obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
DHCP op een Cisco EPC 3928
mamekedi
Hallo Gebruikers,

Ik heb een probleem met het instellen van DHCP op een Cisco EPC 3928
Voorheen had ik ook een cisco , een wat oudere modem zonder wifi.
Op deze modem kon ik een mac adres hangen aan een ipadres dat was geen probleem.
Op de nieuwe modem (Cisco EPC 3928) werkt het niet zo als ik wil.
Ik zal u een voorbeeld geven.

Ervan uit gaan dat de modem aan staat Smile sluit ik een pc aan op de modem via een,
netwerkkabel.
De pc staat ingesteld op dhcp.
De modem zal nu een adres uitdelen b.v. 192.168.1.116
Wat ik nu wil is dat de pc ingesteld wordt op adres 192.168.1.100 zonder dat ik dat instel
op de pc deze moet gewoon op dhcp blijven staan.

Hoe gaan we dit doen op de Cisco EPC 3928 ?
 
briolet
Ik heb de Ubee, maar op de Ziggo site staat een uitgebreide handleiding waar dat alles uitgelegd wordt. Het kan wel zijn dat je de handleiding van de bijna gelijke 3925 moet pakken omdat er volgens mij voor de 3928 nog geen uitgebreide handleiding is. (Gebruik de zoekfunctie op die site)
 
mamekedi
ik kan er weinig over vinden, er staat niet wat ik wil, er worden wel adressen uitgedeeld maar ik kan ze niet aanpassen
 
bertdef
"uitgebreide handleiding"
https://static.ziggo.nl/images/Geavanceerde_Gebruikershandleiding_CISCO_wifimodem+_tcm14-20618.pdf
 
moeskoetie
ik heb ook een cisco 3928 modem router, en sinds ik de humax c5200 heb, valt mijn internet verbinding vaker weg.
hij zegt dan dat er geen dns verbinding is.
ligt dit aan het modem of aan de humax?
iemand een idee?
2902091737
 
bertdef
Cisco EPC3928 Pre-assigned DHCP IP Addresses. (> = klik op)
Log in > Geavanceerde instellingen > Setup > Lan setup > Pre-assigned DHCP IP Addresses
Hier kun je het MAC adres koppelen aan het IP adres.
Succes.
 
Black Tiger
En dan maar hopen dat het allemaal werkt. Naar verluid schijnt de 3928 daar nogal problemen mee te hebben. Op een ander forum staat ook dat dit bekend zou zijn bij Ziggo.

Mijn 3925 (de voorloper) deed hier al bijzonder vervelend mee.

Dus persoonlijk zou ik het liever bij zelf ingestelde ip adressen houden dan bij ip's gereserveerd door dhcp bij een Cisco.

De Ubee's schijnen hier geen probleem mee te hebben.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

De Ubee's schijnen hier geen probleem mee te hebben.

Behalve dan dat je in de Ubee slechts 10 vaste adressen kunt definiƫren. Ik wil er meer vast zetten, dus heb ik de gehele dhcp server in mijn Ubee uitgezet en aangezet in een Airport accesspoint dat verderop in mijn netwerk zit.

Bij de Cisco zou je dus ook iets dergelijks kunnen doen en er een losse dhcp server achter hangen. Wink
 
Black Tiger
Klopt, ik heb er in DMZ een fritzbox achter hangen en laat die alles afvangen. Het is alleen jammer dat de apparatuur van Ziggo dat in principe ook allemaal kan, maar de Ubee beperkt is tot 10 en de Cisco vaker problemen geeft ermee.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHCP op een Cisco EPC 3928', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Beperken ps4 via modum cisco epc3928 Instellingen software : 6 17-09-2018
Advertentie