obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
activatie nieuwe modem
Sven H
ik ben mijn nieuwe ziggo modem aan het installeren, maar moet dit via Internet Explorer doen. Als ik Activatie intoets in de adresbalk gaat hij automatisch zoeken met Bing. Hoe krijg ik dit uitgeschakeld, zodat ik kan gaan activeren.
 
kobus1960
Internet explorer moet gelijk opstarten met het activatiescherm.
Je hoeft niets in de explorerbalk te tikken, als het goed is.
Heb je de betreffende pc wel rechtstreeks aan het modem hangen??
 
Sven H
ja die hangt er rechtsreeks aan. alleen de ziggo modem hangt niet rechtstreeks aan de kabel, maar gaat via een andere modem.
 
kobus1960
Dat gaat niet werken. Betreffende modem moet volgens
de bijgeleverde instructies rechtstreeks aangesloten zijn.
 
briolet

Quote

Sven H schreef:

Als ik Activatie intoets in de adresbalk gaat hij automatisch zoeken met Bing.


Leuk he, die slimme browsers. Toevallig Safari 6.x? Als je daar een url zonder ".xx" als extensie opgeeft, en de string staat niet in de locale dns, dan interpreteert hij het als een zoekopdracht omdat het geen geldige url is. De activatie string wordt dus nooit naar de router of modem gestuurd. Ik heb geen idee hoe je dat moet oplossen binnen je browser.

Ik heb indertijd bij mijn activatie gewoon de helpdesk gebeld en zij hebben de activatie toen telefonisch gedaan. Achteraf had ik waarschijnlijk ook en andere browser kunnen gebruiken die mijn invoer niet aanpast.
 
kobus1960
@Briolet, dus dit werkt gewoon.

Post 3

Quote

ja die hangt er rechtsreeks aan. alleen de ziggo modem hangt niet rechtstreeks aan de kabel, maar gaat via een andere modem.
 
briolet
Post 3 had ik gezien en zal ook niet werken omdat ik het ook niet echt snap hoe dat vast zit. Als er al een modem aan de kabel hangt moet die in het verleden al geactiveerd zijn. Bovendien kun je fysiek niet eens een Ziggo modem aansluiten op een bestaand modem omdat er geen utp ingang op zit.
 
Black Tiger

Quote

Bovendien kun je fysiek niet eens een Ziggo modem aansluiten op een bestaand modem omdat er geen utp ingang op zit.

Jawel hoor, er zitten altijd 1 of 4 utp aansluitingen op (zijn geen ingangen, maar in/uitgangen dus aansluitingen).

Alleen zijn die niet geschikt om het op deze wijze aan te sluiten, dat klopt.
Een Ziggo modem krijg je alleen aan de praat als je hem middels de coax aansluiting aansluit.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'activatie nieuwe modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Advertentie