obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Welk wifi modem is beter???
Justin23
Hallo

Welk van deze wifimodems is beter?
ubee evw3200 of cisco epc3925

Justin23

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 22 2013 08:59:36:
Niemand die ervaring heeft met beide modems?????
Gewijzigd door Justin23 op 22-02-2013 08:59
 
briolet
Alleen Ziggo zal een goed beeld hebben. Gebruikers die beide gehad hebben zullen problemen met de eerste gehad hebben en dus vaak een vooroordeel hebben tegen dat model. Welk van de twee dat ook geweest mag zijn. Wink
 
Justin23
Ziggo zegt ze zijn allebei even goed. Ik heb momenteel veel problemen met mijn ubee modem en Ziggo is er mee bezig. Ik heb eens op google gezocht maar ik lees over beide modems dat er veel wifi problemen zijn.
 
briolet
Ik denk dat ook veel problemen te maken hebben met andere wifi zenders in de buurt. Ik heb ook de Ubee en heb er nog nooit iets negatiefs mee gemerkt. Hij staat standaard op 25% vermogen en dan heb ik in de woonkamer goede ontvangst. Maar als ik hem op 100% zet is door het hele huis de ontvangst goed.

Ik gebruik standaard echter mijn airports en zet de Ubee alleen aan als gasten willen internetten. En in mijn woonkamer is dan de Ubee met 25% zendvermogen zelfs sterker dan mijn Airports op 100%. (Maar die staan dan ook niet in de woonkamer)

Quote

Ik heb eens op google gezocht maar ik lees over beide modems dat er veel wifi problemen zijn.

En het probleem van googlen is dat je vrijwel alleen de berichten vind van mensen met problemen. De tevreden mensen schrijven dat nooit, ook al zou dat de overgrote meerderheid zijn. En problemen kunnen inmiddels met een update opgelost zijn, zodat oude berichten ook niet alles zeggen.

Wat wel een feit is, is dat Ziggo voor goedkope routers gekozen heeft. En dat is een goede keuze, omdat iemand met specifieke eisen toch altijd iets anders wil. Die kunnen dan de Ziggo router dom laten schakelen en zelf een state-of-the-art router aanschaffen.
Gewijzigd door briolet op 22-02-2013 11:51
 
Undertaker
Ik zit met een EVW en ik heb qua het signaal van wireless niet teklagen. Maar zoals hierboven al gezegt is, het is wat je gewend bent, de ene vindt dat beter en de ander weer wat anders.
Gewijzigd door Undertaker op 22-02-2013 14:45
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Justin23
Ik hoop dat Ziggo-WebCare_Jelle een oplossing heeft voor mijn probleem want ik wordt er langzaam doodmoe van.
 
kobus1960
Jelle geeft ongetwijfeld antwoord en je andere topic met daarin het
beschreven probleem. Daar heb je immers een PB naar Jelle gestuurd.

Ik heb de EVW ook in gebruik gehad, was ik niet kapot van qua WiFi.
Heb nu de config zoals in m'n profiel, perfect, nergens last meer van.
Een eigen router is nooit weg, baas op eigen netwerk, en overstappen
van ISP is geen enkele moeite.
 
Justin23

Quote

kobus1960 schreef:

Jelle geeft ongetwijfeld antwoord en je andere topic met daarin het
beschreven probleem. Daar heb je immers een PB naar Jelle gestuurd.

Ik heb de EVW ook in gebruik gehad, was ik niet kapot van qua WiFi.
Heb nu de config zoals in m'n profiel, perfect, nergens last meer van.
Een eigen router is nooit weg, baas op eigen netwerk, en overstappen
van ISP is geen enkele moeite.


Ik ben net achter het probleem gekomen en heb Jelle een PM gestuurd zodat we weten waar het probleem gezocht moet worden.(zie ook mijn andere topic).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk wifi modem is beter???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie