obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
ip nummer reeks gewijzigd vraag
erik1964
Hallo, Kan Ziggo de ip-nummer reeks van mijn thuis netwerk aanpassen? Dit was 192.168 en was afgelopen zondag 1 september 10.0.01.
Met de mededeling van mijn router: "Om conficten met uw isp te vermijnden is de ip-nummer reeks aangepast 10.0.0.1" of iets dergelijks.
Een aantal apparaten, waaronder mijn tv, thuis waren van slag en konden internet niet meer benaderen


Graag info.
Groet,
Erik
 
briolet
Je schrijft het niet duidelijk maar ik neem aan dat deze melding van een tweede privé router komt. Anders was er ook geen conflict geweest.

Op zich mooi dat je router dit doet, maar ik had hier nog nooit van gehoord. En als die router het al doet, dan zou ik het bij installatie verwachten.

Kan het zijn dat je Ziggo router in brugmode stond en door een Ziggo actie de router functie weer actief geworden is?
 
erik1964
Dag,
Ik ben niet zo'n techneut. Ik heb een eigen wifi router achter de ziggo modem hangen. De ziggo modem heeft maar 1 utp uitgang. De melding kwam van mijn eigen netgear router. Het IP adres dat ik van ziggo heb toegewezen gekregen is nog wel gelijk.

Als Ziggo dat niet kan dan vraag ik me af waar die melding dan vandaan komt en mijn ip_reeks thuis is aangepast.

Groet,
Erik
 
briolet

Quote

erik1964 schreef: Ik heb een eigen wifi router achter de ziggo modem hangen. De ziggo modem heeft maar 1 utp uitgang.

Als je een modem van Ziggo hebt, kan die nooit IP conflicten geven. Het moet dan, óf een storing in je eigen router geweest zijn, óf een ander apparaat heeft ook geprobeerd via dhcp adressen te verdelen.

Tegen een storing spreekt het berichtje dat je kreeg, zodat het een opzettelijke feature van je Netgear lijkt. Een leuke feature bij het opzetten van een netwerk, maar volgens mij een ramp in een bestaand netwerk.
 
nl3prc
Is dat modem niet toevallig eentje zonder ingebouwde router
Dit omdat je maar 1 UTP uitgang op dat modem hebt

En heb je toevallig in je router aangeven dat instellingen via inet ook ingesteld kan worden
dan kan het zijn dat er iemand je lan heeft aangepast en dan bedoel ik niet ziggo maar één of andere mafkees

Vooral als je router wachtwoord standaard is kan je dit overkomen.
Gewijzigd door nl3prc op 03-09-2013 14:39
 
mesa57
ALs het modem (zonder router) opstart, dan zit hij tijdelijk op een lokaal IP. De Netgear detecteert dat en, indien dat IP conflicteert met zijn eigen IP, schakelt hij, tijdelijk, over op 10.0.0.1.
Als het modem opnieuw opstart met de Netgear uit en na het opstarten de Netgear aanzet, moet de Netgear weer op zijn oude IP zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ip nummer reeks gewijzigd vraag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vraag over Externe harde schijf Hardware instellingen : 7 07-04-2016
Vraag n.a.v. Router achter router stappenplan Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 03-12-2013
Het door U gekozen nummer is onjuist Storing : 6 20-08-2013
Netwerkkaart vraag. Algemene computer en software vragen. : 59 03-03-2013
2 lijnen met de zelfde nummer Eigen telefoon netwerk : 8 17-12-2012
Advertentie