obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
cisco epc3212 modem, geen ip-adres uitgave
silvansoft
Heb bovengenoemd standaardmodem (non-wifi), hieraan gekoppeld een sitecom wireless router 300N. Wifi signaal bestemd voor een Acer Aspire One netbook, dat op Linux systeem Ubuntu 12.04 draait. Tot enkele dagen geleden een probleemloze combi.
Plotseling, van de ene op de andere dag, geen profielen veranderd of zoiets, blijkt het modem geen IP adres meer toe te kennen aan de sitecom router en ook niet aan het netbook.
Als alles volgens de regeltjes is ingeschakeld, kan ik op het netbook wel zien dat het wifi signaal wordt herkend. Ook de router website geeft aan dat het wifi signaal wordt herkend en zelfs een signaalsterkte geeft van 80 a 95 procent. Tussen router en netbook is dus niks mis.
De router website geeft ook aan dat er inderdaad geen IP adres is verstrekt.

Weet iemand of je dit cisco modem opnieuw kunt instellen om tot het afgeven van IP adressen te komen?
Ik heb het al enkele keren ge-reset, evenals de router, maar dat biedt geen soelaas.

Volgens de "klantenservice" van Ziggo, moet ik maar een nieuw, duurder abonnement afsluiten, dan krijg ik ook een wifi modem waardoor de router overbodig wordt. Dat vind ik nogal een bot voorstel, dus eerst maar even een andere oplossing zoeken. Graag jullie hulp.
mvg
j weijdt
 
kobus1960
Kan je wat met dit artikel?

http://ziggo.gebruikers.eu/articles.p...icle_id=22
 
briolet

Quote

j weijdt schreef:Weet iemand of je dit cisco modem opnieuw kunt instellen om tot het afgeven van IP adressen te komen?
Ik heb het al enkele keren ge-reset, evenals de router, maar dat biedt geen soelaas.


Een modem geeft geen IP adressen uit, dat doet doorgaans de router (Mits DHCP daar aan staat). Dus zou ik het probleem in je sitecom zoeken.
 
silvansoft
Hallo Kobus, bedankt voor de snelle reply. Ik heb het betreffende pdf-je voor het internetmodem zonder WiFi
( want dat is het uiteindelijk, die epc 3212 ) alvast gedownload, dan kan ik het vanavond op mijn gemak door gaan lezen.

Wat ik nog vergeten was te melden in mijn oproep is. dat datzelfde modem kennelijk wel via de LANkabel aansluiting, zorgt voor een IP adres voor mijn vast PC waar ik nu op werk. Anders kon ik deze discussie ook niet voeren.

Als ik diezelfde LAN Kabel in mijn netbook prik, blijft alles hardstikke dood. Geen IP adres dus. En dat is wel gek want op alle andere plekken ( en dat zelfs tot over de grens in Duitsland aan toe ) heb ik dit Linux netbookje in allerlei public wifi networks geprikt. Dat runt vlekkeloos.
Gisteren nog bij iemand anders thuis via Wifi en via de LAN kabel aangehaakt met het netbook, op de provider Online.NL. hier zo'n 10 km vandaan.
Geen probleem, dus de netbook instellingen en ook de Sitecom router instellingen zijn gewoon goed.

Nu eerst maar eens de handleiding induiken en afwachten waar Ziggo mee komt.
mvg
j.weijdt

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 04 juli 2013, 13:51:02:
Hallo Briolet,

Dank voor je toelichting, via de router webpagina heb ik dat gechecked en automatische toewijzing van DHCP staat inderdaad geactiveerd.
Dat kan het dus niet zijn.
Zijn er nog meer vaste checkpunten voor zo'n router als de Sitecom, als dit soort kuren zich voor doen?
Hoor graag van je
mvg
j weijdt
Gewijzigd door silvansoft op 04-07-2013 13:51
 
mesa57
Hele lastige. Ik zou met wireshark de dhcp packets eens bekijken. Maar ja, dat wordt wel erg technisch.
Ik vermoed een kabel/stekker probleem. Of anders is wellicht je sitecom gewoon kapot.
 
silvansoft
Thx mesa57, ik ben inmiddels bezig met het strippen van alle aansluitingen op zowel modem als router.
Van dhcp packets weet ik helaas geen bal af, maar dat kan door lezen c.q. zelfstudie worden ingehaald.
Vertel eens over dat wireshark. Is dat een progje en zo ja, waar kan ik dat binnenhalen?
Bij vb dank
jwe
 
mesa57
Met wireshark kun je op packet niveau je netwerk verkeer bestuderen. Te downloaden als je even googled op die naam.
 
silvansoft
Merci mesa57,
Gaan we doen, lijkt me in elk geval leerzaam.
Overigens, het lijkt erop dat mijn bij Ziggo, hetzij helpdesk, hetzij een of ander techno-team, notie heeft genomen van mijn probleem met het modem i.c.m. de router.
Ik heb de indruk dat het modem via de Ziggo service afdeling is ge-reset, want alle waardes liggen weer exact op het niveau van voor de storing en de router marcheert weer puik. Terwijl ik daar niets aan heb veranderd. Toch vreemd.
Maar ik ben allang blij dat de ellende voorbij is.

Admin, dit issue kan worden gesloten.
 
kobus1960
Dank voor de feedback!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'cisco epc3212 modem, geen ip-adres uitgave', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie