obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo heeft wereldprimeur met volledige op cloud gebaseerde interactieve DVB-C TV-dienst
Zippo
Ziggo heeft wereldprimeur met volledige op cloud gebaseerde interactieve DVB-C TV-dienst

Interactiviteit voor ook niet interactieve apparaten

Utrecht, 5 maart 2013

Ziggo heeft vandaag als eerste ter wereld een interactieve kabeltelevisiedienst gelanceerd die volledig cloud gebaseerd is. Door het gebruik van het IP-protocol en de DVB-C televisiestandaard te combineren kunnen apparaten zonder ingebouwde hardware voor interactiviteit, toch gebruik maken van interactieve diensten via de kabel. Wilde een Ziggoklant gebruik maken van interactieve diensten zoals Video on Demand of TV Gemist dan moest hij tot nu toe beschikken over een speciale, relatief dure digitale ontvanger. Met de introductie van de nieuwe dienst volstaat een vrij eenvoudige en goedkope digitale ontvanger. Als eerste kunnen de duizenden gebruikers van Humax (5100, 5200 en 5300) en Samsung (7140A) en (7140Cool digitale ontvangers gebruik maken van de nieuwe interactieve dienst. Op termijn voegt Ziggo hier andere apparaten aan toe. Ziggo wil dat zoveel mogelijk van zijn klanten gebruik kunnen maken van Ziggo interactieve diensten. Met de invoering van deze op de cloud gebaseerde oplossing vergroot Ziggo het potentieel aantal interactieve klanten in een keer met meer dan honderdduizend.



Aanvragen via internet, kijken via DVB-C HD

De nieuwe Ziggodienst combineert de sterke punten van het DVB-C High Definition kabelTV netwerk, met de mogelijkheden van het publieke internet. De interactie vindt plaats via het internet, het kijken gebeurt echter op de vertrouwde manier via het HD DVB-C (kabel) signaal. Daarmee is Ziggo - in tegenstelling tot zijn concurrenten - voor de videokwaliteit niet afhankelijk van het IP-netwerk bij de klant thuis.

Bij deze nieuwe ontwikkeling heeft Ziggo de complexiteit (de logica) en de grafische userinterface (GUI) van interactieve ontvangers naar zijn eigen netwerk de "Cloud" gebracht. Het bedrijf heeft als het ware in zijn netwerk een grootschalige "virtuele set-top box" gebouwd die interactieve functionaliteit aan allerlei relatief eenvoudige randapparaten beschikbaar stelt. De virtuele set-top box beoordeelt elke actie van de gebruiker (het indrukken van toetsen op de afstandsbediening) en stuurt vervolgens de benodigde netwerkapparatuur aan om de gewenste actie uit te voeren (b.v. starten van een film of gemist programma).

Ziggo heeft ook de grafische gebruikers interface (GUI) die nodig is om gebruik te maken van een interactieve dienst in zijn netwerk gezet. De GUI is gebaseerd op HTML5 en wordt via een "tijdelijk persoonlijk TV-kanaal" naar de gebruiker gestreamd over het DVB-C netwerk.

Door het cloudbased karakter van de dienst is het mogelijk om allerlei verschillende apparaten interactief te maken. Bovendien is het hierdoor ook mogelijk om de GUI heel flexibel met zeer korte doorlooptijden aan te passen, zonder dat daar software updates op de randapparatuur voor nodig zijn.

Bron: Ziggo
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Heb je de Ziggo nieuwsbrief dan niet ontvangen in je email gisteren? Misschien komt die dan nog.

Klik maar op onderstaande link.Wink
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/...tief-maken
Greetings, Black Tiger
 
johan11941
Hallo, ik heb ook een vraag, ik mijn ontvanger (samsung SMT-C7140) geïnstalleerd en via het menu is hij ingeschakeld, maar hoe kom ik in het menu op mijn TV, als ik op de rode knop druk krijg ik alleen Ned 2 en verder niets.
 
kobus1960
Rode knop van de afstandbediening Samsung SMT indrukken?
 
johan11941
Bedankt maar als ik de rode knop indruk krijg ik geen menu op mijn TV, maar Ned 2, en als ik hem dan weer indruk krijg ik de andere zenders weer.
 
kobus1960
Vreemd, ik heb geen van die ontvangers, dus kan iemand die er
wel één heeft reageren?
 
veloci
Ik heb die ontvanger ook niet, ik heb er wel mee gespeeld bijj kennisen. maar op de handleiding zie ik een grote rode knop, en dat is de aan/uit knop van de ontvanger.

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/televisie-radio/aansluiten-activeren/digitale-ontvanger/samsung/c7140/instructie-bedraad/

Het "fijne" van deze afstandbediening is dat je m ook instellen om je tv mee te bedienen. Bij mijn kennis zorge dit voor een hoop verwarring.

Je moet er in ieder gevall voor zorgen dat je de ontvanger aan hebt staan, en er zeker van zijn dat de stb knop ingedruk is om de ontvanger te bedienen. En eigenlijk moet je dan met de handleiding er uit kunnen komen.
 
johan11941
Dit is de originele afstandbediening die er bij was met rechts boven de rode knop voor aan uit, en die moet je volgens de handleiding bij installatie gebruiken, van daar deze vraag
 
veloci
De grote rode knop gebruik je om de ontvanger aan en uit te zetten, maar verder niet. Als de ontvanger is geinstalleerd en de digitale televisie werkt, ga dan verder met:

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/televisie-radio/aansluiten-activeren/interactief-maken
 
johan11941
Dat klopt dat heb ik al gedaan zoals staat maar met die rode knop wat daar staat werkt niet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo heeft wereldprimeur met volledige op cloud gebaseerde interactieve DVB-C TV-dienst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie