obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
VOIP installeren met Cisco EPC3928
Snowflake
Hallo allen,

ik heb een vraag over het installeren van voip.
Eigenlijk zijn dat 3 vragen:
1. kan ik de voip met een tussen modem (ATA - of weet ik toch niet hoe dat heet -?-) op mijn thuislijn installeren? Daarmee bedoel ik dat een voip telefoonnummer ook als mijn huidige (dus ziggo) nr op mijn huis toestel binnen komt? Dat ik dus slechts een toestel in huis heb. Is dat mogelijk? Of moet ik een tweede toestel hebben (volgens de manuaal van mijn toestel is het een DECT toestel)?
2. moet ik werkelijk een tussen modem gebruiken voor VOIP
3. Linksys PAP2-NA 2ports Voip gateway/ATA : Kan ik dit gebruiken als de tussenmodem? Of moet ik een dure fritzbox hebben?

SVP uw advies. Ik weet het niet meer na halve dag op google toch hier.

Bij voorbaat dank.


PS: excuus voor mijn Nederlands
 
Black Tiger
Hallo.

Ik zal je vragen even puntsgewijs proberen te beantwoorden.

1.) Ja, kan met zo'n ata of bijv. een Fritzbox (heb ik hier ook).
Is niet zo heel moeilijk te doen.

2.) Ja, je kunt geen voip instellingen maken op momenteel in omloop zijnde Ziggo modems. Zal er vrijwel zeker ook niet gaan komen.

3.) Heb je die tweedehands dan ofzo? Want die Linksys is een end of life product en wordt niet meer gemaakt.
Ik heb even vluchtig gekeken en volgens mij moet die daar wel voor gebruikt kunnen worden.
Gezien ik het apparaat niet ken weet ik niet of het eenvoudig is of je dat zelf een dial-plan moet gaan maken ervoor.

Quote

PS: excuus voor mijn Nederlands

Je Nederlands is uitstekend. Welke taal is normaliter je hoofdtaal dan?
Greetings, Black Tiger
 
Snowflake
Hallo Black Tiger,

Hartelijk dank voor je reactie. Zou je mij alstublieft ook het type nummer van de fritzbox kunnen "zeggen" svp? Ik heb daar naar zitten kijken/zoeken maar er zijn er zo veel en ik weet niet welke ik dan zou moeten hebben zodat het bellen werkt. Die Linksys heb ik niet. Ik zag het ergens op een ebay-webshop dat het een voip modem is (en zo maar een ebay-verkoper geloven doe ik dan ook weer niet dus vandaar mijn vraag).

Bij voorbaat dank.


Dank je wel. Ik heb de laatste tijd zo'n punt bereikt dat ik niet meer graag zeg waar ik vandaan kom. En ja het is een land uit het zogenaamde Oostblok. Hoewel geografisch gezien Wenen meer in de richting van het Oosten ligt dan Praag is het historisch anders geschreven. Mijn moedertaal is Tsjechisch.
 
Black Tiger
Heej Snowflake.

Mij boeit het totaal niet uit welk moederland iemand komt, ik help iedereen even graag. Een van mijn best vrienden komt zelfs origineel uit Oost Duitsland. Die is de DDR ontvlucht op het moment dat de grenzen open gingen en ze hem vrij lieten. Hij zat vast wegens het kritiek hebben op de politiek in de DDR. Zal je misschien wel bekend voorkomen dat zoiets gebeurde.
Maar ik kan me voorstellen dat je het soms liever niet zegt. Nederlanders kijken wel eens raar aan tegen mensen uit het oostblok de laatste tijd. Met name tegen Roemenen, die bezorgen oostblokkers een slechte naam door hun vele diefstallen. Althans dat deel van de Roemenen wat dat doet, want ook dat doen ze lang niet allemaal.

Anyway, ik heb zelf momenteel een Fritzbox 7340 er aan hangen, maar die zijn redelijk duur, ook tweedehands.
Maar hiervoor heb ik een Fritzbox 7270 er aan hangen gehad, en met de laatste nieuwe firmware update moet ook deze prima werken. Deed het trouwens voorheen ook al goed.
Het schijnt dat een 7170 het er ook goed mee doet maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Je moet een beetje goed kijken. Ik kijk bijv. veel op marktplaats en daar zie je ook de prijzen wisselen tussen 60 en 100 euro voor een tweedehandse. Ik zou er persoonlijk niet meer dan 60 of 70 euro tweedehands voor geven.

Die voip gateways van Linksys waar je het over had zijn nieuw goedkoper, zou ook moeten werken, maar ook daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee zoals gezegd.
Greetings, Black Tiger
 
Snowflake
Goede avond,

Ik was hier een heel verhaal aan het schrijven over de laatste tijd in NL, de Oostblok en etc. maar dat soort verhalen horen hier niet bij dus plaats ik het ook niet Smile. Ik ben blij dat je mij op een goede spoor zette. Heb de goedkopere versie gekozen maar alleen omdat ik het 2e hands hier in Den Haag kan halen. De iets duurdere versie wat jij heb kon ik voor 40 euro overnemen van iemand uit Groningen, Om het daar te gaan halen zie ik niet zitten en voor postNL heb ik weer geen tijd. Ik wil het morgen proberen op te zetten (who know how it ends - Als het niet lukt is een tientje kleinere ergenis dan 40). Ook las ik hier ergens op de site (zie onderstaande link) dat men op de 7170 zelf annex kan invullen (na reset tot fabrieksinstelligen) en hoe dan ook men de A nodig heeft. Klopt dat? Het Annex verschil is mij nog niet helemaal duidelijk (A ADLS, B ISDN, Nederland voorkeur voor A, Duitsland weer voor B - e.e.a. erover gelezen maar nog niet helemaal duidelijk - komt wel een keer).

Dank je wel, Black Tiger voor je hulp en schrift van het nodige. Hier op het forum heb ik e.e.a. over de 7170 gevonden dus volgens die pagina zal ik het proberen.

link: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3363&rowstart=0
 
Bitfreak
A= Analoog PSTN
B= Digitaal ISDN
 
Black Tiger
@Snowflake: V.w.b. het annex-a en annex-b verhaal, daar hoef je jezelf niet druk over te maken. Dat is alleen als je de Fritzbox op zijn WAN poort gaat aansluiten op echt ADSL, puur via de telefoonlijn dus.
Dat is niet van toepassing dus die poort gaat ook niet gebruikt worden. Het maakt daarom totaal niet uit of hij in A of B stand staat.
Maar als je het handig wilt hebben voor later ooit in de toekomst misschien zou ik hem op A zetten.

Als je de 7170 voor een tientje hebt, dan heb je echt een heel goede deal gedaan.

Mocht het niet lukken met wat je in de andere thread aan info kunt vinden, laat het gerust weten!
Greetings, Black Tiger
 
Snowflake
Hallo weer Smile,

Bitfreak: thanks Smile
Black Tiger: thanks again Smile

Ik doe toch weer iets verkeerd. Telefoon werkt prima, maar internet wil niet. Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd, toen dacht ik, miss moet ik de MAC adress ook aanpassen, dus dat ook gedaan, maar het wil niet werken.

Wat doe ik verkeerd? :-(

Y kabel gaat naar FB dls/tel, andere kant met zwarte aansluistpunt naar cisco, ethernet kabel van LAN1 (FCool naar een poort op Cisco en dan dunne telefoon RJ rechtstreeks in FB.

Alstublieft kan iemand mij vertellen wat ik mis :-(

PS Black Tiger: ik was er ook onwijs wel blij mee (de prijs bedoel ik). Thumbs Up
 
Snowflake
Excuseer mij, hij doet het toch Thumbs Up
 
Black Tiger
Ja het duurt soms effe.Smile

Fijn te horen dat alles naar believen werkt!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP installeren met Cisco EPC3928', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie