obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
wifi router aansluiten op modem
janneke65
Ik heb een Moterola SBV 5121E modem en wil graag een wifi router hierop aansluiten.
Hoe doe ik dat?
 
mesa57
Het aansluiten is heel simpel. Gewoon de wan poort van je wifi router met de lan poort van het modem verbinden. Stel op je wifi router een gebruikerscode en paswoord in voor wifi gebruik met beveiligingsprotocol wpa2/aes.
 
briolet
Dit is eigenlijk de basis aansluiting hoe je een router gebruikt en dus de situatie die duidelijk uitgelegd zal worden in de handleiding van een aan te schaffen router.
Als je een router op het oog hebt is het altijd handig om vooraf de gebruiksaanwijzing van het internet te downloaden. Bij de meerderheid is er wel een te vinden.
 
janneke65
Ik heb alleen maar een USB poort en geen lan poort
 
mesa57
Wat is dat voor apparaat ?
 
briolet

Quote

janneke65 schreef:

Ik heb alleen maar een USB poort en geen lan poort


Volgens deze handleiding van je modem zit er wel degelijk een LAN aansluiting op. Poort 3 uit de handleiding.

Ik begrijp hieruit dat je nu waarschijnlijk je computer via usb aangesloten hebt. Ik hoop dat je computer ook een ethenet uitgang heeft, anders wordt het lastig met de router. Die hebben vrijwel nooit een usb uitgang om een computer mee te verbinden.
 
janneke65
zoals je op de handleiding kunt zien is er een ethernetpoort, daarop is mijn computer aangesloten, en een usb poort, maar geen lAN poort
 
Bitfreak
Die Ethernetpoort = Lanpoort, deze gebruiken om de Wifirouter op aan te sluiten.
 
janneke65
Bedankt, het is gelukt!!
 
Bitfreak
Mooi,veel plezier met de wifi.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi router aansluiten op modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie