obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Zeer hoge pingpieken
Swannyboy
Hallo allemaal,

Wij hebben thuis de afgelopen 1 week thuis last van zeer hoge pingpieken.
Vooral tijdens het gamen (de laatste tijd League of Legends) krijgen we ineens last van zeer hoge ping (ik heb zelf 2500 ms ping voorbij zien komen).
Dit duurt hooguit een minuut en daarna gaat de ping terug naar acceptabele getallen.
Dit gebeurd echter niet eenmalig, maar eens in de 5-10 minuten ongeveer.

Heeft hier nog iemand meer last van, of ligt het probleem in mijn thuisnetwerk? Ik heb een foto bijgevoegd met daarin een ping naar www.google.nl tijdens een van de pieken.

Ik maak gebruik van de Asus RT-N66U Dark Knight en de Cisco EPC3925 Wifi modem (de laatste is door Ziggo geleverd, de eerste heb ik bijgekocht)

Gr. Swannyboy

PS: ik programma's die bestanden downloaden (zoals uTorrent, Spotnet, etc.) uit staan op elke PC en laptop in mijn netwerk.
Swannyboy voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
kobus1960
Het vreemde is wel dat dit op 1 game server gebeurd.
Verder loopt alles goed, ik zou eerder denken aan een
storing op die game server.
 
Swannyboy
Het is niet op 1 gameserver. Het is ook, zoals je kan zien, als ik ping naar google.
Een maat van mij heeft er nu ook last van thuis. Hij denkt dat het misschien aan zijn modem ligt. Maar hij had het ook over een storing bij ons in de buurt.
 
Black Tiger
Het hoeft niet in Nederland te liggen. De meeste van die gameservers zitten in de States.
Een forum wat ik daar bezoek doet ook al enige tijd soms bijzonder traag laden. Heb er vanavond eens een ping trace tegenaan gegooid en er blijkt nogal wat uitval te zijn bij met name xxxx-us.above.net en dallas-idc.com.

Het zouden ddos aanvallen kunnen zijn, maar dit is wel een belangrijke switch of link vanaf de amsix naar de States.
Dus als je de gameservers ook via die route moet bereiken kan ik me voorstellen dat je behoorlijk wat timeouts hebt of hoge pings.

Je zou eens naar een NL site moeten pingen, dus niet naar Google.nl want volgens mij staat die server ook gewoon in de States.
Als je binnen Nederland goede pings krijgt dan kan Ziggo er eigenlijk niets aan doen als het probleem in Amerika ligt.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Hallo swannyboy,

als je middels PB je klantnummer stuurt, zal ik kijken of we iets voor je kunnen betekenen.
Ziggo WebCare Jelle
 
sverheijden
Bij mij zijn er ook hoge ping pieken. Ik merk het sterk bij gamen (Mwomercs). Waar ik vroeger rond de 150 zat, kom ik daar maar zelden aan en zie ik regelmatig 800+ pingtijden. onspeelbaar.

Ook als ik speedtest.ziggo.nl doe zie ik er wisselende snelheden. De upload komt niet boven de 200 kbs. Download varieert sterk van vrijwel niks tot gewone snelheid.

Het eea is overduidelijk gestart na de werkzaamheden op 19 april jl bij ons in de buurt. postcode 3525.

Overigens moet ik sindsdien ook handmatig een DNS adres opgeven, het lijkt wel of er een verkeerde DNS wordt meegegeven in de DHCP. Voorheen geen probleem. Niks veranderd aan mijn netwerk.

Ik ga morgen even met de helpdesk bellen. Als ik op tijd thuis ben dan. Ondertussen zou ik een reactie of hulp hier zeer waarderen.
 
Impero
Vandaag met League of Legends had ik hetzelfde probleem. Om de 10 seconden had ik wel een lag spike. En dat met een kabel erin!

Deze speedtest: http://speedtest.ziggo.nl/ laat me lage ping van 15 zien. Maar in game gaat het mis en zo ook met pingen van google.nl... daar zie ik ook dezelfde hoge pings van 2000+ ontstaan.

ps:

1. PC en router zijn opnieuw gestart.
2. Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd. Dus verwacht niet dat het daar aan ligt.
Gewijzigd door Impero op 06-05-2013 21:29
 
peterpaul
Ik heb precies het zelfde probleem. Bij League of legends. Om de een of andere rede blijf ik maar "attemting to reconnect" Ik heb op het forum van LoL gekeken en bijna iedereen die hier last van heeft, heeft Ziggo als internetprovider.

Het lijkt dus wel degelijk te liggen aan Ziggo. Hopelijk komt er een oplossing.

link LoL forum
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1178885&page=3
 
sverheijden
Of Ziggo heeft wat gedaan, of ik moet me schamen...
NA een flinke stroomstoring / de werkzaamheden van Ziggo dacht ik dat daardoor het eea niet lekker werkte.
Heb uiteindelijk mijn laptop aan de modem gehangen en zag dat het daar OK was. Het grootste probleem zat in mijn powerLAN aansluiting die werkelijk niets meer doorgezonden kreeg.
Ik heb het een en ander geupgrade aan mijn netwerk en voila het werkt als een tierelier.

Nog raar dat het ineens, zonder configuratieveranderingen dramatisch slecht werd, maar dat lag eerder aan de energieleverancier dan aan ziggo denk ik. Probleem opgelost!
 
Black Tiger
Fijn dat het bij S.Verheijden opgelost is. Dat bewijst nog maar eens dat het gewoon noodzaak is om altijd eerst even rechtstreeks op het modem te proberen of het probleem dan ook bestaat.

Hopelijk gaat het met de rest binnenkort ook beter. Een nieuwe pingtrace naar de steeds leert dat er inmiddels in de US zelf een stuk minder packetloss is, alleen zijn wel de ping tijden hier en daar nog wat hoog.

Hopelijk wordt het voor de League of Legend ook snel gefixed. Ik las op dat forum dat er ook al weer iemand een tijd zonder freezes had kunnen spelen en dat Webcare er volgens hun Twitter account ook mee bezig was.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer hoge pingpieken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
Hoge ping naar Gameserver Klacht over Ziggo : 18 12-11-2014
Zeer trage verbinding WiFi, draadloos netwerk : 4 28-06-2014
zeer slechte wifi ontvangst Algemeen : 27 01-05-2014
Advertentie