obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
FTP en MYSQL verbinding valt steeds weg
wildone
Met het standaard modem had ik altijd een perfecte FTP verbinding om bestanden te up/downloaden van mijn server. Na het installeren van een Ubee EVM 321B WIFI router valt de verbinding constant weg zodra ik enkele min. niets meer doe.
Erg vervelend want soms duurt het 2-3min voordat er weer een verbinding is. Bij programmeren is dat niet te doen.
Heb http://192.168.178.1/RgHome.asp standaard geinstalleerd dus zonder enige aanpassing.
Alles werkt naar behoren alleen de FTP en MYSQL server verbindingen vallen constant weg.

Iemand bekend met dit probleem en weet een oplossing?
 
mesa57
Via Wifi ? Ja, dan kun je er weinig aan doen.
 
wildone
Nee, via vaste kabel. De wifi functie wordt daarbij niet gebruikt.
 
Zippo
En als je de firewall in de Ubee EVW321B uitzet? Blijft het probleem dan bestaan?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
briolet

Quote

wildone schreef:valt de verbinding constant weg zodra ik enkele min. niets meer doe.


Volgens mij zijn zowel de Cisco als de Ubee zo ingesteld dat inactieve verbindingen na ca 5 minuten gesloten worden. (Bij de meeste routers is dat pas na 1 uur of langer). Omdat de routers van twee leveranciers dat "euvel" hebben zal het een bewuste keuze van Ziggo zijn.

Misschien kun je de software instellen dat hij regelmatiger een paketje verstuurt om de verbinding actief te houden. Zo niet, kun je de routerfunctie uit laten schakelen via de helpdesk en er een eigen router achter zetten.
 
mesa57
Filezilla doet dat default al, dus ik dacht dat het wat anders was :

-RpqcJkYkVC6m2cO98Og
 
briolet
De "Keep alive" was het eerste waar ik aan dacht bij wegvallende, inactieve verbindingen. Filezilla ken ik niet, maar in Cyberduck, wat ik wel eens gebruik, kun je in elk geval geen "Keep alive" signalen instellen.

Een heel andere vraag is waarom je 'remote' programmeert. Veel gebruikelijker is om het lokaal te doen en dan periodiek te uploaden. Ik zelf werk b.v. met wel een dozijn programmeurs aan een open source project. Een ieder heeft die code gewoon locaal en stuurt het naar de centrale code database als hij een stukje afgerond heeft (Tot nu toe met svn maar binnenkort met git)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP en MYSQL verbinding valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wi-Fi valt weg, printer neemt Wi-Fi in beslag WiFi, draadloos netwerk : 2 19-11-2017
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
Advertentie