obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Verlengen coax naar modem
Hardlopers4u
De kabel komt binnen op een plek waar ik niet het modem kunnen aansluiten.
De coax (ca 20m) die ik nu gebruik levert kennelijk teveel verliezen op om voldoende signaal te leveren voor het Cisco EPC3928 modem.
Lost een betere kwaliteit coax dit op ? Wie heeft tips over aan te schaffen coax en connectoren?
 
nl3prc
Ik ken natuurlijk jouw modem/router niet maar in het verleden had ik ook 20 meter kabel naar het modem toen nog een ELSA modem en dit werkte perfect.

Nu heb ik hem wel dicht bij de splitter staan ik heb nu een EVM3200 modem
Je moet niet vergeten meer kabel betekend ook meer opvangen van storingen

Maar waarom kan dat modem/router niet bij je aansluiting worden geplaatst
Zowel waarom dan niet
 
Zippo
Je moet in elk geval geen goedkope coax kabel uit de bouwmarkt gebruiken. Dat zijn die kabel met een gevlochten mantel. Beter is een kabel met een folie en gevlochten mantel.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Hardlopers4u
Kennelijk schermen kabels en andere leiding het Wifi signaal dusdanig af dat ik op de plek van de pc nauwelijks of geen signaal had.
Daarom het modem maar verplaatst.

Ik heb inmiddels "Ziggo gecertificeerde" coax aangeschaft. Dat moet gaan lukken neem ik aan
 
nl3prc
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar uit de topics kan ik opmaken dat het WiFi signaal van het Ziggo modem/router te wensen overlaat.

Mischien is het beter om een losse router aan te schaffen die wat beter is met WiFi.

Maar om nu 20 meter kabel vanaf de splitter er tussen te stoppen is vragen om problemen.
Ik merkte namelijk met mijn modem ( ELSA ) dat hij wel meer vermogen moet leveren op de kannalen.

Let er wel op dat je deze kabel uitsluitend en alleen voor je modem gaat gebruiken en niet nog eens gaat spitten om B.V. een radio of TV van signaal te voorzien.
Zowel waarom dan niet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verlengen coax naar modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Advertentie