obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Slecht Wifi signaal. Tips voor router?
Lammy
Hallo,
Sinds 2 dagen draait hier een Ziggo alles in 1 basis pakket met Cisco EPC3928 modem.
We hebben het probleem dat het wifisignaal te zwak is.
Symptomen: soms geen verbinding met netwerk, soms alleen lokaal, maar ook uren wel contact met internet. Dan wel het probleem dat downloads afgebroken worden. Bij filmpjes vaak na 1 minuut.
Het modem staat op 10 meter van de computer, met daartussen een keukenblok incl. koelkast en vaatwasser. Trekken van en kabel is daarom lastig.
Zou een extra router een oplossing voor bovengenoemde zaken zijn?
Op dat gebied ben ik een leek, dus hebben jullie tips? Aansluiten lijkt me niet moeilijk, maar moet die router dan ook dichter bij de computer komen, of hebben ze per definitie een sterker signaal dan het ziggo modem?
En waar moet ik bij aanschaf van een router op letteN Voldoet iedere router of zijn er speciale eisen. Ik zit nu bijvoorbeeld naar een sitecom N300 X2 van ruim 30 euro te kijken.

Alvast bedankt voor jullie inbreng
 
Bitfreak
Er zijn genoeg vergelijkingstesten van routers op het internet te vinden,inderdaad een N router aanschaffen.
http://nl.hardware.info/reviews/4187/...jkingstest
Maar koop geen Sitecom router,ik heb er persoonlijk erg slechte ervaringen mee.
 
Lammy
OK, dank voor de tip.
Heb nu een TP-Link TL-WR8 op het oog.
Begrijp dat niet iedereen alle routers kan kennen die er te koop zijn, maar als iemand positieve of negatieve ervaringen heeft....
 
Zippo

Quote

Bitfreak schreef:

Maar koop geen Sitecom router,ik heb er persoonlijk erg slechte ervaringen mee.


Over Sitecom heb ik ook ooit al eens geschreven dat dat spul er bij mij niet meer inkomt.
Recent nog mijn ervaringen gepost met D-Link en TP-link. Zie, http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_28272
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nietes
Al een poos een sitecom router achter de ubee, geen probleem. Sitecom voor de 2.4Ghz en de Ubee als 5Ghz. Ook 2 kennissen hebben een sitcom en net als ik geen problemen en nog goedkoop ook Smile
Stja Annoying
 
kobus1960
Ik gebruik al jaren de router in m'n profiel.
Werkt perfect en is goedkoop.
 
Lammy
Dank jullie hartelijk.
Het is een TP-Link TL-WR841N geworden. Komt morgen binnen. Ben benieuwd Smile
 
harryd
ik heb een lg p700 mobiel
sinds gisteren heb ik een cisco wifi modem van ziggo
snap het niet. signaal buren 15 meter verder is sterker dan mijn eigen wifi router
wachtwoord etc ingevuld....wat doe ik verkeerd ?
router staat gewoon in venterbank
 
MisterSenseo
Probeer jouw WiFi op een ander kanaal te zetten, bij voorkeur met een verschil van 3-5 kanalen verwijderd vanaf het sterkste signaal wat je ontvangt.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Lammy
TP-link modem draait hier nu een dag. Probleemloos geïnstalleerd en een wereld van verschil. Verbinding is nu stabiel en veel sneller.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slecht Wifi signaal. Tips voor router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Advertentie