obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
netwerkprobleem acryan hd mini en ubee evw3200
Icenius
Heb regelmatig (99%) problemen met het inschakelen van mijn acryan hd mini mediaspeler. Op de één of andere manier kan de acryan het netwerk niet altijd vinden. Dit probleem los ik op door een harde reset van de ubee evw3200. Wanneer ik de speler een volgende keer aanzet moet ik vaak (bijna altijd) eerst weer een reset doen.

Heb dit probleem ook op het forum van acryan gezet maar kom er niet verder mee.
Ik heb het idee dat dit een probleem van de ubee evw3200 is.


WIN 8 64-bit pc met NORTON 360
ACRYAN HD Mini met de laatste firmware
Alles is bedraad op UBEE EVW3200 aangesloten
 
MisterSenseo
Dit probleem kom je heel vaak tegen met mediaplayers, ik heb hetzelfde gehad.
De enige werkende manier is dmv vaste IP's toewijzen naar je apparaten en via favorieten in je mediaplayer de andere apparaten benaderen.
Het werkt het allerbest door vaste DHCP adressen te reserveren en de apparaten automatisch laten staan, alleen heb ik vernomen dat het met de EVW3200 niet altijd lekker werkt.
Oplossing daarvoor zou kunnen zijn een losse router op poort 1 van je EVW in een andere IP range en daarmee je statische IP's toewijzen.
Let alleen dan wel op je eventuele portforwarding.....Wink
Mijn mediaplayers zien helemaal nooit het netwerk......Pfft
Maar werken perfect via bovenstaande instelling.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Icenius

Quote

MisterSenseo schreef:

Dit probleem kom je heel vaak tegen met mediaplayers, ik heb hetzelfde gehad.
De enige werkende manier is dmv vaste IP's toewijzen naar je apparaten en via favorieten in je mediaplayer de andere apparaten benaderen.
Heb de acryan een vast ip-adres gegeven (via het instellingenmenu van de acryan), moet ik dit voor de andere aangesloten apparaten (1. WIN8 desktop = bedraad 2. iMac = bedraad, 3. EPSON netwerkprinter = draadloos 4. Packard Bell laptop = draadloos) in het netwerk ook doen? Deze apparaten krijgen nu automatisch een ip-adres toegewezen. Ben een leek op dit gebied, ik ben bang dat ik je uitleg hieronder niet helemaal kan volgen Shock
Het werkt het allerbest door vaste DHCP adressen te reserveren en de apparaten automatisch laten staan, alleen heb ik vernomen dat het met de EVW3200 niet altijd lekker werkt.
Oplossing daarvoor zou kunnen zijn een losse router op poort 1 van je EVW in een andere IP range en daarmee je statische IP's toewijzen.
Let alleen dan wel op je eventuele portforwarding.....Wink
Mijn mediaplayers zien helemaal nooit het netwerk......Pfft
Maar werken perfect via bovenstaande instelling.

Gewijzigd door Icenius op 04-08-2013 23:11
 
MisterSenseo
Het belangrijkste is dat het apparaat waaruit je wilt spelen dat die altijd hetzelfde adres heeft.
Dit omdat je je via "shortcuts" moet gaan werken.
Je maakt dus een shortcut aan, bijvoorbeeld je wilt spelen uit pc "x".....met IP 192.168.178.123........Dan geef je dus pc "x" static IP 192.168.178.123.
En of je dat nou in de static lease van je modem/router doet of alleen in de desbetreffende pc is niet van belang, het enige verschil is dat als je het in je modem/router doet, dan bestaat de kans niet dat een ander apparaat ditzelfde IP krijgt.
Dus dat je je AC-Ryan een vast IP gegeven hebt helpt in dit geval niet echt, het moet andersom....de bron moet een vast IP hebben...Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Icenius
Heb op de UBEE via Static Lease aan het MAC adres van de WIN8 pc en de Mediaspeler een vast ip-adres gekoppeld en enabled.
Dit heeft helaas niets opgeleverd.
Helpless
 
MisterSenseo
Je moet ook niet gaan verwachten dat de AC-Ryan je netwerk gaat zien, heb ik je eerder uitgelegd.
Je moet shortcuts aanmaken verwijzend naar de bron en dan via shortcuts de desbetreffende pc benaderen en eruit streamen.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Icenius

Quote

MisterSenseo schreef:

Je moet ook niet gaan verwachten dat de AC-Ryan je netwerk gaat zien, heb ik je eerder uitgelegd.
Je moet shortcuts aanmaken verwijzend naar de bron en dan via shortcuts de desbetreffende pc benaderen en eruit streamen.........Wink


Ok, heb op de AC-Ryan in Bestandsbeheer/Netwerk/My Shortcuts gevonden. Wanneer ik hier het ip-adres invul, van de pc waarop de films staan, gebeurt er niets. Er wordt wel om een Netwerk ID en wachtwoord gevraagd, vul ik hier de gegevens van de Ziggo-modem in? (SSID-netwerknaam en WPA2-PSK netwerksleutel).Frown
Icenius voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Icenius op 05-08-2013 13:33
 
MisterSenseo
Heb je de shortcut helemaal ingevuld, ID van de PC, en thuisnetwerknaam ?
Heb je eerst alles opnieuw gestart nadat je de shortcut aangemaakt had ?
PC en mediaplayer opnieuw starten na aanmaken van de shortcut, daarna moet het kunnen .
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Icenius
Heb alles uitgevoerd zoals hierboven is aanbevolen...............zonder succes.
Ik stop er voorlopig even mee (zucht).
 
Icenius

Quote

MisterSenseo schreef:

Heb je de shortcut helemaal ingevuld, ID van de PC, en thuisnetwerknaam ?
Heb je eerst alles opnieuw gestart nadat je de shortcut aangemaakt had ?
PC en mediaplayer opnieuw starten na aanmaken van de shortcut, daarna moet het kunnen .


Zodra ik in My_Shortcuts iets wil toevoegen krijg ik een scherm te zien zoals hierboven in de bijlage.
Vul ik hier Workgroup en het netwerkwachtwoord in wat ik op mijn pc onder netwerkinstellingen kan vinden?
Gewijzigd door Icenius op 07-08-2013 11:43
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerkprobleem acryan hd mini en ubee evw3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie