obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Whitelist
darkvision
Ik vroeg me af hoelang het duurt voordat een installatieprogramma wat Ziggo aanbied op haar website, in dit geval het wifispots installatieprgramma, opgenomen wordt op de whitelist van beveiligings programma aanbieders zoals Norton of McAfee. Stuurt Ziggo dit programma wel naar de onderzoekafdelingen van deze aanbieders?
 
Black Tiger
Vooralsnog zijn dat de enige twee (en dan laat ik me effe nog niet eens uit over hun kwaliteit, met name Macafee) die daar last van schijnen te hebben.
Het is ook afwijkend dat een programmeur zijn software naar anti-virus makers zou moeten sturen zodat zij dat na kunnen kijken.
Normaliter werkt de detectie zodanig dat die zelf kunnen bepalen of iets al dan niet goed is.

Je kunt voor zover ik begrepen heb het programma excluden in de scan van Norton en dan heb je er geen last van. De ndere scanners hebben een soortgelijke funktie.
Greetings, Black Tiger
 
darkvision
Ik weet niet of er meerdere zijn die daar last van hebben, Norton in ieder geval wel. Norton gaf aan in een telefoongesprek dat zij de programma's aangeboden krijgen ter onderzoek en dan bij goedkeuring op hun whitelist plaatsen zodat gebruikers van Norton het ook op de normale wijze kunnen downloaden en installeren.
 
kobus1960

Quote

Norton in ieder geval wel. Norton gaf aan in een telefoongesprek dat zij de programma's aangeboden krijgen ter onderzoek en dan bij goedkeuring op hun whitelist plaatsen zodat gebruikers van Norton het ook op de normale wijze kunnen downloaden en installeren.


Norton is niet bepalend, dus ik ga ervan uit dat dit niet gebeurd. Zou wat zijn.
 
Black Tiger
@Darkvision:
Ja dat klopt, er is wel de mogelijkheid om dat te doen maar wordt over het algemeen maar relatief weinig gedaan.
De grotere bedrijven of softwaremakers doen dat veelal pas ofwel als ze een contract hebben ofwel als blijkt dat hun programma bij meerdere anti-virus software problemen oplevert.

Het is dus wel een optie, maar of Ziggo dat uberhaupt gaat doen is maar de vraag.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Darkvision, volgens mij ben je veel te angstig om Norton even uit te zetten. Alsof dit programma zaligmakend is. Ook dit programma detecteerd maar een deel van de nieuwere virussen. Minstens zo belangrijk is het up-to-date houden van je systeem. Op Security.nl staat vandaag weer een artikel waaruit blijkt dat de grote helft van de Zeus banking trojans niet door de virusscanners herkend wordt. Toch infecteren ze je systeem vaak via oude, bekende lekken.

Zo stond er vandaag een trojan op de telegraaf website Deze gebruike Java lekken die al in April van dit jaar gedicht waren. Toch zijn er vandaag diverse mensen besmet die even de Telegraaf wilden lezen met hun slecht geupdate systeem.
 
darkvision
Ik heb het programma gedownload zoals Maxstar me advisserde en het laten scannen door Virustotal. Daarna geinstalleerd en het werkt dus nu.
 
kobus1960
Gelukkig, veel plezier ermee, dank voor de feedback!! Wink
 
mesa57
Blijft nog dat de Ziggo handleiding voor Windows 7 (en 8?) gewoon niet werkt. Frown
 
kobus1960
IDD, wat is er nog handiger dan het WiFi icoon in het systeemvak
aan te klikken en verbinding te maken in Windows 7.
Waarom al dat gedoe in de handleiding.
Klik, GN en WW, verbinding, TOP.

Androïd en Iphone (Apple) hebben al dat gedoe ook niet nodig.
WiFi, Ziggo kiezen, GN en WW, en surfen maar. Wel max twee
apparaten met gelijke GN en WW tegelijk online. Dat werkt wel.
1 Smartphone offline, PC op WiFi, en werken, dat luistert snel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Whitelist', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie