obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo hotspots "kan niet verbinden.........
Badu
Als ik met mijn iPhone probeer te verbinden met WiFi hotspots krijg ik de mededeling" kan niet verbinden met Ziggo netwerk"

Ik heb Wifi hotspots aanstaan.

Ik ga naar een plek waar een hotspot is.
Op mijn mobiel kies ik het Ziggo netwerk, vul het wachtwoord en gebruikersnaam in.
Dan komt de mededeling over het certificaat.
Ik bevestig en krijg dan vervolgens de mededeling dat er niet met het netwerk verbonden kan worden.

Ik heb het ook op andere plaatsen geprobeerd en krijg hetzelfde.
Heb de netwerkinstellingen van mijn iPhone hersteld, maar ook dan geen resultaat.
Thuis heb ik geen enkel probleem.

Help?
 
kobus1960
Je probeert wel een hotspot te pakken
met puur en alleen de naam Ziggo?
Geen getallen erachter dus? Ik heb er
namelijk totaal geen problemen mee.
Iphone 4s. Wat ook van toepassing is,
maximaal 2 apparaten per account.
 
Badu
Ja, puur en alleen de naam Ziggo.
 
kobus1960
Ik heb zojuist al m'n wifi punten uit m'n iphone
gemikt. Wederom "Ziggo" er weer in gezet.
(lekkere gebruikersnaam/wachtwoord trouwens) Wink
En even een straatje om gelopen, moest toch
even weg. PostNL vlakbij. Pakt feilloos ander
Ziggo punt. Papier in m'n zak met die GN/WW,
Alles er weer uit, opnieuw inloggen, ook goed.
Bij mij vraagt ie idd weer of ik dat certificaat
accepteer, gaat prima. Thuis, en weer op "Ziggo".
Dat laatste gaat er weer af, gebruik eigen wifi.
 
Black Tiger
Nu vraag ik me zoiets af. Ik wil met mijn telefoon thuis op mijn eigen wifi, en ergens anders wil ik van de wifispots gebruik maken.

Hopelijk heeft m'n telefoon (Galaxy S2) een optie om een voorkeursnetwerk aan te geven, ga ik toch eens proberen.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Even voor de duidelijkheid idd. Iphone heeft dat niet,
pakt gewoon het sterkste punt. indien aangemeld.
Aangezien je max 2 apparaten op "Ziggo" mag hebben,
heb ik m liever op eigen netwerk. Dus "Ziggo" eruit.
 
Black Tiger
Ahzo, maar dan moet je wel het wachtwoord meenemen als je het ergens anders wilt gebruiken dan, toch?
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Gebruikersnaam én wachtwoord, die onthou je echt niet. Grin
Logisch, met zoveel gebruikers. Om van "Ziggo" af te zijn
moet je iphone dit laten vergeten. Vandaar, een laptop van
6 jaar oud kan je vinkje zetten, Iphone niet. Helpless
 
Black Tiger
De Galaxy schijnt gewoon de laatst gebruikte te kiezen. Nadeel.... hij bleef net naar Ziggo zoeken... pffft... 3 mensen met Ziggo en 0 signaal he. Terwijl ik in ons huis overspoelt wordt met Ziggo signalen, terwijl er niet eens iemand van mijn buren tot 3 huizen aan beide kanten naast mij Ziggo hebben.
Aan de overkant ligt alleen tuin met huizen op de hoek, vergelijkbaar met buren 4 huizen verder.
Er zijn wel huizen achter ons dus zal het daar wel vandaan komen.

Usernaam onthouden zou nog wel kunnen met die wat ik heb... maar wachtwoord? LoL.... nee dat dan echt niet meer.Grin
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Usernaam onthouden zou nog wel kunnen met die wat ik heb... maar wachtwoord? LoL.... nee dat dan echt niet meer.Grin

Er schijnen mensen te zijn die een heel telefoonboek uit het hoofd kunnen leren. Dan moet zo'n wachtwoord toch een peuleschilletje zijn. Wink

Maar het is inderdaad lastig als je geen voorkeurs volgorde kunt aangeven. Mijn laptop kan het maar mijn tablet (Android 2.2) niet. Tijdelijk uitzetten kan ook niet.

Als alternatief voor uitzetten kun je de ssid naam aanpassen door hem in "Ziggo-Uit" te veranderen. Android zelf kan de SSID naam niet veranderen, maar met een app zoals "Advanced Wifi Configurator" kun je wel de naam aanpassen. Als je dan buitenhuis de WifiSpot wilt gebruiken, zet je de naam weer terug op "Ziggo".
Of eigenlijk: Als je de netwerknaam veranderd, worden alle instellingen met de nieuwe naam weggeschreven en moet je de oude Ziggo alsnog met de hand wissen.

Een waarschuwing bij die Wifi configuratoren. Ik heb er twee gezien waar je een BSSID veld kunt editen. Blijf van dit veld af. BSSID is het mac adres van de wifi en dit veld zorgt ervoor dat, als er meerdere zenders dezelfde naam hebben, je alleen met één specifiek mac adres kan verbinden. Je kunt deze instelling echter niet meer ongedaan maken door b.v. een lege string in te vullen. Effectief moet je de zender dan vergeten en opnieuw aanmaken. En jammer dat er niet iets is als het omgekeerde van deze instelling: Alle mac-adressen behalve één. Dan zou je wel heel makkelijk je eigen WifiSpot kunnen uitsluiten.
Gewijzigd door briolet op 23-08-2013 09:09
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo hotspots "kan niet verbinden.........', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie