obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Poblemen met Ubee EVW321B
pjmsijm
Sinds een paar weken heb ik een Ubee EVE321B kabel modem bij een Ziggo Alles in een abonnement. Bij dit modem kun je beide netwerken ( dus zowel de 2,4 als de 5 GH) actief hebben. Nu doet het probleem zich voor dat als ik b.v. vandaag mijn IPad op het 2,4 GH netwerk heb ingesteld ik morgen geen verbinding meer heb met Internet, Facebook e.d. Ik heb wel een goed Wifi signaal maar ik kan er niets mee......... Als ik dan switch naar het 5 GH netwerk kan ik wel weer internetten en op Facebook. Echter, de dag erna hetzelfde liedje.... En dan moet ik dus weer switchen naar 2,4. Dit is uiteraard erg irritant. Ronduit vervelend is het voor mijn iPhone die alleen maar het 2,4 GH netwerk ziet.

Ziggo kan dit probleem niet verhelpen, ondanks dat ze het best hebben gedaan voor me.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing zodat alles probleemloos werkt?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
kobus1960
Inloggen in het modem via de internetbrowser.
Vul in de adresbalk 192.168.178.1 in, en enter.
Vervolgens gebruiker; ziggo, wachtwoord; draadloos.
Geavanceerde instellingen kiezen, rechtsboven.
Tabblad wireless kiezen, in de menubalk bovenin.
In het tabblad radio, die als eerste verschijnt, kun
je de 802.11 band op 2,5 of 5 Ghz zetten, niet beiden
tegelijk, het is de één of de ander. Dan op apply
klikken, onderin, en voila, zo simpel zou het
moeten zijn.
 
pjmsijm
Hoi Kobus1960,

Bedankt voor je reactie maar bij dit modem kun je zowel het 2,4 als het 5 GH netwerk afzonderlijk selecteren en de instellingen wijzigen per netwerk.
 
kobus1960
Oke, dus de EVW 321B heeft een dualband systeem.
Zover was ik nog niet, sorry. Blush
 
kobus1960
Heb ik nog een vraag, nu we toch bezig zijn.
Kan je de 2,4 en de 5 band afzonderlijk benoemen?
Dus een aparte WiFi naam geven?
Dat zou de oplossing kunnen zijn.
 
pjmsijm
Ze hebben alle twee een aparte naam
 
kobus1960
En als je beide dezelfde naam én wachtwoord geeft,
trapt dat modem daar in? En werkt dat?
Ik kan het hier niet proberen.......
 
erikwit
Ik krijg het inloggen niet voor elkaar hij blijft gewoon op de inlog pagina heb een ubee heb ook nog een eigen router er aan zitten. Maar als ik pc bedraad op ubee aansluit wil het ook niet
 
kobus1960
Gebruikersnaam Ziggo
Wachtwoord draadloos
Moet werken volgens de beknopte handleiding.
Anders de resetknop achterop indrukken, dan is
ie gelijk terug naar fabrieksinstellingen en zou het
zeker moeten werken.
 
erikwit
Na reset nog niet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poblemen met Ubee EVW321B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Advertentie