obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Marmitek SC2800 alarm via Ziggo Ubee
jeroenvanpelt
Sinds kort een Marmitek SC2800 alarm "centrale" aangeschaft. Deze heeft de mogelijkheid om uit te bellen naar een viertal nummers als er een alarm optreedt. Mooi dacht ik. Om eve te testen alle telefonie in huis uit het Ubee modem gehaald e alleen een kabel rechtstreeks tussen de Ubee modem (voip1 poort) en de SC2800. SC2800 ingesteld volgens de handleiding, alarm veroorzaakt, maar geen telefoon.

Als test laten bellen naar een nummer dat uitkomt op een Asterisk server, waar ik zie dat de SC2800 zoals het lijkt direct na contact make weer ophangt. Zo snel, dat waarschijnlijk in het Vodefone netwerk waar ik eerst naar probeerde te bellen, het gesprek niet eens doorkomt.

Ik hebt dit met twee SC2800 units gehad, en zoek de oorzaak nu in de Ubee modem. De SC2800 zou bij geen bevestiging krijgen in de vorm van een getoetste 0 door de ontvanger gewoon een tweede gepogrammeerd nummer moeten gaan bellen. Dat gebeurt niet, wat mij sterkt in de gedachte dat de SC2800 op een of andere manier een telefoonaansluiting met de Ubee modem heeft die niet goed (genoeg) is.

Iemand enig idee?
 
Black Tiger
Ik krijg eerder de indruk dat het aan de centrale ligt.
Juist vanwege die test met de Asterisk server. Er wordt dus uitgebeld maar meteen weer opgehangen in plaats van te wachten op die 0 die hij als antwoord moet krijgen.
Daar zal hij toch op zijn minst een aantal seconden op moeten wachten.
Aangezien het zo snel gaat, heb je ook nog eens kans dat de dialling ook te snel verloopt.

Ik heb de handleiding voor je nagekeken maar ik kan zo snel geen instelling vinden om de kiessnelheid in te stellen.

Een kennis van me heeft een draadloos alarm (weet niet uit mijn hoofd welk merk) en die hadden KPN internet plusbellen.
Die zijn sinds kort overgestapt op Ziggo en ik heb alles voor hun aangesloten. Middels een splitter op de Ubee gaat 1 lijntje naar de telefoons en het andere kabeltje naar het alarm.
De bel-test met het alarm verliep verder prima op de Ubee.

Dat wil niet zeggen dat het euvel niet aan de Ubee kan liggen, elk modem kan op zichzelf ook een euveltje hebben.
Alleen verbreekt een modem uit zichzelf niet vlug een voip verbinding. Vandaar dat ik eerder aan de apparatuur denk, temeer omdat de verbinding wel opgebouwd wordt.

Ik ben eens wat op internet gaan rondneuzen en zie daar hetzelfde probleem ook verschijnen met een adsl lijn met bellen naar GSM.
Apart is dat daar geschreven wordt dat als hij belt naar een andere GSM het dan wel werkt:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.ph...ic=16313.0

Dat topic is wel uit 2004 maar er stond ook dat Marmitec er over aangeschreven werd en daar ook geen oplossing uit kwam.
Dat sterkt me in m'n vermoeden dat die dial snelheid gewoon standaard te snel staat.

Gezien er al in 2004 over naar Marmitek geschreven is, moet het probleem daar bekend zijn. Dus misschien is het handig Marmitek eens aan te schrijven en te vragen of ze inmiddels een oplossing hiervoor hebben.
Greetings, Black Tiger
 
jeroenvanpelt
Ik dacht in eerste instantie iets wat niet lekker zat tussen de twee apparaten. Veel gezocht via Google, maar blijkbaar niet met de goede zoektermen.

Black Tiger bracht me met zijn zoektocht op een idee. Ik had namelijk iets gezien in de handleiding over dat je een seconde pauze kon inlassen tijdens het inprogrammeren van het nummer. Dat heb ik nu gedaan. Drie seconden voordat het nummer gebeld gaat worden.

Nu belt de SC2800 keurig netjes uit op moment dat het alarm af gaat! Dank aan Black Tiger voor de zoektocht en inspiratie die tot een oplossing heeft geleid ;-)
 
Black Tiger
Ah, fijn te horen dat het gelukt is. Ik had vroeger ooit zo'n inbelmodem wat te snel inbellen deed, moest ik met een AT code corrigeren.Smile
Heb je nu gewoon tussen het telefoonnummer zelf een pauze ingelost? Dus bijv. 06pauze4pauze3pauze (etc.)?
Greetings, Black Tiger
 
jeroenvanpelt
Daar was ik mee begonnen, maar blijkbaar was drie seconden voorafgaand aan het nummer de truc. Dus pauze-pauze-pauze-06-etcetera.
 
Black Tiger
Ah oke bedankt voor die oplossing.
Kunnen we dat weer onthouden om te proberen als nog eens iemand tegen hetzelfe probleem aanloopt.Smile
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Marmitek SC2800 alarm via Ziggo Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie