obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
Ik heb problemen met de WiFi van het Ubee modem.
Ja Ja 82%[28 stemmen]
Nee Nee 18%[6 stemmen]
Totaal stemmen : 34
 Onderwerp afdrukken
Onderzoek WiFi problemen met Ubee modem
Zippo
De laatste tijd zien we hier steeds vaker meldingen van Ziggo klanten die problemen hebben met het WiFi gedeelte van het Ubee modem.

- wegvallende verbindingen
- slecht bereik
- connectiviteit smartphones en tablets slecht
- verslechtering na update voor wifispots
- "wifi verbinding vol loopt", kenmerk steeds trager wordende verbinding.

Reageer hieronder met uw ervaring. Ik zal het lijstje dan updaten.
Gewijzigd door Zippo op 17-01-2014 16:10
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
We openen nog een topic/enquête voor gebruikers die
WiFi problemen met Cisco hebben.
Gewijzigd door kobus1960 op 26-06-2013 13:15
 
Justin23
Ik had veel problemen met mijn smartphones en tablets in combinatie met het Ubee wifi modem. Het modem nam het IP-adres van mijn mobile provider over in het modem waarna ik dan geen internet meer had maar wel verbonden was met het modem. Het probleem werd in behandeling genomen en Monteur_Kees zou hier op terugkomen maar ik heb er niks meer van gehoord.
Gelukkig had ik het oude Ubee modem nog en heb hier een Linksys E4200 router bij gekocht en ik moet zeggen dat ik het Ubee wifi modem helemaal niet meer ga gebruiken als ik hoor hoeveel problemen er zijn vanaf het wifi-hotspot gebeuren.
 
kobus1960
Zie mijn profiel, dat blijft zo, ik heb m wel, probeer het niet eens.
Op marktplaats voor € 15,- zo'n EVM.

Edit; Even omhoog.
Gewijzigd door kobus1960 op 03-07-2013 11:53
 
briolet
Wat bij de Ubee nog te vermelden is, is de hardware versie, omdat er twee in omloop zijn. Ik heb 3.9.2 en de andere is 4.x.x
Ik heb geen idee op welk vlak de verschillen zitten.
 
Johnnie
Ook ik heb erg veel last van wegvallende verbindingen via de wifi.
Dit is al voor de laatste update waarbij de hutspot aangezet werd.
Als de verbinding wegvalt dan zie ik mijn verbinding nog wel in de lijst staan maar ik kan er dan op geen enkele manier verbinding mee maken.
Ik heb een tweede router erbij gezet, een fritzbox 7170, deze werkt gelukkig altijd maar dit kan niet de bedoeling zijn.
 
kobus1960
Eens, is een Ziggo probleem.

Persoonlijk vindt ik het altijd handig om een "eigen" netwerk te gebruiken.
Dat welke provider dan ook aangekoppeld wordt voor internet maakt dan niet uit.
Maar nogmaals da's persoonlijk. Baas op eigen net zeg maar. Annoying
 
gewoondemax
Allemaal de beste wensen voor 2014 .... Hallo ik had dezelfde problemen met een Ubee EVW320B modem, deze is door Ziggo omgeruild naar een Cisco 3925. De eerste tijd 'leek' het in orde te zijn ... maar helaas. De hele infrastructuur in onze woning is draadloos en vereist een stabiel draadloos signaal. Helaas kunnen beide Ziggo WiFi modems dit niet bieden. Voor de derde keer een Ziggo monteur erbij, (blijkt dat de binnen komende kabel niet correct was gemonteerd, tja nieuwbouw...) Helaas na een tijdje kreeg ik weer dezelfde klachten ... Uit pure frustratie en ergernis, besluit ik de Cisco als modem te laten functioneren en schaf een Airport Time Capsule (3Tb) aan, bedraad aan de Cisco gekoppeld en de Cisco doet alleen dienst als modem, het WiFi signaal disabled. Een secundary DNS, wijst naar Google DNS. Na die instellingen werken wij probleemloos met en stabiel WiFi signaal. Zonder morren wordt onze volledige verlichting en verwarming via domotica geschakeld, Netflix in SuperHD op Smart TV's bekijken zonder horten of stoten, iPad Airs werken nu met volle snelheid, Sonos sound zowel surround als in elke kamer is nu perfect, geen lagere bitrate meer. (dacht eerst dat het aan Sonos lag en daarna aan Spotify....NIKS gewoon Ziggo materiaal) ... kortom wij gaan 2014 gezellig vlot in zonder ergernis dat het WiFi signaal wegvalt YES ... Misschien dat dit een beetje de richting geeft waar te zoeken? en een beetje aansluitend op ... eigen baas (-: .....
 
Air330
De beste wensen allemaal, geloof dat het nog mag.
Ik lees geen reacties meer na de posting van 2 januari van gewoondemax, ik heb de oplossing echter nog niet helemaal kunnen ontdekken.
Ook hier valt de laatste maanden steeds het WiFi signaal weg, dit tot grote ergernis van de jongere gebruikers van ons draadloze netwerk.
Net als gewoondemax, maken wij gebruik van de Time Capsule als router en de Ubee EVM320B als modem.
Tot een paar maanden geleden verliep dit vlekkeloos, nu valt de verbinding regelmatig weg.
Als de stroom van de Ubee enige tijd uitgeschakeld is geweest, werkt de verbinding weer een tijdje.
Het WiFi symbool is continue aanwezig op de verschillende idevices.
Wij maken gebruik van oa SONOS en Netflix, maar kan mij niet voorstellen dat dit een reden kan zijn voor het wegvallen.
Ik heb ook nog getwijfeld aan de levensduur van de TC, draait nu zo'n 3 à 4 jaar.

Heeft iemand nog suggesties hoe dit op te lossen?
 
gewoondemax
Hallo Air330, voor mij werkt deze oplossing;
De router Ubee omgeruild (na aandringen bij Ziggo) voor een Cisco router.
Deze is als 'dom kabelmodem' ingesteld. De Airport Time Capsule (late 2013) is verbonden met 1 UTP kabel verbonden met het modem.
De Airport Time Capusle is als DHCP server ingesteld en WiFi op 2,4GHz en 5GHz geactiveerd.
Waarbij het 2,4GHz signaal wordt gebruikt door de domotica (Homewizard/klikaanklikuit), en audio (SONOS)
Het 5GHz signaal wordt gebruikt door de 'OSX-en' en de 'iOS-en' en Smart-TV's.

Wat ik extra had gedaan was bij de DNS als tweede DNS server het google DNS toe te voegen, maar als er geen internet verbinding is dan heeft het ook geen zin. Ik zit nu te denken aan een 4G fallback ....Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onderzoek WiFi problemen met Ubee modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie