obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
wifispots
darkvision
Mag ik dit hier plaatsen?

Ik heb een nieuwe netwerkverbinding gemaakt op mijn laptop ten behoeve van wifispots. Bij het inloggen (automatisch) moet ik toch opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Als ik dat doe krijg ik onderstaande tekst te zien. Ik weet niet wat het betekent en ik kan dus niet inloggen en verbinding maken. Kan iemand helpen?

Windows beveiligingsmelding.
De verbindingspoging kon niet worden voltooid.
De referenties die van de server zijn ontvangen kunnen niet worden gevalideerd. Het is raadzaam de verbinding te beeindigen. Als u toch besluit verbinding te maken loopt u risico dat u verbinding maakt met een rogue server.
Details:
Radius-server: ziggo.nl
Basis-CA: AddTrust External CA Root
De server ziggo.nl heeft een geldig certificaat verstrekt dat is uitgegeven door AddTrust External CA Root, maar AddTrust External CA Root is niet geconfigureerd als een geldig vertrouwensanker voor dit profiel. Bovendien is de ziggo.nl niet geconfigureerd als een geldige NPS-server waarmee verbinding kan worden gemaakt voor dit profiel.

Iemand een idee waarom dit gebeurt?
 
kobus1960
Handleidingen al doorgenomen?
Zie onderschrift.
 
darkvision
Ik heb van de website van Ziggo het PDF file gedownload, in mijn geval Windows 7, en van daaruit de verbinding ingesteld. Niet eenmaal, maar zelfs met een helpdeskmedewerker nog een keer overgedaan. Het baatte niet en zij wist het ook niet meer. Ik heb nu een vaste kabel aan mijn laptop hangen en wifispots zou een uitkomst voor me zijn.
 
briolet

Quote

darkvision schreef:
Basis-CA: AddTrust External CA Root
De server ziggo.nl heeft een geldig certificaat verstrekt dat is uitgegeven door AddTrust External CA Root, maar AddTrust External CA Root is niet geconfigureerd als een geldig vertrouwensanker voor dit profiel. Bovendien is de ziggo.nl niet geconfigureerd als een geldige NPS-server waarmee verbinding kan worden gemaakt voor dit profiel.

Iemand een idee waarom dit gebeurt?


Ik denk dat dat certificaat alleen voor https verkeer (SSL) als vertrouwd aangemerkt is. Als ik op mijn mac zo'n certificaat open zie ik het volgende.

AddTrust_zps701bde2c

En dan moet ik EAP (Extensible Autentication) ook als vertrouwde toepassing definiƫren. Maar een Windows gebruiker zal het beter weten hoe en waar het daar ingesteld moet worden.
 
darkvision
Nou, deze Windows gebruiker weet het helemaal niet. Dat is ook de reden dat ik de helpdesk inschakelde maar die wisten het ook niet. Ik ben overigens niet de enige, bij mijn broer werkt het evenmin op zijn laptop.
 
darkvision
Nou, net contact gehad met de derdelijns helpdesk van Ziggo, en na een lang gesprek kunnen ook die niets voor me betekenen. Ik kreeg het advies om het programmatje van Ziggo te downloaden om het in plaats van handmatig automatisch te laten doen. Dat gaat helaas niet bij mensen waar Norton op hun laptop draait, die beschouwt het programma als onveilig en gooit het eruit. En als je een nieuwe map aanmaakt en deze in de uitsluitingen van Norton plaatst schiet je daar ook niets mee op want Norton bewaakt ook de internettoegangen en grijpt bij de installatie alsnog in En ik ga Norton niet uitzetten voor Ziggo wifispots. Het enigste wat nog een mogelijkheid zou zijn is de dure hulp van het 0900 nummer van Ziggo te bellen.
 
mesa57
In XP heeft dit certificaat heel wat meer eigenschappen :


het garanderen van de identiteit van een externe computer
het garanderen van uw identiteit aan een externe computer
het beschermen van e-mailberichten
het controleren of de software van een software-uitgever komt
het beschermen van software tegen verandering nadat deze is uitgegeven
het met de actuele tijd tekenen van gegevens
Alle beleidsregels voor uitgeven


Ik ga nog even naar win7 kijken (die prima verbinding maakt met ziggo hotspots).
 
mesa57
In windows7 praktisch hetzelfde :


het garanderen van de identiteit van een externe computer
het garanderen van uw identiteit aan een externe computer
het beveiligen van e-mailberichten
het controleren of de software van een software-uitgever komt
het beschermen van software tegen verandering nadat deze is uitgegeven
het met de actuele tijd tekenen van gegevens
het versleutelen van gegevens op schijf
het bevorderen van beveiligde communicatie op internet
Alle uitgiftebeleidsregels


@Darkvision : Zou je dat Addtrust Externa CA certificaat eens kunnen controleren ? (conf. scherm / internet opties / inhoud / certificaten).
 
mesa57
En dit zijn de eigenschappen van mijn verbinding :

Ovlb4YtThaYIM4-rloaw
 
darkvision
Mesa, zou je mij een stapje verder kunnen helpen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifispots', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Ziggo wijzigt beveiliging WifiSpots Ziggo nieuws : 2 25-04-2016
Ziggo wifispots op mijn Acer smartphone. Algemene computer en software vragen. : 2 09-01-2016
Delta en Ziggo koppelen WifiSpots Ziggo nieuws : 2 05-08-2015
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding Klacht over Ziggo : 16 24-05-2015
Advertentie