obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding Cisco epc3925 geeft 'invalid ip'
MiKeZZa
Als ik op de Cisco epc3925 van mijn ouders probeer om port forwarding in te stellen naar het interne (192.168.enz) adres van de Synology NAS krijg ik keer op keer 'Invalid IP' te zien...

Dit terwijl het IP pingbaar is en de NAS ook prima te benaderen is. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik kan proberen?

Op mijn eigen Cisco router (ander type) gaat het als een zonnetje... Ik word er echt gek van, maar heb geen enkel idee.

Het probleem wordt online meer beschreven, oplossingen zie ik echter nog niet staan (behalve andere router of mensen die het externe IP gebruiken)...
 
almodovaris
Het IP van de NAS moet in dezelfde subnet als de modem (bijvoorbeeld als de modem 192.168.178.1 heeft dan heeft de NAS 192.168.178.x).
 
MiKeZZa
Ah, dat is dus de truc...

Wat gek, dat wordt ook totaal niet duidelijk uit de melding. Maar goed, het werkt wel! Bedankt!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 12 2013 16:42:12:
Overigens zitten de poorten nog steeds dicht, zo ervaar ik én zeggen allerlei online tools. Dit terwijl ik die poorten wel open gezet heb.

Iemand een idee hoe dat komt?
Gewijzigd door MiKeZZa op 12-05-2013 16:42
 
Black Tiger
Zijn de betreffende services op de NAS wel gestart? Want als die niet draaien, dan worden de poorten ook niet als open gezien.
Greetings, Black Tiger
 
MiKeZZa
Ja, het heeft achter een andere router/modem ook altijd als een zonnetje gedraaid!
 
Black Tiger
Dan moet het ergens anders aan liggen.
Kun je aangeven op welk ip adres en subnetmasker de NAS momenteel ingesteld is?
Of krijgt hij automatisch een ip van de Cisco?
Greetings, Black Tiger
 
MiKeZZa
192.168.178.1 voor router en 192.168.178.2 voor de NAS, dit heb ik vastgezet.
 
Black Tiger
Even de rest van de NAS instellingen checken.
Subnetmasker op 255.255.255.0 en gateway en naamserver op 192.168.178.1 ingesteld neem ik aan?

Als dat het geval is, wat gebeurt er dan als je in de Cisco de poort forwarding even weghaalt en 192.168.178.2 bij DMZ in vult, werkt het dan ook niet?
Dit hoeft niet zo te blijven, is puur even om te proberen of er dan wel iets gebeurt.
Greetings, Black Tiger
 
almodovaris
Heb je een router achter de modem? De firewall van de router uitschakelen of, beter, zie een handboek voor bridging routers,
 
Black Tiger
Het zou wel eens aan de firmware kunnen liggen.
Daarom dat ik even DMZ adviseer, dat werkt momenteel wel.

Er lijken meer mensen problemen te hebben met portforwarding na de firmware update, zie ook hier:
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_26383
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding Cisco epc3925 geeft 'invalid ip'', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Advertentie