid over krijgen. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 
kobus1960
Je hebt een PVR nodig met Ziggo software.
Dus het antwoord is nee.
 
bcool
Ik heb zelf ook ff verder gegoogled en ik kwam deze link tegen: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=41598 Volgens hen is het dus wel mogelijk. Maar toch bedankt voor je reactie.

PS met URL tags krijg ik hem niet werkend. Ff kopieren en plakken.
Gewijzigd door bcool op 22-01-2013 14:03
 
bcool
Volgens de thread in het andere forum werkt het zo: Via internet kan je inloggen op de TV-portal van Ziggo en vervolgens reageert de server van Ziggo via je kabel. Het is dus 1-richtingsverkeer. Opdrachten via de internetverbinding, opgevraagde informatie via de kabel. De authorisatie wordt dan geregeld door je smartcard in de ontvanger. Lijkt mij ergens heel logisch. Ik heb nu namelijk ook ITV maar dan via mijn Cisco en ik ben gerechtigd ITV te kunnen zien omdat mijn smartcard daar mij de rechten toe geeft. Ik ga het gewoon proberen denk ik. Ik kan bij een webshop 1 bestellen en heb dan 14 dagen zichttermijn.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Het is wel mogelijk om met een andere internetprovider gebruik te maken van interactieve televisie van Ziggo. Je kabel aansluiting moet echter wel van Ziggo afgenomen worden.
Ziggo WebCare Jelle
 
bcool

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Het is wel mogelijk om met een andere internetprovider gebruik te maken van interactieve televisie van Ziggo. Je kabel aansluiting moet echter wel van Ziggo afgenomen worden.


Dank je wel voor dit heldere antwoord! Smile Ik heb TV standaard abonnement bij Ziggo. Dus ik ga nu ff kijken voor een ontvanger.
 
kobus1960
En zo leren wij steeds bij. Excuus voor dit misverstand. Frown
 
bcool
Ik heb inmiddels via marktplaats een Humax iRHD-5100c kunnen kopen en de ontvanger nu up and running. TV-portal werkt vlekkeloos en snel vergeleken met mijn Cisco 8455pvr. Een ware verademing ten opzichte van die Cisco. En de TV-portal werkt dus gewoon via mijn Telfort internet provider Smile Moet nog ff een dongle kopen want hij zit nu nog op de ethernetpoort en een externe HD... Maar daarna mag die Cisco naar de kringloop Pfft
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Werkt de Ziggo Portal (itv) ook met andere internetaanbieders?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie