obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo start landelijke uitrol met 65.000 WifiSpots in Den Haag
Zippo
Ziggo heeft vandaag aangekondigd dat - in de regio's waar het bedrijf actief is - uiterlijk eind augustus 2013 zijn internetklanten toegang kunnen hebben tot bijna 1 miljoen Ziggo WifiSpots. Den Haag is na de teststad Groningen de tweede stad waar de WifiSpots geactiveerd worden. Vanaf 7 mei staan ca. 65.000 Ziggo WifiSpots in Den Haag aan. Ziggo's internetklanten hoeven de speciale WifiSpots inloggegevens maar één keer per apparaat in te stellen en hebben daarna automatisch toegang tot alle beschikbare WifiSpots.Zowel zakelijke Ziggo-klanten als consumenten hebben toegang tot de WifiSpots.

Huiskamerervaring buiten het huis
"Ziggoklanten gebruiken onze diensten al jaren in de voor hun vertrouwde omgeving van de huiskamer, slaapkamer of studeerkamer. Juist doordat die omgeving zo vertrouwd is kunnen de klanten onze diensten optimaal ervaren en beleven. Dit ervaren willen wij nu ook mobiel maken.", zegt Pieter Vervoort, Directeur Innovatie van Ziggo. Hij vervolgt: "Wij willen al onze diensten dus ook buitenshuis en onderweg aan onze klanten aanbieden. Ziggo WifiSpots is de technische basis die dit mogelijk maakt."

Vervoort geeft verder aan dat Ziggo werkt aan een aantal nieuwe diensten die optimaal afgestemd zullen zijn op het netwerk van WifiSpots.

Uitrolschema Ziggo Hotspots
ProvincieAantal WifiSpots*Wordt geactiveerd
Zuid-Holland en GroningenCa.200.000mei / juni 2013
Utrecht en Noord-HollandCa.200.000Juni 2013
BrabantCa.150.000juni / juli 2013
Limburg en TwenteCa.200.000Juli 2013
Friesland, Drenthe en OverijsselCa.100.000juli / augustus 2013

Aantallen gebaseerd op geïnstalleerde Ziggo Wi-Fi modems per 31 maart 2013.Verwachting is dat het aantal geïnstalleerde Wi-Fi modems en dus ook het aantal WifiSpots per 1 september 2013 meer dan 1 miljoen is.

Ondoordringbare scheiding tussen klantnetwerk en WifiSpot

Ziggo heeft de apparatuur en programmatuur van het modem/Wi-Fi-router zo aangepast dat deze voldoen aan onderstaande eisen:

  • De WifiSpot is volkomen gescheiden van het klantnetwerk zodat veiligheid en privacy optimaal gewaarborgd zijn;
  • Wi-Fi-gebruik door gasten heeft geen invloed op de internetprestaties bij de klant;
  • De WifiSpot moet voldoende bereik hebben om gastgebruikers de nodige bewegingsvrijheid te geven;
  • Maximaal 20 gelijktijdige gasten kunnen van de WifiSpot gebruik maken;
  • Eenmalige inlog met daarna automatische toegang tot alle Ziggo WifiSpots.


Resultaten test Groningen

Voorafgaand aan de uitrol in Den Haag heeft Ziggo de functionaliteiten het gebruik van de Ziggo WifiSpots uitvoerig onderzocht in de stad Groningen. Uit het onderzoek kwam naar voren dat de functionaliteit voldeed aan alle gestelde eisen en dat het gebruik conform de verwachtingen was. Verder bleek dat bijna alle klanten het een uitstekend initiatief vonden. Minder dan 1% van de klanten heeft de hotspot-functionaliteit uitgezet en wilde niet meedoen.



Demofilm WifiSpots:
YouTube Video


YouTube Video

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

De WifiSpot is volkomen gescheiden van het klantnetwerk zodat veiligheid en privacy optimaal gewaarborgd zijn;
Wi-Fi-gebruik door gasten heeft geen invloed op de internetprestaties bij de klant;

Eerlijk gezegd geloof ik van dat tweede punt niets en heb in het eerste te weinig vertrouwen. Misschien nauwelijks invloed, maar geen invloed? Dan wil ik wel eens weten hoe dat zou kunnen.

Maar waar blijft de toezegging vanuit het eerste nieuwsbericht dat Ziggo klanten dit kunnen weigeren en dat het dan uitgeschakeld zou worden?
Hoe wordt dit geregeld?
Daar lees ik nergens iets over. Heeft Webcare daar een idee over?

Want er zullen er zat zijn die dat niet willen.

Daarnaast stoort bij mijn thuis bijv. het Ziggo wifi signaal mijn eigen wifi apparatuur (accespoint)
En omzetten naar modem-only is geen optie, mensen met een 4-poorts modem moeten dat ook gewoon als zodanig kunnen blijven gebruiken lijkt me.

Leuk initiatief, maar v.w.b. eerdere toezeggingen is er vooralsnog te weinig informatie beschikbaar.Sad
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Ziggo gaat ook de wijkkasten van wifi-hotspots voorzien!

Ziggo gaat wijkkasten van hotspots voorzien op plekken waar er niet genoeg bereik is op basis van de hotspots van de modems van klanten. De hotspots in de wijkkasten gaan dezelfde snelheid bieden als de toegangspunten van klanten modems.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
nmallee
komen er dan geen problemen met het locale netwerk met de beveiliging zeg maar daar van
 
briolet

Quote

Eerlijk gezegd geloof ik van dat tweede punt niets en heb in het eerste te weinig vertrouwen. Misschien nauwelijks invloed, maar geen invloed? Dan wil ik wel eens weten hoe dat zou kunnen.

Het klopt wel wat ze schrijven, maar ze laten heel slinks weg wat wel de prestaties voor de klant nadelig kan beïnvloeden. Ze spreken alleen over internetsnelheid. Wat ze verzwijgen is de wifi snelheid. Ziggo kan makkelijk extra bandbreedte voor het internet deel genereren, maar de wifi snelheid is gemaximeerd bij het wifi protocol. Als je normaal met meerdere cliënten op de Ubee of Cisco bezig bent, dan zul je nu die snelheid moeten delen met de hotspots.

Ik geloof dat er tot 20 hotspot gebruikers gelijktijdig kunnen inloggen. Theoretisch kunnen die samen maar tot 20 Mbps verbruiken. Maar dat kan makkelijk heel veel meer worden als ze een slechte verbinding hebben en er heel veel re-transmits nodig zijn om de verbinding toch te onderhouden. Vreemd dat we niets van Ziggo horen over dit deel.
 
Jaco Hage
Wink
www.optimizer.co.nl - ''More technology services for you''
 
mesa57
@Black tiger : via 'mijn ziggo' kun je straks de wifi hotspot functionaliteit uitzetten. Helaas kun je dan zelf ook geen gebruik meer maken van de wifi hotspots.
 
nmallee
komen er geen problemen met het wifi netwerk. bijvoorbeeld door dat er nu al zo veel wifi netwerken zijn drukken ze elkaar weg zodat je telkens van kanaal moet wisselen gaat dat niet erge worden dan als je straks die hotspot krijgt
 
briolet
Dat zal wel meevallen omdat er geen nieuwe zenders bijkomen. Het zijn alleen de bestaande kanalen die via verschillende wifi-namen benaderd kunnen worden.

Kan ik bij diverse routers nu ook al: Een inlognaam die ook toegang geeft tot het interne netwerk en een inlognaam voor gasten waar je alleen internet toegang hebt en het interne netwerk niet ziet. Dat lijken twee zenders, maar ze moeten samen de verbinding delen.
 
nmallee

Quote

briolet schreef:

Dat zal wel meevallen omdat er geen nieuwe zenders bijkomen. Het zijn alleen de bestaande kanalen die via verschillende wifi-namen benaderd kunnen worden.

Kan ik bij diverse routers nu ook al: Een inlognaam die ook toegang geeft tot het interne netwerk en een inlognaam voor gasten waar je alleen internet toegang hebt en het interne netwerk niet ziet. Dat lijken twee zenders, maar ze moeten samen de verbinding delen.


oh oke bedankt voor de info
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo start landelijke uitrol met 65.000 WifiSpots in Den Haag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie