obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee DHCP reserveren?
Black Tiger
Kun je met een Ubee ook een ip adres in DHCP reserveren middels macadres?
Ik heb het dan over de EVW3200.

Ben wezen kijken bij kennissen, maar bij dhcp kon ik wel een vinkje zetten en dan was er verder alleen een knop om vrijgave te forceren. Geen opties om te reserveren zodat die pc altijd dat ip krijgt.
Niet mogelijk?
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees

Quote

Black Tiger schreef:

Kun je met een Ubee ook een ip adres in DHCP reserveren middels macadres?
Ik heb het dan over de EVW3200.

Ben wezen kijken bij kennissen, maar bij dhcp kon ik wel een vinkje zetten en dan was er verder alleen een knop om vrijgave te forceren. Geen opties om te reserveren zodat die pc altijd dat ip krijgt.
Niet mogelijk?


Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 26 2013 21:45:40:
[quote]Black Tiger schreef:

Kun je met een Ubee ook een ip adres in DHCP reserveren middels macadres?
Ik heb het dan over de EVW3200.

Bladzijde 13/14 van de geavanceerde handleiding

""" Select Instelling om het toegekende IP adres als statisch
IP adres te reserveren."""""

en anders kun je je aangesloten devices toch een hard IP adres geven (toch ?)
Gewijzigd door Monteur_kees op 26-02-2013 21:45
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:

Kun je met een Ubee ook een ip adres in DHCP reserveren middels macadres?

Alleen beperkt. Je kunt een bestaand adres reserveren, maar dan heb je geen controle over welk IP adres hij krijgt. Verder kun je op de "static Lease' pagina maximaal 10 reserveren op basis van mac adres. Dat is beperkt. In mijn airport staan er al 22 gereserveerd. Moet ik wel toegeven dat ze niet allen noodzakelijk zijn, maar het is wel makkelijk bij het loggen omdat normaal bij verbindingen alleen IP adressen gelogd worden en geen mac adressen. Nu kan ik altijd een naam of apparaat bij een IP adres plakken.
 
Black Tiger
@Kees: Ik kon geen select instelling vinden.
Het enige wat ik kon doen was een vinkje zetten naast het ip adres. Dus de handleiding is dan wat te summier hoe het exact moet. Overigens had ik geen handleiding bij de hand op dat moment.Smile

V.w.b. het vastzetten van ip's, ja dat kan ik best, maar het gaat over een kennis en die heeft liever alles automatisch voor zover mogelijk. Dat is voor hem ook wat makkelijker.Wink

@Briolet:

Quote

Je kunt een bestaand adres reserveren, maar dan heb je geen controle over welk IP adres hij krijgt.

Ehmz.... ja oke maar als je dat adres wat hij heeft reserveert, krijgt hij dat wel elke keer, toch? Moet dat op die Static Lease pagina?

Ik had verwacht dit onder DHCP te vinden op een tabblad, waar zoiets normaliter ook thuis hoort.
Staat dus klaarblijkelijk ergens apart, zal ik volgende keer naar kijken, Bedankt voor de tip!

Ik moet zeggen dat ook behoorlijk beperkt te vinden. In mijn Fritz kan ik wel aangeven welk ip het apparaat moet krijgen. En ik weet niet hoeveel ik er kan reserveren, maar meer als 22 als het goed is. Alhoewel 10 stuks voor een thuisgebruiker over het algemeen wel voldoende is.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
kloptje vink select aan en force available
zou voldoende moeten zijn

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Available betekent "vrij".

Ik heb dat geprobeerd met als gevolg dat de hele regel daar weg viel. c.q. de lease inderdaad vrijgegeven werd en ik op de pc even een ipconfig /renew moest geven om hem weer terug te krijgen.
Dat lijkt me dus niet de correcte optie.Smile

Ik denk dus dat ik even op zoek zal moeten naar de Static Lease optie waar Briolet het over had.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Er kwam ineens een licht voorbij Wait
je kan de lease time toch op maximaal zetten
86400
ik zie nu in de dhcp table allemaal static ip adress staan
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Dat is ook een mogelijkheid. Zal ik in elk geval onthouden voor als dat met die static leases (reservering) niet lukt.
Thanks!
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
voordeel van de leasetime te verhogen is dat je alle mac adressen niet hoeft over te tikken
Smile
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Klopt, maar nadeel is dat 86400 slechts 24 uur is en dus een lease zou kunnen verlopen.
En het gaat hier maar om 1 pc dus ook dat valt weer mee.

Het maakt verder ook niet zo heel veel uit, ik wilde sowiezo graag weten waar die optie dan precies zit om evt. later ook weer iemand anders ermee te kunnen helpen.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee DHCP reserveren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie