obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
opnameprobleem cisco 8455dvb
rolandvrielink
ik krijg steeds vaker problemen met het bekijken van programma's op deze cisco

als ik een programma mbv de "R" toets via EPG gids opneem, knippert die rode "R" tijdens opname.
in het menu mijn opnames staat dan het opgenomen programma.
als ik deze wil bekijken na de opname start het gekozen programma wel maar loopt de tijd niet door en het beeld wordt zwart en blijft zwart
het probleem doet zich vaak voor bij NET5 en ook andere zenders

wat is er aan de hand?????????????????????

groeten roland
 
haykeh
Ik heb ook steeds vaker problemen met enkele zenders, zoals Discovery Channel, Euro sport en BBC 2 (er zullen er waarschijnlijk nog wel een paar zijn die ik nooit bekijk).
Krijg vaak een blokjes in het scherm en het geluid stopt, of stottert.
Ik heb wel gemerkt dat de coax aansluiting op de 8455 niet zo best is. Als ik de kabel in een bepaalde stand leg dan zijn de zenders goed en kan ik weer enkele dagen (weken) zonder problemen kijken.
 
Black Tiger
@Haykeh, dan lijkt me in jouw geval dat het niet aan de ontvanger ligt. Misschien verstandig de kabel eens te vervangen?
Greetings, Black Tiger
 
rolandvrielink
ned3 ook het probleem gehad.

heeft niemand een oplossing voor mij???
 
Black Tiger
Roland, heb jij wel voldoende signaal op de tweede tuner? Die wordt namelijk voor opnames gebruikt.
Ergens bij de instellingen of info kun je zien of er signaal is op beiden en of er al dan niet sprake is van een BER meting.
Greetings, Black Tiger
 
haykeh
Hallo Black Tiger, dank je wel voor je antwoord. En ja ik heb ook al een nieuwe kabel geprobeerd, maar daar ligt het niet aan. Het zijn een paar zenders die veel problemen hebben en enkele helemaal niet.
Denk dat ik de box eens open moet maken en de connector intern inspecteren. Of is dat een lastige klus?
 
Black Tiger

Quote

En ja ik heb ook al een nieuwe kabel geprobeerd, maar daar ligt het niet aan.

Als de kabel, en met name de pluggen goed zijn en ook voldoende massa hebben (sommige mensen sluiten alleen de kern aan, dat schiet niet op), dan kan het vrijwel alleen maar de RF aansluiting van de ontvanger zijn.
Soms staan die pennetjes van het plugje van de RF kabel ook wel eens te ver open (van de female plug) waardoor de plug er niet vast genoeg in zit. Kan ook een oorzaak zijn.

Geen idee of het apparaat makkelijk open te maken is, de meeste apparaten wel, maar de garantie (als die er nog is) vervalt dan wel.
Als er problemen met de RF aansluiting zijn is het misschien beter Ziggo even te bellen om te zien of je nog recht hebt op omruil. Normaliter zit er 2 jaar garantie op de apparatuur.
Greetings, Black Tiger
 
rolandvrielink
hoi BT

tuner 1:

signaal 72%
kwaliteit 100%
signaal lock ja
ber 0.0E-6

tuner 2:
signaal 74%
kwaliteit 100%
signaal lock ja
ber 0.0E6

de gegevens van tuner 1 en 2 heb ik bij veel zenders staan, ook net5 en ned3
mijn vrouw heeft vier dagen de serie Revenge opgenomen op net5 en niet 1 is er afspeelbaar
op ned3 vanmiddag iets voor de kinderen opgenomen en ook niets

groeten roland
 
Black Tiger
Hmmz... dat ziet er toch qua signaal prima uit.
Dan zou ik het zo vlug ook even niet weten. Misschien een van de collega's daar nog gedachten over of wellicht Webcare?
Greetings, Black Tiger
 
rolandvrielink
Ik heb via twitter contact gehad met ziggo webcare en advies gekregen een fabrieksinstelling herstellen te doen. na dit gedaan te hebben kan ik nu wel weer het programma Revenge op net5 opnemen en bekijken.

Dank voor de hulp
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opnameprobleem cisco 8455dvb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie