obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Nieuw modem Cisco EPC3928AD
Roberto5s
Heb sinds een week of 2 nu het nieuwe modem de Cisco EPC3928AD,nadat ik een hele tijd met de Auris had gewerkt.
Bleek bij navraag, al niet eens meer te voldoen aan de snelheid die ziggo nu voert de reeds verhoogde 150 Mbit.

Na een hoop getouw trek met ziggo, wat eerst de bedoeling was er een monteur langs kwam.
ik afspraak gemaakt, dag vrij genomen...om vervolgens door de monteur zelf gebeld te worden dat dit onzin was.
En ik het modem makkelijk zelf kon aansluiten, scheen fluitje van cent te zijn. Erg vreemde handels wijze effin kreeg het modem vervolgens per post.

Vervolgens aangesloten en waarempel, ik kom langer na niet aan me snelheid. Bleef met down consequent hangen op 43 Mbit keer op keer terwijl Up wel netjes rond de 14 lag .
En dit getest bij diverse "speedtest sites, je noemt ze ik heb ze gehad. Ziggo , upc, caiway, ookla.
Met me oude Auris haalde ik wel gewoon rond de 100 /110Mbit.

Ik weer aan de telefoon, verhaal uit gelegd van ik heb nieuwe modem maar kom langer na niet aan snelheid.
Na veel 5 en 6en eindelijk de persoon in kwestie weten te overtuigen dat er een monteur komt kijken. Want ook op afstand kwam de helpdesk er niet uit.
Monteur komt langs hang ze laptop eraan...en krijgt jawel 43Mbit.En komt met de vraag welk abonnement ik heb.
Ik heb de Alles in 1 Extra 150 Mbit. , oh das wel vreemd . Dan heb je veel te weinig.... Duh. Effin. hij meten en doen. Nieuwe kabels aangelegd nieuwe splitter aan de muur , buiten in de Kabel kast aan doen geweest.
Komt terug en jawel 43 Mbit...Hij begreep er niks meer van. Nieuw Modem dan maar, ook dit haalde niks uit. En deed als eigenlijk een Wanhoops poging een Reset van het 2de nieuwe modem, en we hadden mazzel hij haalt nu weer de 140 Mbit.
Wij natuurlijk blij ermee..... tot paar dagen geleden de snelheid weer flink begint te zakken. Van gemiddeld 16/17 MB ineens weer 7.
Ik weer router aan en uit...en haal weer de juiste snelheid. Maar lijkt me niet kunnen toch, dit telkens om de paar dagen te moeten doen?
Had dit met me auris misschien eens in de maand. Maar nu komt het weer.. ik zit nu weer op 80 Mbit en kom niet hoger. (wederom getest met diverse sites)
Maar nu blijkt het Modem aan en uit te zetten ook al niks uit te halen.

Waar moet ik het nu gaan zoeken? ik word hier gek van.... Heb geprobeerd direct op modem, dus niks er tussen haalt allemaal niks uit. Bedraad of wifi
 
Zippo
Kun je eens posten hoeveel errors je hebt? Dit moet te vinden zijn in het configuratie scherm van je router/modem.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Roberto5s
Probleem opgelost.... me klote Router was het gewoon steeds.
De Linksys WRT320N was degeen die roet in eten gooide.
Na veel testen bleek die Linksys, niet tegen te kunnen als je teveel data binnen haalde. Er liep schijnbaar iets vol, en deed de snelheid cappen op het te kunnen behappen...
Waardoor de snelheid onwijs variable was tot rampzalig aan toe ....

nu deze besteld

5ethxh

En gaat weer als de brandweer , de mensen die me berichten in ieder geval reuze bedankt... denk laat toch even weten..

Misschien dat het probleem bij iemand anders ook keer voor doet.
 
Black Tiger
Bedankt voor de terugkoppeling!

Was er geen nieuwere firmware meer te krijgen voor die Linksys dan? Ik heb hetzelfde euvel hier met de Fritzbox gehad. Na een firmware update ging het weer volle bak qua snelheid.
Greetings, Black Tiger
 
Roberto5s
Nee die was er niet, de linksys werkte goed tot dat ik een zooi ging downloaden, en zag je de snelheid langzamer zeker steeds verder afzakken.
tot soms onder de helft.... deed ik de router aan en uit... Deed ie het weer snel, maar was dit gezeik zat.
Zodoende deze gehaald, en nu heb ik tenminste de hele tijd me volledige bandbreedte .En niet voor een paar uurtjes.
 
Black Tiger
Kan ik me helemaal voorstellen. Eerlijk gezegd heeft het ook bij Fritz bijna een jaar geduurd voordat die firmware update kwam.

In elk geval goed om te weten als er soortgelijke problemen gaan optreden bij andere bezitters van zo'n modem, dus bedankt voor de info!Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
Roberto5s
Geen probleem, ben dr reuze blij mee, heb nog nooit 18MB gehaald. Nu vrijwel altijd tot max 18.2 MB , ben dr blij mee hehe
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw modem Cisco EPC3928AD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Advertentie