obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
WiFi Hotspot activering blokkeert verbinding eigen router
DJFE
Vandaag bleek ineens dat wij geen internet verbinding meer hadden, zowel draadloos als bekabeld.Shock Alle verbindingen van laptops, PC's etc. lopen bij ons via een Linksys WRTN610 router die bedraad is aangesloten op het Ziggo UBEE EVW3200 modem. Het Ziggo modem wordt alleen gebruikt als doorgeefluik. Ik wist dat er werkzaamheden waren geweest in de buurt dus zowel Ziggo modem als Linksys router gereset. Dit leverde niets op, dus nogmaals gereset door de beide apparaten langer uit te zetten.
Nadat de modem was gereset zag ik dat het WLAN lampje brandde terwijl ik dat altijd uit heb staan. Een laptop bedraad aan het Ziggo modem gehangen en ja hoor we hebben internet. Eens de mail erop na gekeken en toen bleek dat Ziggo vandaag de functie Wifi HotSpot heeft geactiveerd en daarmee ook het WLAN heeft geactiveerd. Boxing
Na te hebben ingelogd op MijnZiggo en de functie WifiHotSpot te hebben uitgezet, werd het Ziggo modem gereset was WLAN uit en hadden we weer internet via de normale weg.Wink

Op een of andere manier blokkeert het activeren van WifiHotSpot het doorzetten van het internet signaal naar een andere router.

Of het mogelijk is wel je Wifi aan te hebben en de verbinding tussen modem en router te behouden weet ik niet aangezien de modem op een plek staat in een soort kooi van Faraday. Daarom maak ik geen gebruik van het Ziggo modem als WiFI point.
 
kobus1960
Vreemd dit, Ziggo beweerde dat de klant er absoluut geen hinder van zou
ondervinden. Zou het dit inhouden dat indien de WiFi hotspot
actief gezet wordt, DHCP ook weer aangezet is?? Dan krijg je het probleem
wat jij had. Heb je dat bekeken tijdens de uitval?
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Er wordt bij activering van de wifispot andere firmware op de modem gezet (dit wordt gepushed) en daardoor weer ingeschakeld. Overigens staat op onze website een stappenplan met info over hoe je de ubee modem in kunt stellen voor router achter router configuratie: https://www.ziggo.nl/#klantenservice/...uter-ubee/
Ziggo WebCare Jelle
 
kobus1960
Het antwoord op de vraag is dus JA.
De EVW moet weer opnieuw geconfigureerd worden na
activatie WiFi Hot Spot. Of iedereen dat zomaar aanpakt. Helpless
Dat wordt weer aan de gang hier in het dorp als het hier ook
zover is, mag weer een boel mensen uit gaan leggen waarom en hoe?
Bedankt Ziggo voor deze handeling.

EVM rules!! Cool
 
Justin23
En daarom blijf ik ook bij mijn UBEE EVM3200.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Ik heb nogmaals navraag gedaan bij collega's welke hierover gaan. Mijn eerste bericht in dit topic is niet (geheel) waar, waarvoor mijn excuses. De firmware wordt wel gepushed, maar zou geen invloed mogen hebben op instellingen welke gewijzigd zijn. Waarschijnlijk is er bij het overzetten van de nieuwe firmware iets mis waardoor de NVRAM gewist is bij TS waardoor de instellingen niet bewaard zijn gebleven. Normaal zou dit niet moeten gebeuren.
Ziggo WebCare Jelle
 
Undertaker
Je kan ook een backup maken nadat je de instellingen gedaan hebt, en deze dan terug zetten als de factory reset of wissen van de NVRam voltooid is
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
eS
Hoi,

Grappig bij mij is de ellende ook begonnen sinds de hotspot-functie in de ubee geplaatst is.
Bij mij werkt port forwarding sinds dien niet mee (ook niet nadat het ubee modem in modem mode geset is).

Ik gebruik als router een lynksys wrt54g met een custom bios (tomato)

Het heeft jarenlang gewerkt en van de een-op-de-andere dag werkt het niet meer.
De ene ziggo medewerker zegt dat het klopt dat er zaken dicht gezet zouden kunnen zijn, de volgende zegt het niet te snappen, weer de volgende zegt dat het modem even een half uurtje uit moet en het liefst houden ze je zo lang mogelijk aan het lijntje met een service+ medewerker die vervolgens ook niet anders kan verzinnen dan maar weer eens een power-cycle.

Wat mij mogen ze een roll-back van de firmware van die #%@@ hotspots, ik zit niet op die crap verlegen Sad

Groet
 
scheerman
Sinds de hotspot aanstaat werkt mijn eigen wifi slecht.

(iptools laat zien dat de netwerknaam "ziggo" op hetzelfde kanaal uitzendt al mijn eigen netwerk...kan dat een reden zijn?)

Hoe dan ook na wat heen en weer geschuif met het kanaal, gisteren de hotspot maar uitgezet en raad eens...als een zonnetje.

Ik laat het er maar bij.. Dan maar geen overal wifi meer. 3G doet het ook prima.
 
briolet
De hotspots zouden niets uit mogen maken. Als je ze uitzet, dan zend dat modem nog steeds zijn eigen Wifi uit. Alleen als je ook je de Wifi zelf uitzet zal hij niet meer storen.
Maar dat twee zenders elkaar in de weg zitten als ze hetzelfde kanaal gebruiken is niets nieuws. Dat is al bekend sinds de invoering van Wifi. Angry

Overigens geven twee direct naast elkaar liggende kanalen nog meer storing dan twee op hetzelfde kanaal. Om geen overlap te hebben moeten er bij twee sterke zenders minimaal 3 kanalen tussen zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi Hotspot activering blokkeert verbinding eigen router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie