obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
aansluiten netwerkprinter
Ick
Dag allemaal,
Sinds eergisteren overgestapt naar het veel snellere internet van Ziggo, om werkgerelateerde redenen (moet sinds kort online werken en heb daar veel snelheid voor nodig).
Vooralsnog ben ik erg tevreden, het internet is echt veel sneller dan voorheen, hoewel ik de beloofde 120 m/bits down bij lange na niet haal, het is meer rond 65, maar dat is altijd nog veel sneller dan wat ik haalde met mijn 20 mbits ADSL-abonnement dat ik hiervoor had. De 10 mbits up lukt trouwens aardig
Nu probeer ik mijn oude trouwe HP Laserjet 5M netwerkprinter in het nieuwe netwerk te krijgen, maar wat ik ook probeer, het lukt me niet. Ik krijg de printer niet te zien. Voorheen zat deze met een utp-kabel in één van de ethernet-poorten op het Zyxel-modem dat hoorde bij mijn vorige adsl-abonnement.
Ik had al wel gedacht dat het wellicht een beetje te simpel zou zijn om dezelfde kabel in één van de ethernetpoorten op mijn nieuwe Cisco EPC3925 wifi-modem te steken en dan te verwachten dat mijn printer dan verder gewoon zou werken. Ik bleek -helaas- gelijk te hebben...
Is er hier iemand die hier meer van begrijpt en me wellicht zelfs kan uitleggen wat ik moet doen om mijn printer weer aan de praat te krijgen? Het enige dat ik na een halve dag tevergeefs proberen kan bedenken is een nieuwe kopen, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet.

In spanning afwachtend op een antwoord...
groet, rick
 
Justin23
Ik denk dat je de netwerk configuratie in de printer opnieuw moet instellen.
 
Monteur_kees
De printer komt nu in een andere reeks te zitten met het ip adres
Heeft u deze aangepast in de printer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
kobus1960
Die printer heeft een redelijk ingewikkelde menu structuur.
Maar het kan wel degelijk, ik heb m zelf ook, werkt perfect.
Zoals gezegd, even het IP adres en standard gateway aanpassen.
Het IP adres moet in de range liggen, liefst hoog en standard
gateway is het IP adres van de router. Beetje googlen gaf deze manual.

http://www.ehow.com/how_5808713_confi...jet-5.html
 
Ick
Yes!
Met speciale dank aan Monteur_Kees en vooral Kobus1960 is het me -met een boel gezweet- gelukt om de printer in mijn netwerk te krijgen! Het was een heftig klusje, met een boel op te zoeken en in te vullen getallen, ip-adressen en gateways -dingen waar ik me niet eerder mee had bezig gehouden, maar dankzij jullie snelle en goede hulp is het gelukt. Zo kan ik nog een paar jaar van mijn ouwe trouwe HP Laserjet 5m genieten!

grote dank!
groet, rick
 
kobus1960
Graag gedaan, veel plezier met deze prima printer!!
 
briolet
Zorg er wel voor dat die HP printer geen open verbinding aanmaakt naar het internet. HP schijnt daar berucht om te zijn en dan kan de hele wereld op je printer iets uitprinten. Die user interface is een gewone webpagina, en Google loopt constant het web door om alle open web-paginas te indexeren. Als je dus op een trefwoord uit zo'n open pagina zoekt vind je heel simpel die printers. Als je b.v. googled op "inurl:hp/device/this.LCDispatcher" krijg je iets van 2 miljoen treffers en 80 000 hiervan zouden publiekelijk aanstuurbare printers zijn. Frown

Dat probleem is al jaren gaande en uit een uitzending van reporter van een paar maand terug blijkt dat HP zegt hier geen prioriteit aan te geven. Angry

Probleem is marketing. Ze willen alles gebruikers vriendelijk maken zodat de klant niets hoeft in te stellen om er van buiten bij te kunnen zodat dit de default configuratie bij een aantal van hun netwerk printers is.

Als je zeker wilt zijn dat er ook niemand (zoals HP zelf) via geen backdoor bij je printer kan, kun je ook in je Ubee of Cisco instellen dat het MAC adres van de printer nooit verbinding mag maken met het internet via de MAC filtering pagina.
Gewijzigd door briolet op 27-01-2013 20:04
 
kobus1960
Dat gaat met deze printer niet lukken, heeft geen webpagina.
Is een "oudje", maar zeer degelijk. 503 Service Not Avaiable.
De nieuwe "all in one" zijn idd onveilig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten netwerkprinter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Afsluiten gaat sneller dan (weer) aansluiten Abonnementen : 2 13-04-2017
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
switch aansluiten. Eigen netwerk : 16 20-04-2015
tv aansluiten op home cinema set Ziggo Gebruikers Groep : 6 16-09-2014
Advertentie