obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Telefoneren met WiFi
Peter06848946
Beste mensen,

ik heb sinds een tijdje WiFi van Ziggo (Alles-in-een). Beneden zit de telefoon met een draad in het modem, maar boven wil ik ook via de vaste lijn kunnen bellen, zonder kabels te trekken. Wat is het slimste?

Bedankt!

Peter
 
Nicholas
Het makkelijkst is om een telefoon te kopen met 2 handsets. Siemens Gigaset of zoiets. Werkt prima, je kunt overal bellen. Zelfs buiten als je wil.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Peter06848946
Dank. Zijn er ook andere opties? Via WiFi dus niet?
 
briolet
Ik denk dat een DECT telefoon, zoals Nicholas aangeeft, de makkelijkste optie is. En DECT gebruikt een andere band dan wifi zodat ze elkaar ook niet direct in de weg zitten.

Als je Wifi wilt gebruiken, dan kun je skype proberen. Met de gratis versie kun je echter alleen naar andere Skype klanten bellen. Als je een abonnement neemt kun je naar iedereen bellen. Het leuke van skype is natuurlijk dat je ook nog een beeldverbinding kunt maken met andere gebruikers. (wel leuk om via video chat met vaste kennissen te bellen, dus dat kun je er altijd nog naast nemen)

Maar ik weet niet of je op een tweede telefoon abonnement zit te wachten.

En ik denk dat het ziggo telefoon en internet verkeer al op de router gesplitst wordt zodat je vanaf de internet kant (wifi) niet op het ziggo telefoon net kunt.
Gewijzigd door briolet op 18-03-2013 18:50
 
Peter06848946
Goede tips, bedankt, allen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoneren met WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie