obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Krijg geen verbinding met Ziggo modem
Mousr
Hallo ik heb een alles in 1 plus pakket en het draadloze internet werkt 'prima' op de laptop ipad en telefoon. Ik wilde nu alleen mijn oude vaste computer zonder draadloze netwerkkaart met behulp van een USB LAN adapter van Sweex ook draadloos verbinding laten maken met de modem, maar dit lukt niet.

Het ligt niet aan de Sweex want bij mijn vorige modem van kpn lukte het wel. Misschien doe ik iets verkeerd maar hier wat technische details.

-Als ik de sweex inplug kan ik dus de draadloze netwerken binnen bereik oproepen en zien. Ook Ziggo dus maar deze is dus beveiligd.
-Ik heb windows XP service pack 2. Ik moet dus volgens mij via voorkeursnetwerken dit netwerk ingeven. Dus eerst de SSID naam.
-Vervolgens moet ik netwerkverificatie kiezen. Ik weet niet wat ik daar moet kiezen maar heb eigenlijk alles al geprobeerd. Ik heb alleen de keuze uit OPEN GEDEELD WPA EN WPA-PSK. Dit terwijl de beveiliging WPA2 is en deze staat er dus niet bij.
-Of ik nu WPA of WPA-PSK kies, bij gegevenscodering kan ik dan nog kiezen voor AES of TKIP.
-ALS ik AES kies kan ik geen netwerkseutel invoeren, bij TKIP wel.

Als ik TKIP instel en het wachtwoord (WPA2) invoer bij netwerksleutel dan doet hij het niet. Hij probeert verbinding te maken en na half minuutje stopt hij zonder melding en zonder verbinding. Als ik dan naar eigenschappen van de draadloze netwerken terug ga staat de netwerkverificatie zonder dat ik wat gedaan heb op open en de gegevenscodering op WEP?


Wie kan mij helpen en zeggen welke instellingen ik moet gebruiken. Misschien moet ik dus bij voorkeursnetwerken en dan eigenschappen van de draadloze netwerken, eigenschappen dan niet alleen op het tabblad koppelingen wat doen (en dus WPA of WPA TKIP etc) goed invullen, maar ook nog op de tabbladen verificatie en verbinding wat ondernemen?

Het gaat om een cisco EPC3925
Computer heeft dus windows xp service pack 2 geinstalleerd.
 
briolet

Quote

Ik heb alleen de keuze uit OPEN GEDEELD WPA EN WPA-PSK. Dit terwijl de beveiliging WPA2 is en deze staat er dus niet bij.

Als je al de conclusie getrokken hebt dat je WPA2 nodig hebt en dit niet kunt kiezen bij je Sweex dan heb je de oplossing toch al?

Stel je router op een lagere beveiliging (WPA) in en zorg er ook voor dat alle andere cliënten dan die lagere beveiliging gebruiken.

Maar misschien moet je die Sweex wel gewoon wegdoen want als hij geen WPA2 ondersteunt zal hij ook op andere gebieden verouderde technieken gebruiken.
 
Mousr
Weet je dit zeker? Die keuzes bepaalt volgens mij namelijk de Sweex niet maar mijn windows versie hoor.

In Windows moet ik handmatig dit netwerk invoeren (naam) en de bijbehorende instellingen daarbij. Dan zou ik zeggen dat het aan windows xp serv pack 2 ligt. Sweex kan er dan toch weinig aan doen.

WPA2 staat gewoon achter op de moden die door de monteur is aangesloten en waarmee alles behalve die vaste computer nu verbinding kan maken.
Gewijzigd door Mousr op 28-01-2013 16:35
 
Black Tiger
Je moet wel 2 zaken uit elkaar houden. Wil je nu op de Sweex met WPA2 of op het modem.
Het Cisco modem van Ziggo kan WPA2 aan.
De Sweex die je hebt vermoedelijk niet als dat niet in de menu optie staat.

Of je wel of niet WPA of een andere codering gebruikt ligt niet aan je windows maar aan de modem of de router, daar wordt dat ingesteld.
In windows kun je dat soms ook aangeven maar als je dan een type instelt wat niet overeenkomt met wat modem of router wenst, dan krijg je geen verbinding voor elkaar.

Het is dus voor Briolet belangrijk om te weten of je nu draadloos naar je modem of naar je router wilt, of beiden.
En welke mogelijkheden je Sweex heeft, want als die geen WPA2 heeft, dan kun je dus geen WPA2 gebruiken en is het een keuzemaken tussen gewone WPA of anders een nieuwe router.
Greetings, Black Tiger
 
Mousr
Hallo,

Sorry ben niet erg kundig op dit gebied. De cisco staat beneden en heeft een WPA2 sleutel achterop staan. U zegt deze kan WPA2 aan, maar is die WPA2 beveiliging dan standaard ingesteld (door de monteur)?

Ik ben er zelf niet uit wat wat nu doet. De sweex usb adapter geeft de verbindingen weer alleen ik dacht dat je de beveiliging/ verbinding verder via windows opzette. Ik las ook ergens bij een ander modem dat service pack 3 nodig was bij windows XP.

Zelfde met mijn telefoon als ik daar een draagbare hotspot van maak met een simpel wachtwoord van 6 letters dan kan ik dat ook niet instellen of daar via verbinding maken omdat het wachtwoord te kort is etc.

Ik zou dus graag met de vaste computer verbinding maken met de Cisco. Deze PC heeft dus geen ingebouwde draadloze verbindingsmogelijkheid dus plug ik de sweex LW053 wireless LAN Usb 2. 0 adapter 54 mbps in om toch verbinding te kunnen maken met de Cisco en dus het internet. De Sweex vind de verbinding alleen ik weet dus niet hoe ik met het beveiligde netwerk verbinding moet maken.

Komt op mij als leek over dat je op de cisco als het ware met een knopje het type beveilig zou kunnen veranderen. Zal wel niet zo zijn, maar als er gepraat wordt over kan WPA 2 aan dan lijkt me dat jullie toch doelen op dat de beveiliging aan te passen is.

v
 
briolet
Op de Cisco router moet je een beveiliging instellen die alle cliënten ondersteunen. De Cisco zal nooit een ander protocol dan ingesteld gebruiken. Als je Sweex adapter maximaal wpa ondersteunt moet je in de Cisco de beveiliging verlagen tot WPA.
Bij alle andere cliënten moet je de verbinding dan ook opnieuw instellen op WPA. Ik heb zelf geen Cisco, maar het instellen van WPA i.p.v. WPA2 staat duidelijk in de Cisco handleiding.
Maar zoals eerder vermeld denk ik dat een usb adapter die geen WPA2 ondersteunt, zo oud is dat je ook andere beperkingen, zoals tragere link snelheid, hebt.
WPA is echter nog steeds veilig genoeg voor beveiliging van een privé verbinding.
 
Mousr
Dank u zeer, dan ga ik een nieuwe usb adapter aanschaffen. Nu weet ik dan zeker dat het niet aan de computer ligt. Ik zie dat ze er al zijn voor een euro of 11.
 
Henrico
dit is een samenspel van zowel windows xp als de sweex wlan stick, als windows z'n eigen drivers gebruikt moet je inderdaad SP3 hebben, anders ondersteunt het geen WPA2, maar als de drivers van een wlan usbstick dit wel ondersteunen (WPA2) dan werkt dat ook (ben je meestal ook verplicht de software v/d leverancier te gebruiken).

het beste update je in ieder geval ook je pc naar SP3 en een nieuwe wlan stick kan eigenlijk nooit kwaad. (haal gelijk een iets duurdere evt. die ook de N standaard ondersteund)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg geen verbinding met Ziggo modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Advertentie