obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met poort openen op Cisco EPC3928AD router
Drumsounds
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met het openen van een tweetal poorten op mijn router.
ik heb via Setup -> Lan-setup -> Pre-assigned DHCP IP Addresses een Statisch ip toegewezen aan mijn computer.
Vervolgens ben ik gegaan naar Application & Gaming -> Port Range Forwarding en als volgt de balkjes ingevult:

External
Start port: 25565
End Port: 25565

Internal
Ip Adress: 192.168.178.50 (dit is het statisch ip)
Start port: 25565
End Port: 25565

Protocol: TCP

Enabled: Aangevinkt

Alles is goed ingevult, maar wanneer ik via http://ismyportopen.com/ controlleer of de poort daadwerkelijk openstaat blijk deze potdicht te zitten

Het andere probleem is dat een progamma dat ik voorheen dagelijks gebruikte nu opeens geen UDP verbinding kan maken.

Ik gebruik het Cisco EPC3928 wifi modem.

Bij voorbaad dank,
Yannick
 
mesa57
Logisch dat UDP niet lukt als je protocol TCP selecteert.
 
Drumsounds
Ik heb dit waarschijnlijk niet goed geformuleerd.

Het zijn twee problemen,
het eerste probleem dat het router de poort niet open wil zetten
en het tweede probleem dat een progamma dat vroeger altijd werkte nu opeens zegt: "kan geen UDP verbinding maken"

We hebben sinds drie weken geleden een nieuw router,
vandaar dat ik denk dat het te maken heeft met de configuratie van het router
 
Redyak
Vandaag overleed mijn 8 maanden oude RT-AC66U. Dus ik denk ffe snel die Ciso EPC3928AD in de lucht hijsen.
Even de statische IP adressen invoeren.
Maar wat ik ook probeer ik krijg ze er niet in , of voor 1 reboot van een of ander aangesloten apparaat en de modem zelf.
Toen ik eenmaal alles kon invoeren na eerst de DHCP op disable te zetten en daarna weer aan, leek hij gelimiteerd tot een max van 20 o.i.d.
Wat een kut apparaat, ik kan mijn netwerkprinter en NAS niet vastzetten incl. mijn mediaspelers , waarbij die laatste NFS rechten op basis van IP hebben en dus geen toegang krijgen.
Totaal geen ondersteuning te vinden.
Ik denk ook dat je poorten openzetten wel lukt maar je statisch IP adressen niet blijven staan.
 
Black Tiger
Volgens mij zijn het bij een Ubee maar 10 reserveringen ofzo.
Maar 20 ip reserveringen moet je toch wel het een en ander mee kunnen, toch?

Alleen inderdaad hebben die Cisco's een probleem hiermee. Mij lukte het ook al bij eenzelfde toestel niet om ip's te reserveren. Inderdaad waren er ook plots reserveringen verdwenen, dat schiet dus niet lekker op want dat wil je niet.
Bij mijn weten is dat gewoon een bug in die Cisco dingen want er zijn er meer die daar problemen mee hebben

In mijn optiek zijn er dan ook slechts 2 oplossingen mogelijk.
1.) Een andere router er achter jassen en die de ip's laten reserveren en uitdelen.
2.) De apparatuur die vaste ip's nodig heeft, een vast ip geven buiten dhcp range. Dat laatste kan bereikt worden door de dhcp range te beperken of het start ip te verhogen.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Die asus is wel snel overleden zeg !
 
Redyak
@ Blacktiger. Tja ik zou met 20 uit de voeten moeten kunnen, maar ja als je je netwerk conform wil maken doe je ze alle 26 :-). Ik hoop ook dat mijn ASUS snel terug komt.
Ik geef de NAS nu maar een statisch adres, maar hiermee rommel ik in mijn opzet. Wel raar dat ik zowel met Draytek en ASUS nooit DHCP shit heb gehad en met een Cisco wel

@mesa. Overleden is groot woord, maar ASUS heeft bedacht om in dit stukje techniek een aan/uit schakelaar te plaatsen van het type "Ouderwetse klik" met veertjes enz. Nu blijft de aan knop dus niet hangen in de AAN stand. In 10 maanden heeft hij het opgegeven en grof geteld is hij 10x met de knop aan en uitgezet ivm nieuwe modem, installatie en storingen.
Gewijzigd door Redyak op 13-12-2013 10:32
 
briolet

Quote

Redyak schreef:maar je statisch IP adressen niet blijven staan.


Dat is een bug van deze router. Statische adressen zijn een key feature van een router en toch laat Ziggo deze bug al sinds de introductie van deze router zitten. Dus ik zou maar bij Ziggo vragen of deze tegen de Ubee omgeruild kan worden.

Of beter: vraag een vergoeding voor een zelf aan te schaffen router. Blijkbaar erkent Ziggo dat ze deze router buggy is en geeft een vergoeding in geld. (Zie elders op dit forum)
 
Black Tiger
Het euvel met die reservering van statische adressen deed zich ook al met de 3925 voor dus het verbaast mij ook dat ze het zo lang laten zitten.

Goed idee van Briolet.
Greetings, Black Tiger
 
vitort
Ik ben een leek op het gebied van routers maar ik ben hier terecht gekomen als laatste optie..
Ik zit met het volgende probleem, Ik probeer mijn mediaplayer (Xtreamer Sidewinder 3) op te nemen in mijn thuisnetwerk om media te streamen van mijn PC naar de TV.

Helaas lukt dit niet en heb al van alles geprobeerd (zelfs t/m het tweaken van mijn windows register).

Daarom heb ik het nu via NFS geprobeerd, maaar dit lukt ook al niet...

Kan het zijn dat dit ook te maken heeft met het dichtzetten van poorten door de modem/router??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met poort openen op Cisco EPC3928AD router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Cisco TOD rule inregelen lukt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 10-11-2019
2 X Cisco 8485 DVB Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 22-02-2019
Cisco 8485 DVB Storing : 4 09-02-2019
Advertentie