obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Setup in huis
martijnmoret
Hallo, ik heb wat advies nodig over de beste setup en eventueel versterkers. Probleem is dat ik een oud huis heb en de hoofdaansluiting in de woonkamer (achter de verwarming) binnenkomt. Het modem heb ik het liefst in mijn 'telecomkast' bij de andere apparatuur. Tussen hoofdaansluiting in de woonkamer en de datakast ligt een 75ohm 3C2V coax kabel van 10 meter (flexibel en dun) met normaie aansluitingen (door vorige bewoners neergelegd en niet makkelijk te vervangen).

Ik heb de volgende setup getest:

ziggo-setup

In deze setup doet de modem het goed, maar op de TV zijn blokken en strepen te zien (soms). De Humax staat op 70% signaalsterkte. Zonder datasplitter en modem werkte de TV prima.

Ik ben van plan het volgende te doen:
- vergulde connectoren op de 75ohm 3C2V zetten
- voor de datasplitter een andere versterker met retour signaal te plaatsen
- TV's en datasplitter/modem op die versterker aan te sluiten

Wat is jullie advies? Welke versterker met retoursignaal zou het beste zijn?
 
kobus1960
Data spitter weglaten, Tratec FRA-752/N versterker erbij.
Hoofdkabel, dus jouw verlengde kabel in de in van de Tratec.
Van die versterker naar Modem, Humax en tv.
Ziggo levert ze, maar andere bedrijven ook, ook met grote
regelmaat op Marktplaats te vinden. Werkt top, uit ervaring.

FRA-752
 
Bitfreak
Versterker dient zo dicht mogelijk bij het A.O.P geplaatst te worden om enig effect te hebben.
Vergulde connectoren helpen niet,de 3C2V coax gelijk weggooien deze dempt het signaal te veel.
Eventueel de versterker en (A.O.P + splitter) verplaatsen naar de telecom kast door de groene coax
te verlengen met Hirschmann KOKA 799 coax of groene C9 coax..
En vanaf de telecomkast de tv's voeden met KOKO 799 kabel + einddoos.
 
nmallee
op welke aansluiting is het beste om de modem aan te sluiten op die versterker
 
Bitfreak
Op port 1,ik ga ervan uit dat het modem in de buurt van de versterker wordt geplaatst?.
 
nmallee

Quote

Bitfreak schreef:

Op port 1,ik ga ervan uit dat het modem in de buurt van de versterker wordt geplaatst?.


Ja hoor heb hem ook op port 1 gedaan en hij zit naast de versterker. was gewoon even benieuwd want heb wel is gezien ergens dat ze de modem op portje 2 hadden gedaan
 
Bitfreak
Dat heeft alleen zin als de afstand tussen versterker en modem vrij groot is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Setup in huis', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huis aansluiting verplaatsen! Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 23-12-2015
Redhound donderdag besteld, zaterdag nog niet in huis Algemene computer en software vragen. : 22 22-05-2014
Verbindingsprobleem in huis Klacht over Ziggo : 13 20-12-2011
Studenten Huis Algemeen : 10 18-05-2011
Advertentie