obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Modem verplaatsen ?
sailorbart
Mijn modem staat in de hoek van de kamer waar ook de aansluiting het huis in komt (jaren 60 bouw) deze wil ik verplaatsen naar de meterkast in de hal waar dan ook mijn server en eventueel andere apperatuur bij komt.
Probleem is de witte kabel (Coax ?) die niet langer is dan 50 cm, ook mijn tv aansluiting uit het zelfde kastje komt wat zo moet blijven.
Is er een langere kabel in de handel ± 5 Mtr. waarmee ik de afstand van de huidige aansluiting tot de meterkast kan overbruggen of mag de kabel niet langer zijn dan de standaard afmeting ?
Gewijzigd door sailorbart op 07-10-2013 20:49
 
mesa57
Er is genoeg goede kabel in de handel. Maar is de aansluiting in de kamer wel je AOP ? Normaal gesproken moet daar een groene kabel binnenkomen en geen witte. Ik vermoed dat een vorige bewoner de boel omgelegd heeft ...
Het modem moet (volgens Ziggo) heel dicht bij het AOP geplaatst worden en aangesloten worden op de modem/tv splitter (UMU01 / UMU1001) die op het AOP wordt gedraaid. Als je dat niet doet, zal bij storingen een monteur zeggen dat het aan jouw installatie ligt en mag je de voorrijkosten betalen. Wat je met de TV aansluiting dan doet is wat minder belangrijk, die mag je wel verlengen. Maar je moet wel goed materiaal gebruiken, anders weer hetzelfde verhaal.
 
sailorbart
ffff voor de duideliijkhijd, de aansluiting in de kamer is ORGINEEL ziggo, ik heb (of mijn voorganger) hebben dus niets gewijzigd, ik wil alleen de kabel die van de AOP naar de modem loopr verlengen naar ± 5 meter .
Kan dit met een standaard kabel of moet je er een laten maken van A merk spul ? ik ben gen fan van Gamma spul o.i.d. ;-)
 
mesa57
Zoals al gezegd loop je altijd het risico dat het niet goed werkt. Als coax kabel zo ik altijd Hirschmann Koka799 nemen, dat is een kwaliteitskabel. Houdt er ook rekening mee dat wifi vanuit de meterkast niet denderend is.
 
briolet

Quote

sailorbart schreef:

Mijn modem staat in de hoek van de kamer waar ook de aansluiting het huis in komt (jaren 60 bouw)..... de witte kabel (Coax ?) die niet langer is dan 50 cm, ook mijn tv aansluiting uit het zelfde kastje komt wat zo moet blijven.


Lees ik het goed dat je wel je modem naar de meterkast wilt omleggen, maar niet je TV aansluiting?
In dat geval kun je gewoon je modem laten staan en een UTP kabel naar de meterkast leggen en daar een router plaatsen. En, zit er in je huidige modem al een routerfunctie, dan plaats je in de meterkast alleen een switch die de data door het huis verdeelt.
 
sailorbart
De tv mag daar blijven (hoeft niet)maar de rest MOET naar de meterkast (moeder wil de kamer veranderen en dan komt de modem in het zicht te staan) als de modem en router en server in de meter kast staan hoef ik maar op een plek te zijn bij b.v. een reset o.i.d. het gaat dus om het verlengen van de coax kabel van de Ziggo modem!
 
mesa57
EN router EN server. Die meterkast komt aardig vol ...
Maar ik neem aan dat je alleen de Ziggo modem/router (1 apparaat) bedoelt Wink
 
sailorbart
Modem is nummer 1 en het belangrijkste !

De rest komt later, ik wil alleen weten of de coax verlengt kan worden tot ± 5 meter !
Gewijzigd door sailorbart op 09-10-2013 12:00
 
mesa57
En dat antwoord heb je al. Het is 'ja' en 'geen garantie van Ziggo meer'.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem verplaatsen ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie