obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo rolt hotspot-functie landelijk uit en verhoogt de snelheden
Zippo

Quote

Ziggo gaat de hotspot-functie, waarmee abonnees kunnen internetten via routers van andere abonnees, uitrollen naar alle wifi-routers van klanten. Desgewenst kunnen abonnees de functionaliteit uitzetten. Daarnaast gaat de provider de snelheden verhogen.

Na een pilot in Groningen gaat Ziggo de hotspot-functionaliteit verder uitrollen, zo heeft de kabelaar bekendgemaakt tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers. Later dit jaar zal deze naar alle abonnees met een router die wifi ondersteunt, worden uitgerold. Alleen abonnees met routers zonder wifi zullen de functionaliteit begrijpelijkerwijs niet krijgen, laat woordvoerder Gradus Vos weten.

Bron: tweakers.net/nieuws/88547/ziggo-rolt-hotspot-functionaliteit-landelijk-uit.html


Hm, hoe zit het dan met Ziggo klanten die wel van de hotspot functionaliteit gebruik willen maken maar nog een Ubee of ander modem zonder WiFi hebben? Worden die buitengesloten? Kom maar op met dat WiFi modem.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Justin23

Quote

Zippo schreef:

Quote

Ziggo gaat de hotspot-functie, waarmee abonnees kunnen internetten via routers van andere abonnees, uitrollen naar alle wifi-routers van klanten. Desgewenst kunnen abonnees de functionaliteit uitzetten. Daarnaast gaat de provider de snelheden verhogen.

Na een pilot in Groningen gaat Ziggo de hotspot-functionaliteit verder uitrollen, zo heeft de kabelaar bekendgemaakt tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers. Later dit jaar zal deze naar alle abonnees met een router die wifi ondersteunt, worden uitgerold. Alleen abonnees met routers zonder wifi zullen de functionaliteit begrijpelijkerwijs niet krijgen, laat woordvoerder Gradus Vos weten.

Bron: tweakers.net/nieuws/88547/ziggo-rolt-hotspot-functionaliteit-landelijk-uit.html


Hm, hoe zit het dan met Ziggo klanten die wel van de hotspot functionaliteit gebruik willen maken maar nog een Ubee of ander modem zonder WiFi hebben? Worden die buitengesloten? Kom maar op met dat WiFi modem.


Dat ze eerst eens zorgen voor een Wifi-modem waarmee je in het hele huis ontvangst hebt. Als ze met het signaal van het Ubee wifi modem een hotspot-netwerk willen maken dan zal het niet veel bijzonders worden want als ik in de tuin zat had ik al geen ontvangst meer.
Sinds 2 dagen weer het oude modem aangesloten en een Linksys WRT601n router gekocht.
 
wortellica
idd ik had voorheen een fritzbox ,dit is wel een stukje minder qua wifi bereik.
 
Justin23
Ze kunnen met het Ubee wifi modem nog niet eens hun klanten in een eigen huis goede dekking bieden laat staan buitens huis.
 
Black Tiger
En hoe zit het dan met klanten die een Wifi router hebben maar hier niet aan mee willen werken?
Die zouden toch de keuze krijgen om de zaak alleen voor intern open te houden en voor extern af te sluiten?

Dat is ook nog lang niet er doorheen en nog niet getest want momenteel kun je bij de Cisco modems nog altijd de wifi niet uitzetten.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960

Quote

Ziggo gaat de hotspot-functie, waarmee abonnees kunnen internetten via routers van andere abonnees, uitrollen naar alle wifi-routers van klanten. Desgewenst kunnen abonnees de functionaliteit uitzetten. Daarnaast gaat de provider de snelheden verhogen.

Na een pilot in Groningen gaat Ziggo de hotspot-functionaliteit verder uitrollen, zo heeft de kabelaar bekendgemaakt tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers. Later dit jaar zal deze naar alle abonnees met een router die wifi ondersteunt, worden uitgerold. Alleen abonnees met routers zonder wifi zullen de functionaliteit begrijpelijkerwijs niet krijgen, laat woordvoerder Gradus Vos weten.

Op het gastnetwerk kunnen maximaal 20 mensen gebruikmaken van de internetverbinding van een Ziggo-klant. Daarbij krijgt het verkeer van de klant zelf voorrang, en desgewenst kunnen gebruikers de functionaliteit uitzetten. Of het uitzetten van de hotspot-functionaliteit op de eigen router betekent dat gebruikers niet meer kunnen inloggen op 'hotspots' van andere Ziggo-klanten, heeft de provider nog niet besloten.

#Tweakers
Gewijzigd door kobus1960 op 20-04-2013 11:25
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:.. want momenteel kun je bij de Cisco modems nog altijd de wifi niet uitzetten.

Je schijnt hem wel uit te kunnen zetten, maar binnen een paar uur/dagen staat hij gewoon weer aan als ik de berichten zo lees. Shock
 
kobus1960
Dan hou ik het weer zoals in profiel. Baas over modem in huis. Cool
 
Black Tiger
@Briolet: Niet dat ik weet, ik heb het pas nog getest, je kunt hem niet uitzetten.

Jah... je kunt het bolletje op "disabled" zetten. Als je hem uitzet dan wordt alles blanked-out. Maar als je daarna gaat kijken met een draadloos toestel kun de SSID gewoon nog vinden.
Die zou je ook kunnen uitzetten, maar feitelijk is het signaal er dan nog wel, dus het schiet niet op.

Voorheen was het met de Ubee EVW's mogelijk om die wel helemaal uit te schakelen door het radiosignaal uit te zetten. Misschien kan dat nog steeds, is me niet bekend.

@Kobus: Yep, hier staat ook nog steeds een EVM als reserve, alleen dan ben ik de extra poorten kwijt en dat zou wel jammer zijn.

Ziggo moet gewoon tijdig met een oplossing hiervoor komen.
Greetings, Black Tiger
 
Justin23
Ik ben toch blij dat ik weer het oude modem heb aangesloten met een Linksys E4200 router. Met het Ubee modem had ik op de slaapkamers nauwelijks bereik laat staan op zolder of in de tuin.
Gewijzigd door Black Tiger op 22-04-2013 16:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo rolt hotspot-functie landelijk uit en verhoogt de snelheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie