obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Alle poorten dicht op Ubee
rboeije
Kan van alles vinden over portforwarding dat wel of niet werkt, maar niet het simpele probleem dat ik als nieuwe Ziggo gebruiker heb.
Ik heb de Ubee wiFi werkend (DWZ dat WiFi is niet veel waard, mijn fritz!box geeft een veel beter signaal, maar dat terzijde.) maar van buiten af lijken alle poorten dicht. Met GRC en yougotsignal getest.
Zelfs als ik DMZ naar mijn server zet blijft alles stealth.
in portforwarding heb ik individuele poorten geprobeerd en een grote range (Ext ip adres op 0.0.0.0), DMZ aan en uit, niets lijkt te helpen.
Firewall op low, maar zelfs met 'uit' helpt het niet. (In mijn server draait iptables en via mijn nog werkende KPN lijn is hij wel toegankelijk van buiten.)

Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.6005

Wat doe ik dom? Vast dank en zo.
 
briolet
Welke Ubee? de software en hardware versienummers komen in elk geval niet overeen met de 3200 EVW. Daar heb ik ook nooit problemen mee gehad.

Je hebt wellicht de nieuwe Ubee 3210 (aka 321b )?
 
rboeije
Ik dacht is zet de versies erbij, maar ik heb nu ook het begin van het serienummer, dat duidt op een EVW321B.
(Dat is dus het begin van het S/N en daarmee type.)
Nu nog de vraag of dat het probleem is.
 
briolet
Ik had eigenlijk gehoopt dat beide Ubee modems de zelfde firmware versies zouden gebruiken. (Bij mijn Airport draaien alle verschillende hardware versies ook onder hetzelfde firmware nummer).

De EVW321B wordt nog maar 1 goede maand door Ziggo verspreidt. Dus is er weinig ervaring mee. Jouw instellingen lijken goed, maar ik lees meer over recente forwarding problemen. Misschien toch een bug in deze versie?
 
pa4jj
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik denk dat Ziggo de poorten heeft dichtgezet ivm die wifispots.
 
egbertje
Iemand al iets wijzer geworden, hier nml exact hetzelfde probleem ; niet van buiten te benaderen / poorten gesloten.
 
pa4jj
Bij mij doen ze het opeens weer.
 
kobus1960
Ik heb het vermoeden dat Ziggo de EVW's weer aangepast heeft.
De laatste dagen de ene reset na de ander, buitengewoon hinderlijk
zonder aankondiging. Boel werk naar de kl*te. Ik zie geen verschil.
Het lijkt nu stabiel. Ik heb m'n dingen maar even via een andere
provider gedaan vandaag, niets zo ergerlijk als een brakke verbinding.
Welke provider? Caiway glas. Ook net nieuw, snel en strak, vandaag.
 
Black Tiger
Bij mij is vorige week zonder aankondiging het modem herstart. De eerste keer resulteerde dat (vermoedelijk door de aard van de werkzaamheden) tot een nieuw ip adres waar ik uiteraard niet blij mee was, want ik had pas een nieuw van de week daarvoor.
En de tweede keer ook een herstart maar zonder gevolgen. Overigens was beide keren tussen 04.00 uur en 08.00 uur dus niets van gemerkt.

Maar het is wel irritant als het vaker gebeurt, zeker als er geen aankondiging van is en ook nog eens het ip wijzigt.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alle poorten dicht op Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie