obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200C Blokkig beeld
Mr_Diesel
Sinds enige maanden heb ik problemen met opnames van de Humax 5200C.
Op RTL4 ontbreekt er af en toe een stukje opname (kort zwart beeld en dan weer door)
Op Net5 regelmatig zeer blokkerig beeld en blijven voorgaande scenes enigszins over de nieuwe scene heen geprojecteerd. Als ik de opnamen stop en live tv verder kijk gaat het weer goed. Het lijkt wel dat iets niet goed gaat met het gebruik van meerdere tuners oid.
Wat kan het probleem zijn en hoe is het op te lossen?
 
kobus1960
Gebruik je een zg. splitter voor de antenne aansluiting naar de Humax?
 
Pietervs
Vraag me af of het aan de nieuwe Humax-en ligt. Ik heb een 5400 en een 5050. De ontvangst op de 5050 is prima, op de 5400 zie ik regelmatig blokkerig beeld bij RTL5 en 7. Een van mijn vrienden heeft precies hetzelfde.
Bij installatie wist de monteur te melden dat de versterker die ik heb eigenlijk niet nodig is, maar het signaal bij mijn TV beneden is in ieder geval door hem beoordeeld als "prima". Daar kan het dus niet aan liggen.

Misschien moet Ziggo eens overleggen met de vriendjes van Humax hierover???Helpless
 
kobus1960
Tja. waarom heeft Ziggo dan lange tijd bij de levering van
bepaalde ontvangers/HD-recorders de Tratec versterker bijgeleverd.
Dat was standaard, zat erbij, gratis, was dat voor joker?
De UMU splitter zou niet oke zijn, nu ineens weer wel?
Ik heb nu 2 ontvangers, een Cisco op 5 meter, een Sony op 15 meter.
Dat hoef ik echt niet te doen zonder die Tratec, blokken en haperingen.
Dat zou mijn vraag aan de betreffende monteur en Ziggo zijn. Helpless
 
briolet

Quote

Tja. waarom heeft Ziggo dan lange tijd bij de levering van
bepaalde ontvangers/HD-recorders de Tratec versterker bijgeleverd.

Dat was wegens het retour signaal. Bij de meeste oplossingen ging dat verloren in de versterker of splitter.
Bij de huidige HD recorders loopt het retour signaal niet meer via de coax, maar via een utp kabel.
 
kobus1960
Oke, dat verklaart dan ook het mindere beeld zonder.
Ik snap m.
 
mesa57
De humax 5200 heeft een probleem met tuner2 waarbij de ber rate kan oplopen. Oorzaak is dat intern tuner2 niet met de mantel van de coax verbonden is. Misschien is dat voor de 5400 ook het geval ?
 
Pietervs
Mesa: geen idee. Hoe kan ik dat controleren? En, nog belangrijker, als het zo is ook oplossen?
 
mesa57
Eens met Humax contact opnemen lijkt me.
Op het andere forum kun je een oplossing voor de 5200 vinden, maar dan moet je zelf gaan solderen.
 
Pietervs
Eerst maar eens opzoeken of de 5400 echt hetzelfde probleem heeft, voor ik Humax lastig ga vallen. Welk ander forum bedoel je?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200C Blokkig beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
dubbel tv beeld Digitale radio of televisie storing : 8 30-07-2018
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Advertentie