obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
COAX NL, is de belangenvereniging voor kabel gebruikers. Verder heeft COAX elk kwartaal een overleg met Ziggo. Vermeld hier de zaken die COAX moet bespreken met de provider.
 Onderwerp afdrukken
Verhuizing @Home en ex-Orange klanten Ziggo in september van start
Jovel
Ziggo gaat vanaf begin september beginnen met de verhuizing van de @home en de Orange klanten naar de nieuwe systemen.
Bij de migratie van Casema en Multikabel klanten waren er problemen ontstaan in de communicatie waardoor er een grote stroom van vragen ontstond. Met alle problemen van dien. Om die reden heeft Ziggo de Migratie van de @Home klanten zoals ook tijdens het overleg met COAX NL was afgesproken uitgesteld tot september 2008.
Wat kunnen deze klanten nu verwachten:
* De (140.000) vroegere kabelinternet klanten van Orange-Cable zullen gemigreerd worden naar Ziggo, daarvoor zullen de modems op afstand voorzien worden van nieuwe profielen en zullen de mail-gegevens overgezet worden van France-Telecom naar Ziggo servers. De Orange klanten zullen hierna op de Ziggo servers moeten inloggen. Ze krijgen hier bericht over als dit zover is.
• De klantgegevens van de @Home klanten worden omgezet naar het Ziggo administratie systeem. De klanten worden in 4 groepen van 500.000 klanten in een periode van 4 weken overgezet naar het nieuwe administratie systeem. Hierna kunnen alle klanten met een @Home kabelaansluiting ook gebruik maken van alle Ziggo diensten en aanbiedingen.

• IT-systemen en netwerken in het hele Ziggo gebied zullen worden geharmoniseerd waardoor er centraal beheer mogelijk wordt en dezelfde diensten en snelheden in het hele Ziggo gebied mogelijk zijn. Hierdoor kunnen er bij werkzaamheden korte onderbrekingen in het netwerk ontstaan.

* Tijdens de data-migratie zullen er vertragingen optreden in bestellingen en leveringen en zullen @home en Ziggo systemen enige tijd niet bereikbaar zijn. Tijdens een migratie-weekeinde kan MyZiggo 8 uur lang niet bereikt worden. Ook de medewerkers van de klantenservice hebben gedurende deze 4 weekeinden minder systemen beschikbaar en handelen dan alleen dringende zaken af die niet kunnen wachten tot na het weekeinde.

* @Home klanten kunnen tot week-41 nog gebruik maken van de oude @home facturen, als zij al gemigreerd zijn. Ze worden automatisch doorgeschakeld naar de facturen bij @home tot na week 41.

* In september krijgen Casema en Multikabel klanten een kortere periode waarin de telefoon-gesprekskosten gefactureerd worden. Dit zal een periode van 2.5 week zijn ipv 4 weken. In oktober worden de gesprekskosten over 6.5 week gefactureerd.

* Na de migratie moeten de klantenservice medewerkers van @Home werken met het nieuwe systeem, wat in het begin lastig zal zijn waardoor de prestaties minder zijn dan gangbaar. Er zullen extra medewerkers ingezet worden om dit op te vangen.

* De migratie gebeurd nu in 4 stappen , het duurt wel het langer, maar de kans dat het misloopt is kleiner dit volgens Ziggo. Er zal op basis van postcode in 4 groepen van een half miljoen klanten gemigreerd gaan worden. Klanten worden vooraf geinformeerd wanneer dit voor hen plaats zal vinden

* Ook zal een en ander te volgen zijn op de website van Ziggo.

* Wat COAX NL wel mist, wat gebeurd er als een en ander niet goed gaat, laten wij hopen van niet. COAX NL mist dan ook een 0800 nummer waar klanten gratis naar toe kunnen bellen. En heeft dit dan ook kenbaar gemaakt aan Ziggo, Echter nog geen reactie op terug gekregen.
 
Zippo
Even gezocht op MyZiggo want die kende ik nog niet. Werkt dat überhaubt wel? Dit is wat ik ervan vind op internet.

Quote

Hoe worden klanten GEEN fan van je.....

Toch maar weer over Ziggo. Casema had een functie MyCasema op hun site. Hier kon je de facturen inzien, persoonsgegevens wijzigen, enfin je kent het wel. Toen kwam Ziggo.

Ziggo heeft ook een MyZiggo. Helaas werkte deze functie niet. Dit gemeld bij Ziggo. En ook intussen bij de Consumentenbond. Deze bond verzamelt alle klachten over Ziggo en gaat, namens de klagers, met Ziggo hierover in gesprek. Daarop een mail gekregen van Ziggo dat zij hadden vernomen dat wij een klacht hadden. Ziggo vroeg om een tijdstip in te vullen waarop zij ons konden bellen, een tijdstip waarop het ons schikt. Telefoonnummer en gewenst tijdstip ingevuld. Ziggo mailt terug dat zij die dag tussen 18.00 en 22.00 uur zullen bellen. 22.05 uur hé niet gebeld door Ziggo. Twee dagen later weer dezelfde mail ontvangen, we hebben vernomen dat u een klacht heeft,........vul een door u gewenst tijdstip in en telefoonnummer in. Toch nog een kans gegeven; weer ingevuld met een gewenst tijdstip. Ook op die dag (vrijdag jl.) WEER niet teruggebeld door Ziggo.

Ik verwacht geen telefoontje meer en sterker nog ik wil dit ook niet meer, ik ga (weer) kijken wat de alternatieven zijn....... Kennen jullie een provider die wel een goed product levert en die wel afspraken nakomt?

boos_sprout


Bron: sproutstart.nl

Gewijzigd door Zippo op 31-08-2008 16:57
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Kennelijk wordt MyZiggo en MijnZiggo door elkaar gehaald. Vandaar dat ik even op myziggo gezocht heb, en warempel....
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jojobib
Ik vind het vreemd dat Ziggo A home klanten hier niet over informeren een mailtje of een briefje is toch een kleine moeite .
Het is dat ik nu dit forum regelmatig lees en hier de informatie moet kunnen vinden die je eigenlijk van ziggo zou moeten krijgen.
Ik ben nog steeds aan het wachten op de belofde brief over het overstappen naar een alles in een pakket van ziggo inmiddels 3 maanden geleden ,Dus ben ik blij te lezen dat het deze maand gaat gebeuren (eerst zien en dan geloven ) want niets is zeker bij ziggo alleen dat je niet geinformeerd word door hun en DAT IS WEL ZEKER
groet jojbibAngry
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verhuizing @Home en ex-Orange klanten Ziggo in september van start', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie