obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo's digitale voetbalkanaal Eredivisie Live. Deel je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Beeld kwaliteit zenders Fox sports bij Ziggo
Mr ziggo
Beeld kwaliteit zenders Fox sports bij Ziggo

Het gaat hier dan specifiek over de sd zenders van Fox sports.
Een aantal klanten heeft zichzelf gebundeld om een vuist te maken richting kabelaar Ziggo.
Men probeert hiermee Ziggo te bewegen om de zenders in kwalitatief betere HD kwaliteit te gaan uitzenden.
Andere leveranciers leveren inmiddels wel de betere HD kwaliteit .
Overigens levert Fox sports beide varianten aan richting de kabelaar.
Zijn er hier nog forum leden met een mening hierover?
Brand los en help de sport liefhebber aan goed beeld
Gewijzigd door Mr ziggo op 05-08-2013 10:43
 
Zippo

Quote

Ziggo komt met nieuwe 'standaard': Bijna HD.

Kabelaar Ziggo lijkt een nieuwe standaard te hebben gevonden voor de beeldkwaliteit van haar digitale televisiesignaal: 'Bijna HD'. 'Bijna HD' is volgens Ziggo televisie in 'SD-kwaliteit' vergelijkbaar met het HD-beeld van andere aanbieders.

Kritiek op beleid doorgifte HD-zenders
De laatste maanden is er veel kritiek op kabelaar Ziggo over het beleid van de doorgifte van nieuwe zenders in HD(High Definition)-kwaliteit. Deze discussie kwam op gang nadat Ziggo het verdwijnen van de zender BBC HD niet opving met de doorgifte van bijvoorbeeld een vervangende HD-zender als BBC 1 HD en/of BBC 2 HD.

Ook bij de introductie van het voetbalpakket van FOX Sports geeft Ziggo maar één van de vijf televisiezenders in de HD-kwaliteit door. Dit terwijl de aanbieder zelf, FOX Sports, alle televisiezenders van haar FOX Sports-pakket in HD-kwaliteit aanbied. Kabelaar UPC geeft alle vijf de zenders van FOX Sports wel in HD-kwaliteit door voor vrijwel dezelfde prijsstelling als die bij Ziggo wordt gehanteerd.

Via diverse social media als Facebook en Twitter zijn veel vragen gesteld door Ziggo-abonnees aan het Webcare-team van Ziggo over de beperkte doorgifte van HD-kanalen van onder andere FOX Sports en de BBC. De reactie van het Webcare-team op deze vragen is steevast: "Ons SD beeld is vergelijkbaar met HD beeld andere aanbieders". Hierbij wordt vaak de vergelijking gemaakt met concurrent KPN.

Ook Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, legt in een reactie via Twitter naar MediaMagazine.nl uit: "Bij digitaal bepaalt de bandbreedte van het signaal grotendeels de kwaliteit van het beeld. Onze SD bandbreedte = KPN HD. Dan is het nog geen volwaardig HD maar een HD-ontv (red. HD-ontvanger) vertaalt het beeld met de info aanwezig in het signaal naar bijna HD ", aldus Vos.

Lees het hele artikel van ziggo-komt-met-nieuwe-standaard-bijna-hd



Tja met deze uitspraak: "Ons SD beeld is vergelijkbaar met HD beeld andere aanbieders". onderscheid Ziggo zich natuurlijk niet van andere aanbieders en om klanten aan te trekken en te behouden moet je je naar mijn idee juist wel positief onderscheiden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Ik heb Eredivisie live (Fox) opgezegd om die reden.
Nu had ik afgelopen zaterdagavond wel even Fox op de decoder.
Half uurtje ongeveer, toen kreeg ik weer de melding dat deze
zender niet onder mijn pakket valt, terecht uiteraard.
Heb dus (wederom) zitten zappen tussen de kanalen.
1 Prima, dan doen 3 en 5 (aldus de Fox logo's rechtsboven) pijn
aan je ogen. Deed me goed te zien dat ik voor mijn gevoel
terecht heb opgezegd. Even een tijdje Sport1 kijken. Cool
 
Puma
Het beeld is om te huilen, ook toen het nog Eredivisie Live was. De zogenaamde KPN "bagger" zag er toch echt beter uit en is goedkoper. Dan heb ik het niet eens over Glashart Media die daar een flinke schep bovenop doet en ook wederom, goedkoper is dan Ziggo.

Ik heb het nog wel, maar ik zit te overwegen om het op te zeggen. Ik heb tevens een seizoenskaart bemachtigd, dus dat geeft me nog een reden.
 
Mr ziggo
Wat is nou de echte reden dat ze de zenders niet in HD doorgeven?
Alle excuses geloof er niks van.
 
kobus1960
Dan geloof je ook geen enkele reden toch? Wink

Ik doe een gok, HD kost wat meer bandbreedte, en wel die
van de providers die de klanten verzorgen. Zouden de providers
de prijzen niet omhoog stuwen indien Fox alle 3 de voetbalkanalen
HD uit wil zenden?

Zo ook bij sport1, van de 6 slechts 2 in HD.
 
briolet

Quote

[Tja met deze uitspraak: "Ons SD beeld is vergelijkbaar met HD beeld andere aanbieders". onderscheid Ziggo zich natuurlijk niet van andere aanbieders en om klanten aan te trekken en te behouden moet je je naar mijn idee juist wel positief onderscheiden.

Wat wel algemeen bekend is, is dat KPN hun signaal veel sterker comprimeert dan Ziggo. En bij compressie gaat informatie verkoren. Vergelijk het met een jpeg plaatje dat je zo sterk comprimeert dat hij half zo groot wordt. Op het eerste gezicht is er geen verschil, maar bij het kijken naar details zie je verminkingen.

Nu is bandbreedte van het KPN HD signaal ongeveer gelijk aan dat van een SD van Ziggo. Dus kan het best zijn dat je na decompressie een nauwelijks beter beeld overhoud dan een SD Ziggo beeld. De bandbreedte van Ziggo HD is veel beter dan dat van KPN.
 
Monteur_kees
Hd kanalen gaan ongeveer met een bitrate van 12Mb/sec
volgens dtv monitor worden onderstaande kanalen met de snelheid van een HD zender aangeboden

41PMT ( Service id 21001, Sport1 Select HD )
AVC/H.264 video...11809 kbit/s
---------------------------------------------------------
36AVC/H.264 video12305 kbit/s
80
PMT ( Service id 211, FOX Sports 1 Eredivisie HD )\

dus er is niet gekenepen in de ruimte die benodigd is voor een hd zender
wellicht gaat het ergens anders mis met de kwaliteit,
bovenstaande metingen worden EXTERN in de stream bekeken
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
kobus1960
TS heeft het over de SD kwaliteit van de NIET HD kanalen van Fox.
 
Mr ziggo
@Kobus1960

Ik kan mij niet voorstellen dat het alleen een kosten plaatje is ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld kwaliteit zenders Fox sports bij Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Advertentie