obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Klachten ziggo internet verandering laden sites
psychoindecent
Hallo,

Sinds 3 dagen ervaar ik veranderingen in het laden van internet sites. Ik heb zowel mijn desktop als mijn laptop aangesloten op hetzelfde netwerk dmv een utp kabel(dus bedraad). Echter
als ik bv. een dumpert filmpje wil openen, open hij het filmpje niet, laat staat dat hij de tab van dat filmpje inlaad. Maar niet alleen dumpert, soms laad internet facebook foto's wel en soms niet.
Als ik facebook heb geopend en die is ingeladen en ik wil nog meer internet pagina's openen, laad hij sommige niet in of sommige maar half. Ik heb van alles geprobeerd.
Tevens game ik wel eens, league of legends. Die game deed het prima voor 3 dagen geleden en momenteel kan ik niet eens een game starten. "retrieving data from server'. Client opnieuw gedownload. Hetzelfde probleem
blijft bestaan. De servers zijn gewoon up.
Dit alles bij zowel mijn laptop als mijn desktop. Flash en java zijn beide up to date. Beide firewalls staan uit(windows en avg).
Ik heb ook de ziggo speedtest gedaan maar die is gewoon goed, daaruit kan ik geen veranderingen halen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ligt het aan de modem? Is hij gerest en iets veranderd?

Alvast bedankt voor de hulp

Vriendelijke groeten
 
kobus1960
Je zou bij storingen kunnen kijken, de postcode in profiel klopt niet.

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/.../storingen
 
psychoindecent
Dat heb ik als eerste opgezocht of er ook storingen waren in mijn regio (9711XN). Echter geen internet storingen, dus helaas!
 
Zippo
Het beschrevene lijkt ook wel wat op de problemen die onstaan met een te hoge firewall instelling op het modem.

Ik zie dat je een Mororola modem hebt, heeft die een config scherm?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
psychoindecent
Beste Zippo, daar dacht ik zelf ook al aan. Echter nog niet geprobeerd. Klopt hij heeft een configscherm en geavanceerde instellingen. Misschien dat onlangs de firewall gegevens van de modem door ziggo zijn
aangepast?! Ik weet dat er 2 firewall mogelijkheden zijn; spi firewall (staat op low) en ipv6 firewall (on). Tevens staat 'block anonymous internet requests' aangevinkt.

Gr.
 
Zippo
De firewall moet inderdaad op low staan. Recent is er een firmwareupdate geweest bij de Ubee of Cisco modem waarbij de instellingen aangepast zijn naar high. Maar in jouw geval staat het al goed. Je zou nog kunnen proberen de firewall uit te zetten (als dat mogelijk is).

Dan ga ik er voor het gemak wel even van uit dat je nog een software firewall aan hebt staan. (veiligheid)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
psychoindecent
Hij staat inderdaad op 'low'. Als hij op off staat doet internet beter. Kan het veen kwaad dan?
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Je kan als alternatief dan wel een softwarematige firewall op je computer installeren.
Ziggo WebCare Jelle
 
psychoindecent
Prima ga ik dat proberen. Ik laat mijn bevindingen weten. Bedankt. Mvg
 
tonio
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem als psychoindecent.
Sommige pagina's laden zeer traag, of blijven eindeloos laden.
filmpjes stoppen vaak halverwege.

Nu is het opvallende dat ik in dezelfde plaats woon (postcode 9731HG) en de problemen ook ineens begonnen nadat Ziggo werkzaamheden had uitgevoerd (in de nacht van 23 op 24 april).

De veiligheids-instellingen van mijn cisco-modem stonden op 'low' en deze op off zetten lijkt het probleem (althans na een korte test) te verhelpen.
Maarja.. het uitzetten van je router-firewall als oplossing kan toch niet helemaal de bedoeling zijn??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klachten ziggo internet verandering laden sites', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Advertentie