obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
HDCP
terhorst
Sinds gisteren ben ik overgestapt op Ziggo all-in standaard.
Voor digitale teleivie gebruikte ik tot die tijd het signaal van de sateliet, met canal digitaal.
Ik kon prima digitale televisie in HD kwaliteit kijken, op mijn flatscreen Samsung televisie, Model LE23T61B S.
Nu heb ik een HUMAX iHDR-5200C, maar krijg met de DVI aansluiting een melding, die kijken onmogelijk maakt.
In geen enkel toegezonden document of bericht gezien waarin deze mogelijkheid wordt besproken.
In de melding staat iets over bescherming en HDCP, die niet ondersteund wordt door mijn televisie.

Eerlijk gezegd heb ik daar geen boodschap aan, ik kan niet meer kijken zoals ik wens.

Wat kan er gebeuren ik wens geen nieuwe TV te kopen.
Groeten,
 
Black Tiger

Quote

maar krijg met de DVI aansluiting een melding, die kijken onmogelijk maakt.

Waarom gebruik je geen HDMI? Elke moderne TV met HDMI aansluiting moet dat gewoon aankunnen.

Anders zou je eens in het menu van de Humax moeten kijken of je het uit kunt zetten.
Een andere mogelijkheid is om eerst de Humax aan te zetten en daarna pas de TV. Maar wil je van het probleem echt verlost zijn is de beste optie om je Humax gewoon met HDMI op je TV aan te sluiten.
Greetings, Black Tiger
 
terhorst
Black Tiger dank voor de tips,
Ik heb echter geen HDMI op mijn toestel, wel DVI + geluid.
 
Monteur_kees
Hallo Terhorst,

Ik kan niets over deze televisie vinden zoals u het apparaat noemt,
mijn vermoeden is dan ook dat u het over een PC monitor heeft
of heb ik het verkeerd ???

mvg, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
terhorst
Het is wel degelijk een TV
kijk op: http://www.ciao.co.uk/Samsung_LE_23_R_71__6559888
 
Monteur_kees
Oke duidelijk

Wellicht dat het met scart wel werkt
Gr, kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Met scart zou het wel moeten werken maar dan heb je geen HD.

Je zou eventueel nog kunnen kijken of er voor dat type Samsung nog een firmware upgrade beschikbaar is waarbij dit mogelijk wordt.

Misschien is het toestel wat te oud.
Het is immers nog een HD Ready en geen HDTV dus programma's voorzien van HDCP kun je er dan mogelijk niet op kijken. Programma's zonder HDCP wel.
Behalve met scart dan als ik het verhaal goed gelezen heb.
Greetings, Black Tiger
 
terhorst
Dank voor de info, zal kijken of ik die firmware update kan vinden.
Wel vreemd dat ik met sateliet TV wel HD kan kijken.
 
Black Tiger
Nee dat is niet zo vreemd. Zoals ik al schreef ligt het aan de uitgezonden programma's. HD programma's die zonder de betreffende codering worden uitgezonden kun je gewoon kijken, ook met de kabelontvanger overigens.

Het lijkt er dus op dat Ziggo meer gecodeerde (met hdcp beveiligde) programma's uitzendt dan de satelliet providers.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Hallo terhorst, in je eerste bericht heb je het over model LE23T61B S, echter in het latere bericht van 20 maart verwijs je naar de site http://www.ciao.co.uk/Samsung_LE_23_R_71__6559888. Op de Ciao.co.uk staat de Samsung LE23R71. Dit is een geheel ander (buitenlands) type. Welke van de twee genoemde types heb je nu eigenlijk?
Ziggo WebCare Jelle
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDCP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie