obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Kan geen wifi-apparaat vinden
eedwin
Ik heb een Cisco EPC3928AD.

Op zolder staat een omvormer van mijn zonnepanelen met Wifi.
Via mijn iPhone zie ik de omvormer en kan ook inloggen via wifi.

Ik heb al een hele tijd lopen zoeken hoe ik vanaf mijn PC (Win7) op mijn omvormer kan inloggen.
De omvormer Wifi instellingen staan al goed kwa netwerknaam en inlog-ww.

De vraag dus:

Hoe kan ik de wifi omvormer zien vanaf mijn pc?
Welke poort moet ik open zetten, of welke beveiliging?
 
kezeltje
staat de PC niet te weg bij de omvormer?
Dat soort WiFi heeft meestal geen groot bereik.
Ook kan het zijn dat je PC niet alle frequentie en/of kanalen van het WiFi spectrum kan scannen.
Kan je op je iPhone niet wat meer gegevens ontdekken? zoals frequentie(band) en het SSID?

succes
Jan.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
eedwin
Heb door het hele huis ontvangst van beide netwerken, ziggo-wifi en de omvormer-wifi.

Snap alleen niet zo veel van de SSID instellingen.
Alles is in het engels, en weet niet hoe ik de vraag goed moet formuleren om bv google te gebruiken.
 
kobus1960
Wil je met die PC WiFi inloggen, of met netwerkkabel?
 
eedwin
Mijn omvormer voor de zonnepanelen heeft wifi. Zodat ik als de instellingen goed zijn via het internet mijn "opbrengst" kan controleren.

De instellingen van de omvormer worden meestal met een laptop gedaan ivm wifi. Maar kan dat ook (een beetje) met mijn iPhone doen.

Ik wil dus eigenlijk dat mijn pc via de router verbinding maakt met de omvormer.
Maar hoe ik ook zoek bij de instellingen. Ik kan niets vinden wat dicht of geblokkeerd staat.

Heb wel een beetje verstand van pc's. Maar diep in het netwerk pluizen is niets voor mij.
 
kobus1960
Als de omvormer niet in het eigen netwerk "hangt" d.m.v
een IP adres welke in de DHCP range zit wordt het lastig.
Kan je dat zien in de instellingen? En veranderen?
Zo ja, verander dat IP adres naar de range van de Cisco.
Probeer vervolgens met de PC of je dat gegeven adres kan
benaderen. Dan zou je het inlogscherm moeten krijgen.
 
eedwin
De omvormer heeft een ip. 10.10.100.254
Deze moet ik dus veranderen in een ip van mijn eigen netwerk ?
192.168.1.xx
 
eedwin
En ik moet tog een poort openzetten zodat ik via internet kan inloggen?
 
kobus1960
Beide vragen, ja.
Ik weet alleen niet zeker of de interface
van die omvormer benadering via IP toestaat.
Zou wel moeten kunnen.
 
mesa57
Als ik het goed begrijp heeft die omvormer een wifi zender waarmee je moet verbinden met je iPhone ? Dwz, hij heeft geen verbinding met internet maar fungeert als server met een eigen wifi zender ? Wat voor type omvormer is het, dan kunnen misschien een handleiding vinden ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan geen wifi-apparaat vinden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Advertentie