obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Verkeer op port 25 komt niet binnen
roaltdotcom
Ik heb hier gelezen dat port 25 voor binnenkomend verkeer (smtp mail) open staat. Ik had al eens een postfix server draaien en die doet het lokaal ook prima (ik kan telnetten naar port 25). Als ik dit echter vanaf buiten probeer, dan krijg ik geen verbinding.

Ik heb een Ubee 3200 ziggo modem, met daarachter een Linksys WRT-610N. Op de laatste heb ik ook port-forwarding ingesteld naar mijn server. Ander verkeer, zoals port 80 (HTTP) komt wel prima binnen.

Als ik https://www.grc.com uitvoer, dan zegt ie wel dat port 25 open staat.

Wat kan het zijn? Ik zie niet dat port 25 ergens wordt tegengehouden?

Het enige 'gekke' wat ik zie, is dat in het Ubee modem op het TABje Gateway/Setup er een voor mij onbekend WAN IP adres voorkomt: 83.83.134.208 , dat is niet gelijk aan het IP-adres van mijn eigen aansluiting.

Heeft er iemand ideeen wat ik kan doen om mijn poort 25 "open" te krijgen?
 
briolet
Ik heb wel gehoord dat poort 25 dicht zit als je vanuit een niet-ziggo ip adres op het ziggo netwerk komt. Ik neem aan dat dit is om het spammers moeilijker te maken. Dit gebeurt echter niet op modem level. Dus als je van buiten test moet je wel vanaf een ziggo IP testen.

Problemen omzeil je als je een ssl verbinding maakt via poort 587. Dit wordt niet geblokkeerd. Ik heb zelf onlangs poort 25 geheel dicht gezet in mijn Ubee via het port-filters menu. Nu dwing ik mijzelf om ook altijd mail via een van die andere poorten te sturen. En een programma kan ook niet stiekem mail via poort 25 verzenden.

Maar ik weet natuurlijk niet of het voor jou en oplossing zou zijn om poort 25 geheel uit te bannen.
 
roaltdotcom

Quote

briolet schreef:

Ik heb wel gehoord dat poort 25 dicht zit als je vanuit een niet-ziggo ip adres op het ziggo netwerk komt. Ik neem aan dat dit is om het spammers moeilijker te maken. Dit gebeurt echter niet op modem level. Dus als je van buiten test moet je wel vanaf een ziggo IP testen.


Dat begrijp ik niet: als poort 25 dicht is van buiten het ziggo netwerk, dan heb je er niet veel aan, want een andere mail server kan dan geen mail bij mij bezorgen. Uit andere bericht heb ik gelezen dat poort 25 (tegenwoordig) wel open staat van buiten naar mij toe. Er zijn alleen beperkingen als je via poort 25 vanaf je eigen computer iets naar buiten wilt sturen, maar dat is voor mij geen probleem want ik wil gewoon de ziggo SMTP server gebruiken.
 
briolet
Wat ik begrepen heb is dat je via poort 25 geen mail naar hun eigen server kunt sturen als je niet vanaf een een ziggo IP verstuurd. Het kan dus ook een blokkade op hun mail server kunnen zijn.

Bij een eigen mail server zou dat inderdaad anders moeten zijn omdat meer mensen een eigen mailserver hebben draaien.

Quote

Het enige 'gekke' wat ik zie, is dat in het Ubee modem op het TABje Gateway/Setup er een voor mij onbekend WAN IP adres voorkomt: 83.83.134.208 , dat is niet gelijk aan het IP-adres van mijn eigen aansluiting.
Heb je misschien ooit de mac pasthrough ingesteld? Dan kan het inderdaad zijn dat de Ubee op de WAN een ander publiek adres laat zien dan de WAN van je tweede modem en dat wat je computer als publiek adres aangeeft.
 
roaltdotcom

Quote

briolet schreef:

Quote

Het enige 'gekke' wat ik zie, is dat in het Ubee modem op het TABje Gateway/Setup er een voor mij onbekend WAN IP adres voorkomt: 83.83.134.208 , dat is niet gelijk aan het IP-adres van mijn eigen aansluiting.
Heb je misschien ooit de mac pasthrough ingesteld? Dan kan het inderdaad zijn dat de Ubee op de WAN een ander publiek adres laat zien dan de WAN van je tweede modem en dat wat je computer als publiek adres aangeeft.


Nee, dat staat niet ingesteld. Ik heb ook een regel ingesteld op mijn Linksys modem die poort 2525 naar poort 25 maps, en dan maak ik wel connectie met mijn server (van buiten via poort 2525).

Het blijft een vreemd verhaal, want volgens velen op dit forum staat port 25 voor binnenkomend verkeer gewoon open, dan neem ik aan niet alleen voor andere Ziggo'ers maar voor iedereen.
 
Black Tiger

Quote

Ik heb hier gelezen dat port 25 voor binnenkomend verkeer (smtp mail) open staat.

Neen die staat dicht.
Ik weet niet wie die "velen op dit forum" zijn, maar die poort staat al jaren dicht. Het is wel gebleken dat op enkele ip ranges dit (nog) niet het geval is, althans tot die conclusie kwamen we een jaar of 2 geleden.
Maar normaliter staat poort 25 dicht.

Ik lees her en der ook dat het open zou staan. Indien dat zo zou zijn zou je een portforward naar je mailserver moeten maken.
Als je wilt kun je dat testen via GRC.com maar ik heb er een hard hoofd in dat ie open staat. Volgens mij is dat per vergissing slechts bij enkele ip ranges zoals ik al schreef.

Of ze zouden het in de tussentijd verandert moeten hebben, dat weet ik niet.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Poort 25 uitgaand staat nog steeds geblokkeerd, behalve naar de Ziggo-mailservers. Poort 25 wordt inkomend niet geblokkeerd. Dit is om het vele SPAM verkeer tegen te gaan dat wordt verzonden via poort 25. Mocht je een eigen mailserver willen gebruiken, dit kan door de uitgaande mailverkeer via de Ziggo-mailserver te verzenden. Er zijn geen plannen om poort 25 uitgaand open te gaan zetten.
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger

Quote

Poort 25 wordt inkomend niet geblokkeerd.

Sinds wanneer is dit dan? Want het heeft een hele tijd wel dicht gestaan, met uitzondering van oude abo's van een van de providers waar Ziggo nu uit bestaat.
Een jaar of 2 a 3 geleden hebben we dat ook getest met poort 25 inkomend, toen was ik nog geen Ziggo abo en daarom stapte ik toen ook nog niet over. Uiteindelijk ben ik overgestapt omdat ik toch geen mailservers meer thuis draai sinds anderhalf jaar ofzo.

Dat uitgaand beperkt is tot de eigen smtp server is bekend, maar daarvoor kun je in Postfix het gebruik van een relay_server instellen en die verwijzen naar de smtp van ziggo, dan gebeurt dat verder automatisch.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Black Tiger: Het is wel al lang bekend dat je van buiten het ziggo netwerk geen mailtjes naar de ziggo server kunt sturen via poort 25. Dat kán betekenen dat ziggo inkomend verkeer blokkeert. Maar het kan ook betekenen dat dat andere netwerk, net als ziggo, uitgaand verkeer op poort 25 blokkeert. Think
 
Black Tiger
Nee dat klopt niet wat je zegt.Smile
Want als de externe mailserver poort 25 niet open heeft kom je helemaal niet naar buiten.
Je stuurt dus via de smtp van je eigen provider als poort 25 uitgaand beperkt is tot je eigen provider. De test die ik toen deed was ook vanaf een dedicated server die gewoon alles open had wat dit betreft en in mijn eigen beheer was (root toegang).
Als ik test, dan test ik het ook goed.
Het is wel in theorie mogelijk wat je zegt, als een ander test die niet exact weet waar ie mee bezig is.

Quote

Het is wel al lang bekend dat je van buiten het ziggo netwerk geen mailtjes naar de ziggo server kunt sturen via poort 25.

Nou.... Jelle zegt dus zojuist dat dit wel kan.
Open is open, dus als er gezegd wordt dat poort 25 inkomend open staat, dan bedoeld men daar logischerwijze ook van buiten het Ziggo netwerk mee.

Overigens had ik er overheen gelezen maar roaldotcom had al met GRC getest en daaruit bleek dat poort 25 open stond.
Vermoedelijk ligt het euvel dus ergens intern, misschien router achter router configuratie of instelling van Postfix.

@Roaldotcom, kun je aangeven welke Ubee 3200 je hebt? Is dat de EVW of de EVM en als het de EVW is, hoe heb je deze dan op de Linksys aangesloten?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verkeer op port 25 komt niet binnen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie