obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions | Veelvuldig gestelde vragen over Ziggo. Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Pc en tablet kunnen niet samen op WIFI
JBrands
Sinds vorige week heb ik een nieuwe PC met windows 8.
Heb toe nu toe niet één dag fatsoenlijk op de PC kunnen werken, omdat internet iedere keer uitvalt. Soms maakt hij bij het opstarten al geen verbinding. Vanmiddag kreeg ik een tip van iemand om de WIFI op de Samsung tablet eens uit te zetten. Internet doet het vanaf dat moment prima op de PC.
Weet iemand waar dit aan ligt? Onze netgear router is al 7 jaar oud, moet ik een nieuwe aanschaffen?

gr José
 
kobus1960
Kan je wat meer info geven?
Zoals, welk modem gebruik je?
Welk type beveiliging gebruik je?
Dat maakt het misschien makkelijker
om een antwoord te krijgen op dit probleem.
 
JBrands
Motorola modem, Norton beveiliging. Tablet alleen werkt wel, PC alleen ook.
Zet ik de tablet weer op WIFI dan valt de internetverbinding op de PC uit.
 
mesa57
Volgens mij heeft de motorola geen router/wifi. Van welke wifi router/access point maak je gebruik en heb je die als access point of router ingesteld. Hij moet nml. als router werken.
 
briolet
In het eerste bericht staat: Onze netgear router is al 7 jaar oud". Dus de wifi is netgear en ik denk niet dat de Moterola modem er niets mee te maken heeft.

In principe moet wifi meerder apparaten tegelijk aan kunnen. De wifi technologie gaat echter snel met steeds nieuwe protocollen. Je Samsung tablet en je Laptop zullen wel al de nieuwste protocollen ondersteunen. Jij hebt nu maximaal een 802.11g verbinding. Je clienten ondersteunen vast beide al het veel betere en snellere 802.11n protocol.

Het blijft soms lastig. Ik heb b.v. een goedkoop tablet dat ook maximaal 802.11g ondersteunt. Doet het goed, maar als ik wifi activeer duurt het zeker > 30 sec voordat hij verbinding heeft.
Mijn luxe laptop daarentegen ondersteunt 802.11n en heeft binnen 1 à 2 sec een wifi verbinding. Maar als mijn tablet op maximale snelheid data van mijn interne netwerk afhaalt, kan ik met mijn speedtest via de laptop nog steeds mijn maximale internet snelheid halen (=40Mbit/sec)
 
mesa57
De wifi zal dan wel netgaar zijn Wink
De netgear wndr3700 is een heel goede router (ik heb er zelf een duh) en is niet duur momenteel (75,-).
Bij mij verbindt alles met wifi zonder problemen (zowel 2.4 als 5 ghz).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pc en tablet kunnen niet samen op WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie