obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding werkt niet meer
eS
Het feit dat je bij ziggo werk zegt niet dat het ineens allemaal perfect is, balken en splinters Smile

Het is, nogmaals, gewoon jammer dat er dingen gebeuren die onbegrijpbaar zijn maar de serviceverlening is hetgeen het erger maakt.
Kijk vanaf casema, home enz heb ik al deze provider (daarvoor de in rook verdwenen wol).

Maar op het moment dat het misgaat hoor ik van de calldesk:
- port forwarding wordt niet ondersteund
- u heeft geen recht op die service
- het feit dat het gewerkt heeft zegt niets
- het is ons modem, wij mogen daar in wijzigen wat wij willen
- bel nog maar even met service+

En dan denk ik: wie is hier nu de klant?

Het feit dat iets bepaalde tijd werkt heet in goed Nederlands gewoonterecht en kan je niet zo maar wijzigen

En ja na de 20e powercycle wordt zelfs ik een beetje kribbig want ik tik netjes elke maand 70 euri af (en los normaal al mijn storingkjes zelf op).

Goed idee? Ubee, weg ermee... gewoon zelf in control blijven Smile

Wat open blijft staan is: transparatie (of eerder het gebrek daaraan) - daar kan jij persoonlijk niets aan doen maar ziggo zou zijn klanten wat beter kunnen informeren, white papers maken over wijzigingen enz enz... je ziet vaak met ongecontroleerde of explosieve groei dat documenteren het kind van de rekening wordt.

Maargoed, het probleem lijkt opgelost (nouja niet opgelost maar er is een workaround)
 
Black Tiger
Ik moet bevestigen dat er toch soms iets raar speelt bij Ziggo.
De dag voordat er aangekondigde werkzaamheden zouden zijn, heeft de hele dag vanaf 's morgens de portforwarding niet gewerkt, en ik heb een Cisco modem.

Van buitenaf was o.a. mijn NAS gewoonweg niet bereikbaar.
Als ik mijn domeinnaam pingen deed, kwam er wel gewoon een ping-reply van het juiste ip adres, dus de routing werkte verder goed.

Toen ik thuis kwam rond 23.30 uur heb ik er naar gekeken, maar kon niets vinden, probeerde van buitenaf in te loggen, jammer dan.

Toen ik 10 minuten later nog eens probeerde werkten alle forwards opeens wel gewoon weer. En dat was zonder dat er ook maar iets aan de instellingen gewijzigd was, geen modem herstart of wat dan ook.
Dat was woensdag 29 mei.

Dus gewoon een hele dag vaagheid geweest. En hierdoor dus ook geen inkomende telefonie op mijn niet-Ziggo nummers.

Oorzaak? Beat me... ik ben al blij dat het na een dag vanzelf weer goed gekomen is.
Greetings, Black Tiger
 
ellenbar
Hallo Kees,
Ik heb ook problemen met port forwarding;
Ubee 3200, 9.9.5010 ;
Daarachter een NAS van Synology, ds213; Net gekocht; Van buiten kom ik er niet op; Logisch want de betreffende port staat dicht; Ik heb dat gecheckt met de website : http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Ik heb de uitgebreide handleiding al gelezen maar kom er niet uit. Ik heb de poort precies zo ingesteld zoals hier eerder is beschreven maar hij blijft dicht staan :
192.168.178.50 7000 7000 0.0.0.0 7000 7000 TCP File station Yes

DMZ host heb ik uit staan (waarde 0)
Moet ik ergens anders nog iets aan/uit zetten?
Moet ik in static lease mijn mac adres invoeren (router? Nas?)
Graag hulp want ik ben al 2 weken bezig..
Bart
 
Monteur_kees
Bart,

hoe staat de firewall in het modem ingesteld
deze moet op low staan

mvg, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet

Quote

ellenbar schreef:Daarachter een NAS van Synology, ds213; Net gekocht;
.....
192.168.178.50 7000 7000 0.0.0.0 7000 7000 TCP File station Yes


Jouw instellingen lijken me allen goed te zijn. Standaard staat de poort 7000 op je NAS echter ook dicht. Alles moet via poort 5000. Als je die poort 7000 voor directie toegang wilt gebruiken moet je in de NAS settings in 'toepassingsportaal' deze poort vrijschakelen.

En zoals Kees schrijft moet de Ubee firewall op low staan.
 
ellenbar
Firewall staat op Low.
Heb 'm ook al uitgeschakeld maar dat helpt ook niet.
Ik heb nu poort 5000-5005 open staan, zie hieronder, dat werkt. (gisteren lukte dat niet??) Maar poort 7000 blijft dicht? Dat snap ik niet.
Maar met poort 5000 open heb ik nog steeds geen toegang tot de NAS van buiten?
Ik test de toegang via mijn galaxy s3 met wifi uit & 3g aan.

192.168.178.50 7000 7000 0.0.0.0 7000 7000 TCP Synology Yes
192.168.178.50 5000 5005 0.0.0.0 5000 5005 TCP DSM Yes

Port 5000 is open on 8.....
Port 7000 is closed on 8....

Als jullie nog tips hebben?
 
briolet
Zoals gezegd is de instelling goed en ik zou het in de nas zoeken waar de poort nog gewoon dicht zit. Probeer eens je terminal te openen (Of de command-line, of hoe dat ook in windows heet) en type daar:


telnet 192.168.178.50 7000

Als je poort gesloten is krijg je een reactie van


telnet: Unable to connect to remote host

Als hij open staat, krijg je een 'connected' message. Bij een open poort raak je wel connected. Met een 'q' breek je weer af, mocht je ingelogd raken.
Gewijzigd door briolet op 18-06-2013 22:27
 
ellenbar
bij poort 7000 krijg ik "het maken van de verbinding is mislukt"
bij poort 5000 blijft 'ie hangen, na 10 minuten nog niks... behalve "er wordt verbinding gemaakt....

Mijn vermoeden is dat Ziggo een aantal poorten heeft uitgesloten van forwarding. Als ik andere poorten open zet , bv. 443 dan "blijft die ook gesloten.
Wat moet ik in de ds213 dan aanpassen om poort 5000 te laten doorkomen?

en excuus, nog niet gezegd maar super dank voor je hulp
 
Black Tiger
Nee Ziggo heeft geen poorten gesloten voor forwarding.

Quote

Als ik andere poorten open zet , bv. 443 dan "blijft die ook gesloten.

Ja dat is logisch. Wil je een open poort ontdekken, dan zal er ook een applicatie moeten zijn die deze poort in gebruik heeft. Heb jij dan een SSL applicatie in gebruik die poort 443 gebruikt? Zonee, dan zul je die ondanks een goede forward niet open zien.

Net als ftp. Zet je ftp server aan en maak een forward van poort 21, dan zul je een open poort zien bij testen. Stop de FTP server en het feest is over.
Zo moet je dat een beetje zien.

Dat is ook de reden dat Briolet je dat laat proberen met telnet.
Echter bij verschillende NAS systemen is telnet afgesloten en kun je niet zomaar naar poorten telnetten.
Wat heb je precies op die poort 7000 draaien? Heb je al geprobeerd (puur als test) de webinterface van de NAS open te zetten en dan een forward naar poort 80 te maken?

Of de ftp server activeren en dan een forward naar poort 21? Hoeft niet lang, puur om te testen of dat wel werkt.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
ik heb nog ff zitten googlen,
er schijnen meer problemen te zijn met dsm van synology met poort 5000 http://www.synology-forum.nl/firmware...e3296c135f
ik heb zelf een iom**** en deze draait wel best met een aantal proggie geinstalleerd

en als je in plaats van 5000 nu een 80 maakt
en van 7000 poort 21

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 18 juni 2013, 23:46:26:
Haha Blacktiger,
je was me net voor Smile

Ik was denk ik het bericht nog aan het intypen
nou-ja beter dubbel dan geen antwoord
Gewijzigd door Monteur_kees op 18-06-2013 23:46
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie