obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
HEEEEEELP! verbinding met mailserver, ingewikkeld?
mamalinka
Beste lezers, ik wordt gek!

het volgende:
sinds gistermiddag kan ik geen verbinding meer maken met een mailserver via het ziggo netwerk. Het gaat om een verbinding via IMAP-protocol heeft altijd gewerkt, tot gisteren en nu niet meer.
Via andere providers kom ik nog wél bij diezelfde mailserver uit.
Ziggo gebeld: heel lang verhaal.. wij ondersteunen geen imap, belt u maar met serviceplus.
Gedaan.. zelfde verhaal... ziggo ondersteunt geen imap dus .. uw internet werkt toch verder prima? dan kunnen wij u niet helpen.
Beetje erg kort door de bocht, ziggo biedt zelf geen imap aan op haar mailservers, maar ik mag als klant toch wel verwachten dat ik naar andere imapservers kan verbinden?
Zoals het nu is hier kan ik verbinden met andere imapservers, maar geen enkele op poort 143. Ook geen telnet oid op poort 143.
iemand enig idee?
Ik begin echt een beetje door te draaien Shock
 
Undertaker
Is het een laptop of desktop?!
Wireless of bedraad!?
Andere providers?! Getest op een laptop?!
Anti virus? Firewall?
Kun je wat meer in detail treden aub?
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
mamalinka
Hi, Jeffrey,
dank voor je snelle reactie

het is op alle apparaten in huis, 1 laptop, 1 pc, 1 smartphone en een tablet.
Wireless en bedraad.

Getest met laptop via tethering met mobiel, en vanaf andere provider.
Wat voor details wil je nog meer?
Ik gebruik outlook2010 op laptop en pc, en stockclient op tablet en foon.
allemaal zelfde instellingen, en tot gisteren werkte het allemaal.
Sinds gistermiddag 4 uur niet meer.
verbinding werkt prima naar andere servers vanaf hier, en naar die ene server dus ook via de andere providers?
 
Undertaker
Dus als ik je goed begrijp kom je vanaf andere providers ( als je daarop draadloos / bedraad ) zit wel op de ziggo imap server maar niet als je op ziggo zelf zit?! Welke modem heb je evm met router of de evw / cisco modem router?!
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
mamalinka
hi,

even voor de duidelijkheid, niet de ziggo imap server, maar een bedrijsserver. Maar inderdaad, via alle andere niet-ziggo opties kom ik daar wel op uit.
ik heb een ubee modem, icm netgear rangemax mimo router.
 
Undertaker
Hmmm, kan je eens het volgende proberen, dat is een algehele reset van modem + router. Resetten van modem kan op 2 manieren.

1: steek een sateprikker in het modem, hou die 30 tellen vast, met die prikker hou je de reset nog ingedrukt dan haal je de stekker eruit met de prikker nog in de resetknop, dan na 30 tellen doe je de stekker er weer in met de prikker nog in de resetknop en hou je die nog een 30 tellen vast. En dan laten gaan.

Als alles dan weer werkt kijk met een bedraden verbinding of je dan wel op die server komt, lukt dat, dan haal je de stekker uit het modem, sluit je je router weer aan, stel je je router opnieuw in, en als je dan de modem weer van stroom hebt voorzien na ongeveer een minuut of 10 en hij weer online is, check dan even of je er nogsteeds opkomt.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
mamalinka
ok, been there, done that!
maar... geen verandering in situatie
nog meer ideeen?

Ik denk echt dat er ergens bij ziggo in het netwerk een steekje los zit en dat mijn bitjes verdwijnen in een virtueel zwart gat
maar.. hoe kom ik daar achter?
kan ik inloggen op dat modem?
 
Undertaker
Nou dan zou ik zo snel even niets meer weten, zal wel eens voor je spitten hier en daar misschien dat ik ergens een antwoord kan vinden of mijn mede collegea's van dit forum kunnen misschien nog iets bedenken.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
mamalinka
Overigens valt me nu op dat het me ook niet lukt om een tracert te doen? Ik kom voorbij mn router en daarna timed alles out? Geldt voor alle adressen die ik probeer. Is dat standaard ziggo de-functionaliteit of is r echt iets mis?
 
Black Tiger
Haal die router er eens tussenuit en sluit dan de pc rechtstreeks op je modem aan met een kabel.
Hoe ver kom je dan met tracert?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HEEEEEELP! verbinding met mailserver, ingewikkeld?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015
Advertentie