obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zonder zorgen gebruik maken van internet. Dat kan met Internetbeveiliging van Ziggo.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe virusscanner van Ziggo
lr70338
Ik heb nu ca. 2 maand de nieuwe virusscanner van ziggo geïnstalleerd, allereerst heb ik de indruk dat de eerste keer opstarten van internet ongelooflijk veel langer duurt dan voorheen. Maar nu krijg ik sinds een week bijna iedere dag de melding ,uw computer is niet beveiligd start opnieuw op, in beeld dat is leuk maar na ca. 10 seconden verdwijnt die melding, dus al je die gemist hebt kan het best zijn dat dit een hele tijd voortduurt. Ik check dan handmatig of er nieuwe updates zijn (terwijl dat automatisch ook gebeurd) krijg dan de melding dat alles al was bijgewerkt en na 30 40 seconden krijg ik de melding uw computer is beveiligd. Wie herkent dit fenomeen???
 
Black Tiger
Ik herken dit fenomeen wel. Dat wil wel gebeuren als de computer trager op start, dan is de netwerkverbinding nog niet helemaal klaar en dan kun je de melding krijgen dat de pc niet beveiligd is omdat de firewall zijn werk nog niet kan doen.

Dit lijkt me ook te kloppen gezien het feit dat je zegt dat na ongeveer 10 seconden die melding verdwijnt.
Als hij niet meer terug komt, dan heeft ie dus de verbinding ontdekt en beveiligd en doet hij zijn werk. Het icoontje van de scanner zal dan ook de juiste kleur hebben (is dat ook groen bij Ziggo?).

Wat ik dus zou doen is niet herstarten maar een minuutje langer wachten tot alles goed doorgestart is.

De oorzaak hoeft overigens niet bij de Antivirus van Ziggo te liggen maar kan ook veroorzaakt zijn door later geinstalleerde of bijgewerkte software. Zoals bijv. Skype, die veel mensen mee laten starten bij het opstarten.

Alles wat je automatisch laat starten bij het starten van windows, vertraagt het opstarten. En dat kan dus ook leiden tot timing problemen, hetgeen betekent dat iets anders gaat laden voordat je internet verbinding geladen is maar nadat de virusscanner geladen is. En dan krijg je dit soort meldingen.

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit nu ook het geval is, maar gezien je beschrijving van het probleem is die kans wel bijzonder groot.
Greetings, Black Tiger
 
Johan Beck
Ik ben ook van plan om het beveiligingspakket van Ziggo te intalleren. Ik gebruik nu de firewall van Windows7 en AVG Free virusscanner. Ben benieuwd of het pakket van Ziggo beter zal zijn of niet en wat de ervaringen van anderen zijn.
 
kobus1960
Datgene wat je hebt is prima in mijn optiek.
AVG Free komt er goed uit in de diverse testen.
Avast Free is er nog zo eentje. gaat ook prima.
Je hoort ook veel tevreden mensen met Microsoft
security essentials. Het is een beetje eigen ervaring
over wat prettig werkt en wat niet, echt persoonlijk.

En let wel, er komt altijd wel een keer (en ik zeg nooit; nooit)
dat er wat mis gaat. Stelregel is zo ongeveer,
"iedereen komt wel een keer aan de beurt" Wink
 
Black Tiger
Ik ben het met Kobus eens. Het antiviruspakket van Ziggo is een aangepaste versie van F-secure zoals KPN die ook heeft zal ik maar zeggen.

Er zit een iets uitgebreidere firewall in, maar de antivirus werkt echt niet beter dan wat je nu hebt. Sterker nog, de gratis Avast werkt zelfs nog beter als het om Antivirus gaat. Die kwam zeer recent wederom als beste uit de test.Smile

Maar net zoals Kobus zegt, iedereen komt wel eens ooit aan de beurt. Er komt zoveel aan malware en virussen uit dat er altijd wel eens een of andere virusscanner iets later is dan de rest en iets door laat.
Greetings, Black Tiger
 
Johan Beck
Toch van de week voor de gein het Ziggo pakket eens geinstalleerd. Even later er maar weer gauw van af gehaald want op diverse gamingsites kon ik gewoon geen spellen meer spelen.
 
almodovaris
Volgens AV Comparatives, mei 2013, F-Secure is beter dan Avast en AVG. Ik heb overgelopen van AVG Free naar Ziggo Basis Internetbescherming (gratis bij een Ziggo internet abonnement) en ik ben blij met mijn keuze. Bijvoorbeeld minder valse positieven en meer keuze (een applicatie wel of niet te vertrouwen o.b.v. je eigen invoer). Wat tegenvalt is dat bij veel bestanden scannen (zoals een hele partitie) is de processor 100% in gebruik, met AVG was dat behoorlijk minder, verder AVG heeft een cache met betrouwbare bestanden, dus hij scant wat minder dan F-Secure (AVG overslaat bepaalde bestanden).

Eerlijk gezegd, ik had geen noemenswaardige infecties AVG, MBAM en SpyBot draaiende (gecheckt met BitDefender Rescue CD en ESET Rescue CD). Nu heb ik ook geen noemenswaardige infecties, Ziggo Basis, MBAM en SpyBot draaiende. Ik draai ook af en toe de programma's van http://www.bleepingcomputer.com/downl...utilities/
Gewijzigd door almodovaris op 08-07-2013 01:04
 
Black Tiger
F-secure doet het niet echt beter dan Avast, Avira en AVG, het is een momentopname, dat wordt ook door AV Comparatives benadrukt. Op het moment van die betreffende test deed hij het wel beter, correct.
Het zit erg kort bij elkaar, dat wel. Avast staat bij diverse testen ook vaak bovenaan. Het ontloopt elkaar over het algemeen nauwelijks. Deze scanners zitten alle 4 in de top.

V.w.b. die AVG cache, dat maakt het echt niet onveiliger hoor:

Quote

This service (AVG Cache Server) is indexing files that qualify as trusted based on several criterias (e.g. digital signature from trusted source). Files which are indexed do not require additional scanning, unless they are changed.

Dus logisch dat hij minder scant, is ook maar een beperkt deel.

Met AVG, Avira en Avast kom je ook nauwelijks of geen false positives tegen.

Daarnaast is F-secure ook slechts voor 1 pc gratis bij Ziggo. De meeste gezinnen hebben meer pc's en/of laptops thuis. Dus zul je toch nog iets moeten hebben voor de rest.

Het blijft dus eigenlijk een betaalde scanner, ga je die dan weer afzetten tegen een betaalde scanner als Emsisoft Antimalware, dan liggen de resultaten over het algemeen toch vaak anders als je de testen over het hele jaar bekijkt. Dan komt Emsi er toch een stukje beter uit namelijk.Smile

Dus het is allemaal relatief, het zijn allemaal top scanners die stokje wisselen qua "beste zijn". En gezien de gratis niet onderdoen voor betaalde versies kun je net zo goed voor gratis kiezen.
Of die ene gratis F-secure licentie nemen voor 1 pc en dan de andere pc's en laptops voorzien van Avast bijvoorbeeld.
Greetings, Black Tiger
 
almodovaris
Avira weigert cr@cks te verwijderen van valse positieven, zelfs als zij erkennen dat die geen kwaad doen. AVG had de laatste tijd aangegeven als besmet meerdere spelletjes, allemaal gekraakt op dezelfde manier.
 
Black Tiger
Als je met cracks werkt kun je van alle virusscanners verwachten dat ze aanslaan, daar is F-prot geen uitzondering op.
En ze maken ook allemaal wel eens fouten (vooral Macafee).Wink

Maar dat maak verder niet uit, F-secure is geen gratis scanner, alleen bij Ziggo en alleen voor 1 pc dus het is geen goed vergelijk.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe virusscanner van Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Advertentie