obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Laptop kan geen draadloze verbinding maken met Ubee EVW321B
Lukasz
De monteur is zojuist bij me langs geweest om het alles-in-1 pakket van Ziggo aan te sluiten. De digitale televisie werkt perfect en met mijn smartphones kan ik ook gewoon draadloos verbinding krijgen met het modem (Ubee EVW321B ), maar zodra ik draadloos verbinding probeer te maken met mijn laptop (Toshiba Satellite L650) lukt dat niet. De monteur kwam er zelf niet uit en zei dat het aan mijn laptop of aan een oude VPN verbinding met de Erasmus Universiteit moet liggen, ik betwijfel dat. Met een UTP-kabel werkt de verbinding wel gewoon.

Ik zag dat er in een ander topic (http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3941) een soortgelijk probleem is opgelost. Daarbij is één van de leden persoonlijk bij degene met het probleem langs geweest. Ik woon helaas niet in Den Haag en er stond verder geen uitleg bij hoe het precies is gefixed, dus ik hoop dat iemand anders mij met dit probleem kan helpen.

Alvast bedankt.
 
Lukasz
Ik heb inmiddels alle oude draadloze netwerken verwijderd en via de configuratie van mijn modem DHCP uitgeschakeld. Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen...

Moet ik DHCP uitgeschakeld laten of kan ik dat het beste weer inschakelen nu dit niet het probleem blijkt te zijn?
 
Lukasz
Ah, oké. Het staat weer ingeschakeld, maar heeft het probleem dus nog niet verholpen.
 
Lukasz
Oh sorry. Ja hij staat erbij, Als ik mijn wachtwoord intyp probeert hij wel verbinding te maken, maar krijg ik uiteindelijk de melding "Er kan geen verbinding worden gemaakt met Ziggo E****". Als ik op problemen oplossen druk probeert hij het op te lossen door de draadloze netwerkadapter opnieuw in te stellen, maar dat helpt dus niet.
 
Lukasz
Ik krijg die keuze niet als ik het wachtwoord intoets. Ik krijg dan het onderstaande invulveld. De foutmelding heb ik voor de zekerheid bijgevoegd.
Lukasz voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lukasz
Klopt inderdaad. Beiden staan op WPA2.
 
Lukasz
Pardon, vergeten erbij te zetten. Het is AES.
 
Lukasz
Ah super, opgelost! Grin

Ik heb 'm nu op kanaal 1 gezet en het draadloze netwerk werkt inderdaad naar behoren. Heel erg bedankt voor je hulp.
 
Zippo
@Lowiekse super dat je Lukasz hebt kunnen helpen!Clap

Als aanvulling wil ik het programm Inssider onder de aandacht brengen. Hiermee kun je alle activiteit op de kanalen zien en dan een "rustig" kanaal uitkiezen.

Inssider
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lukasz
Ik heb op mijn tablet inmiddels Wifi Analyzer gedownload. Handig programma, alleen jammer dat hij op alle plekken in mijn huis kanaal 13 als het meest geschikte kanaal aangeeft. Ik heb nu maar het beste overige kanaal gekozen. Bedankt voor de tip.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laptop kan geen draadloze verbinding maken met Ubee EVW321B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie