obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
portforwarding!
Newdeep
Geachte,

Ik heb sinds kort een nieuw modem(ciscoEPC3925) omdat mijn oude(arris) geregeld uit viel.
Ik heb op mijn website http://www.newdeep.nl een live audiostream lopen.
Om dit voor elkaar te krijgen moet er een poort worden geopend.
In de oude situatie(arris modem en een sitecom router) bleef deze poort altijd geopend.
Nu word ik er door luisteraars van mijn site opgewezen dat mijn audiostream niet online is.
Dan ga ik weer naar de instellingen van mijn nieuwe modem/router om bij lan setup weer het IP adres te resetten.
Dit is nu al een paar keer voorgekomen maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Is er misschien een expert op het forum die bekend is met de materie en een oplossing heeft.

BVD

Ron Damman
 
Zippo
De website draait niet op je pc thuis zo te zien, maar kennelijk voorzie je je website van de audiostream wel vanaf een server of pc thuis.

Voor deze server/pc is het van belang dat de portforwarding altijd hier naar toe verwijst. Na rebooten van de server/pc kan de router een ander ip adres uitdelen als je de instellingen op dhcp hebt staan.

Ik ken die Cisco epc3925 verder niet maar kijk in het menu of je vaste ip adressen kan koppelen aan je server/pc. Dit gebeurt op basis van het mac adres. Eventueel kan je het ip adres van de server/pc in de DMZ zetten, er worden dan helemaal geen poorten gefilterd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Newdeep
Ik heb de instellingen bij de portforwarding ingevuld zoals ik altijd al heb gedaan ook bij mijn oude router.
Op aangeven van Zippo heb ik nu het IP adres ingevuld bij DMZ...(zie printscreens)

op93

ivpf
met vriendelijke groet,

Ron Damman
www.newdeep.nl
 
Zippo
Ok, success. Laat even weten of dit werkt en een oplossing voor je is.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
DMZ en portforwarding samen heeft geen zin.
 
Newdeep
Dan haal ik het IP bij de DMZ weg.
Maar heb ik de portforwarding wel goed ingevuld?
Waarom houd de modem/router deze instelling dan niet vast!
met vriendelijke groet,

Ron Damman
www.newdeep.nl
 
mesa57
Als DMZ wel wordt vastgehouden en portforwarding niet, dan zou ik DMZ ipv portforwarding laten staan.
Ivm hotspots zijn er wel recentelijk een paar firmware updates gedaan, misschien dat daardoor instellingen verloren zijn gegaan. En zoals Zippo al vroeg : heeft je server PC een vast IP adres ?
 
Newdeep
Ik heb dus een vast IP adres...denk ik.
Ik laat de stream lopen op mijn thuis pc.
Zodra ik het programma WME(windows media encoder) aanzet begint de stream te lopen.
Heb op aanraden van Zippo de bewuste poort NIET aangevinkt in portforwarding en het IP adres in de DMZ gezet.
Ik wist niet dat er dan geen poorten worden tegengehouden...weer wat geleerd.
Heb met het progje PortChecker gevraagd of poort 1120 open is, en dat is ie.

35ca

Vraag is beantwoord en probleem is opgelost Thumbs Up
met vriendelijke groet,

Ron Damman
www.newdeep.nl
 
Newdeep
Dat dacht ik, maar helaas probleem nog niet opgelost.
Vanmorgen na het opstarten van de PC een Port Check gedaan en bleek de poort weer dicht te zitten.
Als ik alleen het IP in de DMZ zet moet ik dan nog rekening houden met andere instellingen?
met vriendelijke groet,

Ron Damman
www.newdeep.nl
 
Zippo
Dat dacht ik niet. Maar zoals Mesa in post 5 aangeeft heeft het geen zin nog eens apart die poort open te zetten als je DMZ gebruikt.

Haal die voor de zekerheid maar weg als je DMZ gebruikt.

Andere oplossing is je Cisco door ziggo in bridgemode te laten zetten, de routerfunctie werkt dan niet meer en zit je "rechtstreeks" aan internet. E.v. kun je dan een eigen router gebruiken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'portforwarding!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Portforwarding werkt niet meer Ubee EVW3200 Storing : 3 10-07-2013
Portforwarding Cisco EPC3925 Algemeen : 6 29-03-2013
Advertentie