obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
Cisco 8585 harddisk vervangen
Totaal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken
Cisco 8485DVB harddisk vervangen
Ellens10
Ik bezit een Cisco 8485DVB decoder en wil de WD320 harddisk vervangen voor een 1TB drive van hetzelfde merk.
Heb deze geplaatst en ook de fabrieksinstellingen opnieuw geladen, na enkele minuten lijkt alles goed te werken echter toch start de ontvanger om de zoveel tijd opnieuw op.
Opnames worden wel zichtbaar en je kan ze ook afspelen, maar het lijkt er op dat hij met een bepaalde instelling een probleem heeft.
Ook nog een ander 1TB schijf AV van het merk WD geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Formatteren op de pc hielp ook niet met en zonder partitie.
Mijn vraag is dan ook of er iemand is die dit wel goed voor elkaar heeft gekregen.

Ik snap het even niet meer Shock
Jac Ellens Zoetermeer
 
MisterSenseo
Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar er wordt bij vrijwel alle digitale tuners gemeld dat een externe schijf niet groter mag zijn dan 750 GB.........
Jij probeert een 1 TB schijf te plaatsen.........wie weet is dit wel de fout, probeer het eens met een kleinere schijf ?

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Gilex
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar geloof dat je bij de Cisco's niet verder dan 500gb kan gaan.
Was iets met sectorgroote's als ik me het goed herinner.
En geloof dat de Cisco's niet een standaard partitie tabel gebruiken.
Heb me er in het verleden wel eens verdiept maar toen had ik ook nog een cisco.
Bij de humaxen kan je tot 1tb gaan,
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
MisterSenseo

Quote

Gilex schreef:

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar geloof dat je bij de Cisco's niet verder dan 500gb kan gaan.
Was iets met sectorgroote's als ik me het goed herinner.
En geloof dat de Cisco's niet een standaard partitie tabel gebruiken.
Heb me er in het verleden wel eens verdiept maar toen had ik ook nog een cisco.
Bij de humaxen kan je tot 1tb gaan,


Ja zoiets dacht ik inderdaad ook, hoewel mijn huidige ervaring is dat hoe kleiner de schijf, hoe fijner het werkt.
Ik heb op mijn Humax iRHD5300C nu een 500GB schijf aangesloten staan en die werkt een stuk stabieler dan de TB schijf die er eerst aan hing.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Gilex
Had het trwouens over interne schijven Wink
Extern kan bij de Cisco's niet eens.
De Humax (iig de5200) kan iig intern 1tb aan mits de sectorgroote 512bytes is. 4Kb sectorgroote gaat niet zomaar wekren in de humax iig.
Die zal je extern moeten partioneren (3 partities zo uit mijn hoofd) en formateren als ext4 en vervolgens weer plaatsen in de humax
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
Ellens10
Ik heb zojuist een 500gb geïnstalleerd en tot nu toe draait alles zonder problemen.
Wellicht is het inderdaad zo dat je niet hoger kan dan 500gb in een Cisco 8485
Misschien komt er ooit een update waarbij dit wel mogelijk wordt.

In ieder geval bedankt voor je reactie
Jac Ellens Zoetermeer
 
MisterSenseo
Kijk dat is al goed nieuws, het is misschien niet wat je wilde maar het is wel een passende oplossing.
Veel geluk met je opnames.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Er zijn op het internet leuke instructies te vinden voor de HDD vervanging. Maar de meesten schijven dat je een 320 GB schijf moet blijven gebruiken. Bij grotere schijven gaat hij toch de extra ruimte niet gebruiken.
Je kunt er ook een SSD in zetten waardoor de recorder fluisterstil wordt

Een goede zoekstring voor Google, waarbij ik bruikbare info vond, is: "Cisco 8585 hdd change"
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 8485DVB harddisk vervangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie