obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200c geen timer?
Black Tiger
Klopt het dat de tegenwoordig geleverde Humax 5200C geen gewone timer heeft?

Ik ben net even vlug gaan kijken bij kennissen van me, die kunnen niets instellen.
Je kunt via de Guide en dan gele knop naar de timer, maar dan moet je zoeken of een keyword ingeven en zo een programma selecteren om op te nemen.
Dat is te vergelijken met een EPG opname.

Maar stel ze willen bijvoorbeeld a.s. donderdag gewoon zelf instellen dat het apparaat van 20.25-23.00 uur gaat opnemen. Op welke manier moet je dit dan doen? Want ik kan het niet vinden.

Met mijn Cisco is dat geen enkel probleem.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Black Tiger
bedoelje onderstaande soms ???

Geplande opname
U kunt opnamen eenvoudig plannen in de Tv-gids, Timer-planning of de navigatiemodus
informatiescherm.
 Selecteer een toekomstig programma en druk
op de knop OK in de Tv-gids.
(Zie Herinneringen of opnamen instellen.)
 Selecteer Nieuwe herinnering en druk op de
knop OK in de Timer-planning.
(Zie Herinneringen en opnamen plannen.)
Druk op de knop OK voor een toekomstig
programma in het informatiescherm en
selecteer Opnemen.
(Zie Programma-informatie.)
De opname begint op de geplande tijd en de
opnamebanner wordt enkele seconden weergegeven.
Druk op de knop STOPPEN om de opname van het programma te stoppen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Hoi Kees.

Nee dat wat jij beschrijft is wat ik ook beschreef, dat noem ik te vergelijken met een EPG opname want hiermee kun je slechst 1 programma opnemen.

Er is ook een verschil tussen herinnering en opname.
Een verkorte methode is om de guide knop te gebruiken, dan de gele knop en dan ben je ook al zover.
Er zijn dan een paar keuze opties (zoeken en middels keyword) om het in de toekomst gelegen programma op te nemen.

Bij de Cisco neem je de EPG en drukt op opname.
Bij de Cisco heb je echter ook een echte timer mogelijkheid. Je gaat naar "mijn agenda" en voegt daar een opname toe.
Daarbij kun je zelf het begin en eind tijdstip opgeven, de zender en of dat dagelijks of wekelijks opgenomen moet worden.

Dat is de optie die ik bij de Humax mis.
Zoals ik al schreef... ik moet zelf kunnen instellen van beginnen om 20.25 bijvoorbeeld en eindigen om 23.00 of of 01.20 al naar gelang ik vind dat er gestopt mag worden.

Volgens mij mist de Humax een dergelijke optie, klopt dat?
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
durft het dan ook zo niet te zeggen hoe dat gaat, kan het hier niet proberen
heb een cisco Smile
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Ik heb ook een Cisco... als mijn verhaal klopt heb ik al 2 voordelen ontdekt.
Geen extra utp kabel (of wifi) nodig voor ITV en je kunt EPG opnemen c.q. losse programma's en ook gewoon handmatig timer instellingen maken.Smile
Greetings, Black Tiger
 
Undertaker
Nadeel van de Cisco, de interface zo sloom als een slak.
Daar heb ik met beide humaxen toch helemaal geen last van. ( 5200 en 5300 )
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Black Tiger
Dan heb je misschien een maandagmodel van de Cisco gehad.Smile
Mijn ITV menu gaat bijv. (al voor de update) sneller dan dat van de Humax. Daar is dat van de Humax zo traag als een slak, en ook omslachtiger.
Het vanuit standby aanzetten gaat ook een heel stuk sneller.

Dus tot nu toe heb ik persoonlijk nog geen voordelen van de Humax gezien, behalve dan dat het systeem menu dan sneller is, hetgeen jij ook aangeeft.
Weegt echter vooralsnog niet op tegen de nadelen die er tot nu toe zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Undertaker
Nou dan denk ik dat jij tegen een maandag morgen model van die humax ben aangelopen, want ik ben verdraaide blij met me beide humaxen had over de 5050c ook niks teklagen btw voor de diefstal.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Black Tiger
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben, men wete immers maar nooit en apparaten verschillen wel eens van elkaar, dus mijn kennissen kunnen best een maandagHumax hebben.Smile
Is bij jou het TV Portal dan zo snel op de Humax?

Maar als jij toch die dingen hebt. Kun je dan bevestigen dat een timer instelling zoals mijn kennis die graag wenst te maken (en op de Cisco ook gewoon kan) op de Humax niet mogelijk is?
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Naar de update 4.0.0.8 ( cisco ) loopt alles echt een stuk snellerGrin
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200c geen timer?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie